Szukaj

Ocena kierowcy - Suzuki Wagon II

JapanCarLover, 8 lat temu
Silnik 1.3 i 16V 76KM 56kW
Rok produkcji 2002
Przebieg: 191 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Suzuki Wagon II 1.3 i 16V 76KM 56kW 2000-2007 - Oceń swoje auto
3,00
27% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Ilosc miejsca zwlaszcza na przednich siedzeniach.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu : Silnik bierze olej.
Karoseria : Korozja podwozia
Przeniesienie napędu : Skrzynia biegow haczy
2,0
Całokształt
Auto b. przecietne zeby nie powiedziec slabe i nie ukrywam ze jestem nim b. zawiedziny choc jestem fanem japonskiej motoryzacji. Po czesci pewnie jest to wina kooperacji z Oplem w ktorej powstalo to autp a po drugie pewnie dazenia do wyprodukowania pojazdu jak najmniejszym kosztem. Efekt auto juz z poczatku 3 tysiaclecia jest jakosciowo kiepskie, malo trwale i w dodatku wyglada tanio glownie wewnatrz. Linia auta jak nabardziej mi sie podoba, natomiast samochod jest wyraznie niedopracowany w szczegolach-kiepskie wnetrze, brak lamp ksenonowych i dodatkowych. W takiej wersji auto nie dla wymagajacych lecz dla ludzi prowadzacych male biznesy badz ludzi , ktorzy maja problemy z wejsciem do niskich samochodow ze wzgledow zdrowotnych. Niestety auto nie jesttez symbolem jakosci i niezawodnosci jak przyzwyczaili nas do tego japonscy producenci w latach 90-tych. Moze najwiekszym atutem jest prostota wykonania, latwosc napraw.
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik wydaje sie byc b. zrywny. Podobno sa to jednostki trwale. Niestety moj kupiony w Niemczech juz kopci na niebiesko i bierze troche oleju. Zobaczymy jak bedzie dalej. Byc moze trafilem na krecony licznik lub tez auto nie bylo regularnie serwisowane.
2,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegow z drazkiem w podlodze zapewnie jedynie przyzwoita zmiane biegow i haczy przy wlaczanie wstecznego. Przelozenia wydaja sie dobrane tak sobie. Dla mnie np. problemem jest trudnosc wlaczenia 5-tego biegu w miescie. Od skrzyni dochodza dziwne odglosy przy hamowaniu silnikiem. Byc moze nie jest kwestia samej skrzyni lecz jesj zawieszenia ale nie zmienia to faktu ze odglosy sa glosne.
2,0
Układ jezdny
Manewrowanie kierownica jest lekkie i promien skretu jest b. maly. Zawieszenie samochodu wysokiego przeciez dobrane jest fatalnie. Wysoki samochod ciezko wchodzi w zakrety. Wysokosc samochodu oraz rodzaj zastosowanego tylnego zawieszenia-belka skretna powoduja ze kierowca czuje sie niepewnie za kierownica pojazdu. Poza tym prowadzenie auta, jazda nim nie nalezy do przyjemnosci i szczegolnie na dluzsza trase meczy. Samochod ze wzgledu na swoje wymiary zwlaszcza wysokosc nie nadaje sie do pokonywania duzych odleglosci.
Komfort
4,0
Widoczność
Widocznosc w aucie jest dobra takze przez tylne lusterka.
3,0
Ergonomia
Siedzenia nie sa zbyt dobrze wyprofilowane. Malo jest schowkow dodatkowych np.: na napoje a te ktore znajduja sie w aucie sa malo pojemne i funkcjonale. Nie odpowiada mi rodzaj przelacznikow do sterownia praca wycieraczek. Podobnie moim zdaniem wlaczanie swiatel za pomoca dodatkowego wlacznika-brak zespolonego ich wlacznika tez jest wada. Bledem jest brak tylnej rolety przez co po otwarciu bagaznika jego zawartosc ma tendencje do wypadania na ziemie.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie i nawiew w aucie wygladaja niezle. Podobnie jak i sterowanie nimi, ktore nie jest wyszukane ale w pelni funkcjonalne i precyzyjne.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Samochod posiada potezne wnetrze zwlaszcza dla osob jadacych z przodu. Takze osoby jadace z tyl nie moga narzekac. Niestety producent ogranicza liczbe osob przewozonych do czterech. Po zlozeniu tylnej kanapy mozna uzysac niezla przestrzen ladunkowa. Jak wczesniej pisalem problemem jest brak tylnej rolety. Takze brak innych schowkow lub ich skapa ilosc nie zacheca do korzystania ze skladanch siedzen tylnych.
3,0
Wyciszenie
Przy wiekszych szybkosciach silnik jest dosc glosny ale moim zdaniem nie wplywa to na komfort jazdy.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Koszty budowy auta zostaly zminimalizowane do granic mozliwosci. Jakosc elementow uzytych do jego budowy jest raczej niska. Powloka lakierowa jest slaba. Blachy sa nieocynkowane. Auto nie jest trwale. Pocieszeniem jest niesamowita prostota konstrukcji i latwosc serwisowania. Czesci sa raczej tanie.
2,0
Stosunek jakość/cena
Ceny auta na rynku wtornym nie sa niskie. A powinny byc bo auto po latach uzytkowania moze okazac sie zlomem w ktory nie warto inwestowac nasze ciezko zdobyte zlotowki!
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Auto nie jest skomplikowane, zdarzaja sie usterki ktore nie sa trudne do usuniecia. U mnie np. swiszczy jakis pasek, chyba od alternatora choc jest naciagniety i chrzesci gdzies z okolic skrzyni. Bede musil tez zrobic hamulce tylne bo mam slaby reczny a i tylne hamulce wydaja sie slabe.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Moj egzemplarz niestety kopci na niebiesko . Ale jezdzi.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.3 i 16V 76KM 56kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Suzuki Wagon II