Silnik
: Nie lubię tego auta ale silnik wydaje się być jego jedyna dobra strona. Malo pali i jest zrywny.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu
: Skrzynia huczy
Karoseria
: Auto powaznie koroduje od spodu
Silnik
: Pali sie lamka Check Engine
3,0
Całokształt
Suzuki Wagon w wersji na Europe w niczym nie przypomina tego produkowanego w Japonii i chyba jest najbrzydsza jego wersja jaka jest produkowana na świecie! Trochę szkoda bo pomysł na auto jest genialny. Ale jeśli producent tzn. Opel z Suzuki tną koszty jak się tylko da to mamy efekt. Auto jest dla niewymagających, może sie nadać także małemu przedsiębiorcy no i z pewnością polubią go ludzie którzy maja problem z wsiadaniem do auta.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik jest zrywny i bardzo oszczędny zwlaszcza po zalozeniu instalacji gazowej. To nie najnowsza konstrukcja ale tez nie stara taka w sam raz. Powinien być trwały i bezusterkowy.
2,0
Skrzynia biegów
Ciężko włącza sie wsteczny. Z okolic skrzyni przy hamowaniu silnikiem wydobywa sie niemiły dźwięk. Nie jest to fajne ale da sie z tym jeździć.
3,0
Układ jezdny
Pomimo swojej wysokości, nieskomplikowanego zawieszenia prowadzi się nawet nieźle i trudno nim wpaść w poślizg a zakręty można pokonywać nawet całkiem szybko. Szkoda ze na złych drogach jeździ się nim niczym wozem drabiniastym. Poza tym auto nie nadaje się na autostrady bo wiatr zamiata nim na boki i jazda zdaje się nieprzyjemna.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność na boki do tylu jest niemalże doskonała choć ja 175cm nie widzę w nim obrysów maski do końca tak jak by to wynikało z opisów innych użytkowników wiec tylko 4+.
2,0
Ergonomia
Nie odpowiada mi przełącznik wycieraczek. Producent nie przewidział możliwości ręcznego zapalenia oświetlenia wewnątrz co uważam za lekka przesadę. Brak jest rolety bagażnika. Siedzenia sa niewygodne. Jazda zwłaszcza z tylu jest mecząca.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wydaje mi się ze ogrzewanie nie nagrzewa wnętrza zbyt szybko ani potem nie jest szczególnie silne w razie niskich temperatur.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przy tej wielkości auta miejsca wewnątrz jest mnóstwo. Szkoda tylko ze jedynie dla czterech osob.
4,0
Wyciszenie
Auto jest ciche na niskich obrotach do około 100km/h. Potem huczy i jazda na autostradach nie jest przyjemna zwłaszcza ze słychać także wiatr, kola.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto jest oszczędne a na gazie nawet bardzo. Gdyby bylo bardziej trwale...Naprawy są proste bo jego konstrukcja jest nadzwyczaj prosta.
3,0
Stosunek jakość/cena
Cena samochodu używanego jest odbiciem jego rzeczywistej wartości, a często ja przekracza. W tej klasie pojazdów auto prezentuje się bardzo przeciętnie a nawet gorzej. Taniocha jest wszechobecna i trudno pokochać ten pojazd zwłaszcza jesli ma sie na poczatku wieksze oczekiwania. Lepiej kupic starsze zadbane japonskie auto z lat 90-tych niz ten wozek.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Małych usterek jest tylne co tych dużych. Do małych zaliczam jedynie: uszkodzony mechanizm pochylenia siedzeń, mechanizm blokujący zagłówek po jego demontażu, rozdarta kieszeń schowka z tylnych siedzeń, swiszczacy pasek alternatora, dziurawy wydech.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Auto ma dobry silnik ale Check Engine świeci sie nieustannie. Skrzynia biegów rzezi jak w starym pojeździe z przed 2 wojny światowej. Samochód kiedyś nie zapalił mi. Nie doszłam przyczyny. Później uruchomiłem go na popych. Nie ufam mu i staram sie unikać dalszych wyjazdów. Podwozie zzera korozja i trzeba bedzie woz sprzedac albo sie nim zajac.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.3 i 16V 4WD 76KM 56kW
[l/100km]