Przeniesienie napędu
: Napę allgrip to mistrzostwo. Czuć szczególnie na oblodzonej drodze jak ten system pracuje i nie pozwala pojazowi zmienic toru jazdy na inny niż my chcemy.
5,0
Całokształt
Szukałem auta typu SUV z napędem 4x4 do miasta jak i na wypad do lasu czy bezdroża ze względu na moje hobby. Obejrzałem kilka aut i już w sumi miałęm rezygnoać z tego typu pojazdu jak sprzedawca w Suzuki pokazał mi VItarę AllGrip. Przejechałem się, dotałem obszerne info na temat napędu jak i miałem okazję przetestować go "za salonem" poza drogą utwardzoną. Auto jest rewelacyjne. Jedyne co mnie trochę kłuje w oczy to jakoś plastików we wnętrzu pojazdu ale już się przyzwyczaiłem. Cnowo jest ok więc nie ma co narzekać. Proste auto i przede wszystkim bezawaryjne. Bardzo duży bagażnik, który po złożeniu tylnych siedzeń daje dużo możliwośći. Jeżdze już prawie rok, żadnych awarii, najechane ponad 71k km. Możliwość wyboru trybu jazdy SPORT,AUTO, SNOW, LOCK. Najczęściej jeźdzę na SPORT gdyż auto jest zrywniejsze i mniej pali. W zimę na zaśnieżonej nawierzchni testowałem tryb SNOW i mimo letnich opon auto nie dało się wyprowadzić z toru jazdy. Po prostu po tej zimie stwierdziłem że te auto zostanie ze mną na długe lata. Gaz odpada ze względu na płytkową regulację zaworów. Jest bardzo oszczędne - po mieście średnio 7,5 litra. Jak na SUV 4x4 to żadne inne auto nie jest mu w stanie dorównać. Polecam szczerze te auto.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik ma 120 koni. Mówią że mało ale masa pojazdu wynosi zaledwie 1160kg i to z napędem na 4 koła. Jak dla mnie nie jest to rakieta ale na wyższych obrotach rzedu 4tys w górę idzie całkiem fajnie. Czuć nawet zmienne fazy rozrządu. Działa idealnie.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia 5 biegowa mogła by się wydawać że jest o jeden bieg ucęta ale jest tak zestrojona że przy 130km/h jest nieco ponad 3 tys obrotów . Także tu daje ocenę 4,5 na 5.
5,0
Układ jezdny
Auto bryłowate więc test łosia może przejść z przymrużeniem oka. Kierownica reaguje dobrze. Nie mam do czego porównać więc jest dl amnie ok.
3,0
Karoseria
Waga pojazdu jest mała co za tym idzie blachy są cieńkie ale jak zabezpieczone korozyjnie to jeszcze stwierdzić nie można bo za młode auto.
Komfort
5,0
Widoczność
Jest kamea cofania więc wszysko gra i buczy.
3,0
Ergonomia
Bez zastrzeźeń.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nagrzewa sie szybko. po 2km leci już ciepłę powietrze z nawiewów w zime.. Klimatyzacja chłodzi bez zastrzeźeń.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bez zastrzeźeń
3,0
Wyciszenie
Mogło y być lepiej, powyżej 130 bryła auta daje o sobie znać i troche głośno jest w środku.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tanie części, mało pali jak na suva 4x4
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
prawie rok jazdy i zero usterek.
Czasami podzas ulewy potrafi sie wyłączyć radar kolizyjny ale to jest wada fabryczna - wystarczy wyłączyć i włączyć silnik i po problemie . Po lifie już jest inne usadowienie radaru i problem znika.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 VVT 120KM 88kW
[l/100km]