Ładny i dość praktyczny samochód, ale ma sporo wad, które skutecznie psują humor i odbierają przyjemność posiadania. Chodzi głównie o nędzną jakość materiałów wnętrza, słabe blachy i marne prowadzenie. Do tego wysoki hałas już od 100-110km/h. Gdyby był tańszy i kosztował tyle, co np. Dacia Duster, powiedziałbym, że jest dobrze. A tak to zaledwie przeciętnie. Wg mnie kupowanie Vitary w wyższych wersjach wyposażenia nie ma sensu. Otrzymamy budżetowy samochodzik z paroma extrasami.
Jedyna sensowna opcja to najtańszy model z 4wd. W tej konkurencji może się równać tylko Duster, który jest chyba nawet jeszcze bardziej tandetny. Ja swojej Vitary nie wykupię po zakończeniu leasingu. Pójdę w Hyundaia Tuscona albo Jeepa Compassa.
Wrażenia
3,0
Silnik
Muł bagienny. Głośny do tego.
3,0
Skrzynia biegów
gdzie jest 6 bieg? Skrzynia zestopniowana na miasto.
3,0
Układ jezdny
Twardo i mało precyzyjnie. Jazda na trasie bardzo męcząca, bo słabo trzyma kierunek. Jak się za szybko najedzie na nierówności zawieszenie potrafi dobić a koła stracić kontakt z podłożem.
2,0
Karoseria
Rdza!!!! Drzwi jak z kartonu i tak samo precyzyjnie się zamykają.
Komfort
3,0
Widoczność
Siedzi się wysoko i górna krawędź szyby przedniej jest za nisko. Muszę się wychylać żeby dojrzeć światła na skrzyżowaniu.
4,0
Ergonomia
Jak na segment budżetowy jest ok.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
głośne nawiewy na wyższych biegach.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest ok. Bagażnik mały i tylko do krawędzi szyb, bo tylna klapa opada po dużym kątem. Jak na auto miejskie może być.
2,0
Wyciszenie
żenująco słabe. Auto tylko do jazdy miejskiej.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pali za dużo na trasie. Brakuje 6 biegu.
3,0
Stosunek jakość/cena
Za drogi jest w stosunku do wartości. Za te pieniądze da się kupić o wiele lepszy samochód.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Trochę drobiazgów było, ale nic poważnego.
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Rdzewieje. Sytuacja beznadziejna.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 VVT 120KM 88kW
[l/100km]