Szukaj

Ocena kierowcy - Suzuki Vitara III SUV

robbert, 5 lat temu
Silnik 1.6 VVT 120KM 88kW
Rok produkcji 2018
Przebieg: 13 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Suzuki Vitara III SUV 1.6 VVT 120KM 88kW 2015-2018 - Oceń swoje auto
4,71
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Pomimo niewielkich wymiarów przestronna i wygodna kabina oraz wystarczający bagażnik.
Silnik : 120 KM i 156 Nm może nie czynią z Vitary demona prędkości ale do normalnej jazdy w zupełności wystarczający. Plus za oszczędne obchodzenie się z paliwem.
4,0
Całokształt
Vitara jaka jest każdy widzi. Można czepiać się twardości plastików wewnątrz - tylko po co? Ile razy, poza sprzątaniem, dotykamy deski rozdzielczej? A czy przed zakupem nie sprawdzaliśmy, w salonie, organoleptycznie, twardości plastików? Sprawdzaliśmy więc nie narzekajmy! Można czepiać się wyciszenia kabiny - można! W tym przypadku jazda próbna nie jest w stanie sprawić byśmy to wychwycili -za dużo emocji i zbytnio nie zwracamy na to uwagi. Ale tak naprawdę głośno to jest podczas przyspieszania i jazdy z prędkościami pow. 150 km/h. Poza tym Vitara spełnia oczekiwania - kabina przestronna (oczywiście biorąc pod uwagę, że jest to samochód klasy B+), fotele przednie i tylna kanapa wygodne, pojemność bagażnika wystarczająca - mieszczą się 4 średnie walizki + jedna miękka torba + kilka drobiazgów po bokach. Wygląd zewnętrzny - rzecz gustu, mi się podoba. Wewnątrz brak "wodotrysków", wręcz staromodnie co oznacza wszystko pod ręką i bez problemu do opanowania w 2 minuty :) Sławne "patyki" do obsługi komputera pokładowego - do przeżycia. Ogólnie rzecz ujmując - bardzo sympatyczny samochód.
Wrażenia
5,0
Silnik
Prosty, wolnossący - więc żeby coś z niego "wyciągnąć" trzeba nadrabiać obrotami - z automatem zgrany bardzo dobrze. Oszczędny!
5,0
Skrzynia biegów
6-biegowa z odpowiednio dobranymi przełożeniami. Na tzw. kick-down reaguje szybko - bez problemu z 6 biegu zrzuca na 3. Przy prędkościach 90-100 km/h obroty silnika w granicach 1500 - 1800 .Przyjemny dodatek to łopatki do ręcznej zmiany pod kierownicą - bez dopłaty! :)
4,0
Układ jezdny
Elektryczne wspomaganie kierownicy - jak w większości samochodów z tym rozwiązaniem "przedobrzone". Zawieszenie - dość twarde ale i komfortowe. Ze względu na niewielki rozstaw osi średni poziom "wyłapywania" krótkich nierówności.
5,0
Karoseria
Bez fajerwerków - prosta, bez zbędnych udziwnień. Elementy dobrze i równo spasowane. Gorzej z lakierem - cienka jego warstwa i duża miękkość (jak to w tzw. wodnych).
Komfort
5,0
Widoczność
Wysoka pozycja za kierownicą (jak to w crossoverach) wraz z dużymi powierzchniami przeszkolonymi i niezbyt grubymi słupkami (A,B i C) dają bardzo dobre pole widoczności w praktycznie każdym kierunku.
5,0
Ergonomia
Ze względu na brak jakichkolwiek udziwnień - bardzo dobra. Wszystko pod ręką, przyciski i pokrętła na konsoli centralnej dość duże i jasno opisane. Przyciski na wielofunkcyjnej kierownicy - OK. Sterowanie szybami i lusterkami - OK. Żeby się jednak "czepić" czegokolwiek to minusik za sterowanie "patykiem" wskazaniami komputera pokładowego - inni producenci robią to lepiej, tzn. ergonomiczniej.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Latem chłodzi, zimą grzeje :) Czyli wszystko OK. Łatwe sterownie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Biorąc pod uwagę wymiary i klasę Vitary (segment B+) - można się przyjemnie zdziwić. Nie jest to przestrzeń jak w Superb ale 4 dorosłe osoby nie mają prawa narzekać. Obawiałem się pojemności bagażnika (po przesiadce z kombi z 520 litrowym bagażnikiem), ale jak napisałem wyżej, i z tymi 375 litrami da radę się spakować na wyjazd. W zimie box na dach i 4-osobowa rodzina bez problemu jedzie w góry na tygodniowe narty :)
4,0
Wyciszenie
W ogólnej ocenie często jest najniżej oceniania . Owszem, producent zbytnio się do tego elementu nie przyłożył ale... podczas jazdy, nie przeginając z prędkościami, jest dobrze. Gorzej na postoju słuchając głośniej muzyki - wtedy nie ma znaczenia czy słuchamy będąc wewnątrz czy jesteśmy na zewnątrz ;) Najlepszym elementem wyciszenia jest odseparowanie dźwięków pochodzących z zawieszenia.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Z paliwem obchodzi się oszczędnie. Koszt pierwszego, i dotychczas jedynego przeglądu (po ok. 1000 km) - poniżej 300 zł. Kolejny przegląd (20000 km lub 12 m-cy) też nie jest jakiś wielki - ok. 550 zł. Najwyższym, do tej pory, kosztem było, oczywiście ubezpieczenie. Kolejnym - opony zimowe. Jest jednak "łyżeczka dzieg ćiu" - ceny wyposażenia akcesoryjnego! Np. za zestaw koła dojazdowego, listwy boczne na drzwi czy podłokietnik, Suzuki liczy sobie jak producenci marek premium! I właśnie za to 4 gwiazdki.
5,0
Stosunek jakość/cena
W cenie samochodu do 80 tys. zł, (piszę o wersji Premium z automatem) Vitara jest jednym z najlepszych, pod tym względem, na rynku!
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak, więc 5 gwiazdek.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Drobnych nie ma to i poważne nie występują - także 5 gwiazdek.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 VVT 120KM 88kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,3
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Suzuki Vitara III SUV 1.6 VVT 120KM 88kW
Średni koszt przejechania 100 km
27,00 zł
7,0
l/100km
7,5
l/100km
Zobacz dzienniki
Suzuki Vitara III SUV