Inne
: Spalanie. Naprawdę niskie. Ten, co tu pisał o wirze w baku, musiał pomylić modele.
4,0
Całokształt
Absurdalnie oszczędny samochodzik. Plastikowy do bólu. Bez bajerów, z dziwnymi brakami, jak np. brak oświetlenia bagażnika (mam podstawową wersję). Denerwująco lekkie drzwi, którymi trzeba solidnie trzasnąć, by się zamknęły. Pod uwagę brałem mitsubishi ASX, ale po jeździe próbnej okazało się, że vitara zdecydowanie lepiej zachowuje się na drodze. Jest lżejsza, ma lepsze, bardziej żywe zawieszenie, po prostu przyjemniej się prowadzi. Wszystkie wady, zwłaszcza plasticzaność, bledną, gdy podjeżdża się na stację benzynową. Ten samochód naprawdę wyjątkowo mało pali. Siedem litrów w mieście przy krótkich trasach i korkach to naprawdę super sprawa.
Wrażenia
4,0
Silnik
Jest fajnie głośny. Jest zupełnie przeciętny. Jeśli lubisz się ścigać, nie kupujesz niby-terenówki. 11,5 sekundy do setki czterech liter nie urywa, ale, umówmy się, to wystarczy do normalnej jazdy.
4,0
Skrzynia biegów
Jak to japończyk. Wsteczny od czasu do czasu haczy. Nie jest wybitnie precyzyjna, ale daje radę. Przełożenia dobrane są niemal dobrze. Jak dla mnie za krótka jedynka i dwójka, ale to, wiem, dziwne moje upodobanie.
4,0
Układ jezdny
W porządku. Naprawdę nie ma się czego przyczepić. Jest po prostu przyzwoicie.
Komfort
4,0
Widoczność
Nie czuję, gdzie się to auto kończy, a gdzie zaczyna. Nie jestem mistrzem parkowania. Kamer i czujników w wersji podstawowej brak, ale na szczęście auto jest naprawdę krótkie (coś kole czterech metrów), więc można się wcisnąć. Lusterka duże, szkoda, że nie podgrzewane. Widoczność na boki, dzięki w miarę prostej linii bocznej, bardziej niż przyzwoita.
4,0
Ergonomia
Jest ok. Jak się jest kur*****m (174 cm), nie ma problemu z ustawieniem kierownicy i fotela. Dryblasom może być trudniej.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
W porównaniu z poprzednimi japończykami (jeździłem corollami), o oplach nie wspominając, jest rewelacyjnie. Szybko się nagrzewa, szybko chłodzi. Szyby odparowują błyskawicznie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przy założeniu, że nie masz >185, jest miejsca pod dostatkiem. Przyzwoity bagażnik, jak na tak mały samochód.
4,0
Wyciszenie
Silnik pracuje głośno. Przy wyższych prędkościach lusterka świszczą. Autko jest wysokie, więc nie ma bata, musi być głośno. Trzeba pamiętać, że konstruktorom zależało na maksymalnym obniżeniu wagi vitary (waży nieco ponad tonę), a więc nie ma co marzyć o porządnym wygłuszeniu.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jest tanio. Samochód w podstawowej wersji kosztuje 61 tys. Dostałem metalik gratis. Pierwszy przegląd, obowiązkowy po 1000 km, z wymianą oleju, kosztował, o ile pamiętam, jakieś 350. No i to spalanie... Na jednym baku (pojemność 47 litrów) w trasie można przejechać spokojnie ponad osiemset kilometrów. Jak dla mnie bomba.
5,0
Stosunek jakość/cena
Ten samochód nie wzbudza zachwytu. Jest poprawny i tyle. Ale jakoś go lubię. I mam wrażenie, że wart jest każdej złotówki.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak. Nie oszukujmy się, trudno oczekiwać, by samochód z tak niskim przebiegiem, miał sprawiać poważne problemy. Jeśli zacznie, dam znać.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 VVT 120KM 88kW
[l/100km]