Inne
: Fajnie działa aktywny tempomat, choć to niestety ten sam czujnik co nieszczęsny "zapobiegacz" zderzeniom.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
: Czujnik przeciwzderzeniowy. Lepiej by go nie było.
4,0
Całokształt
Rzecz gustu, ale dla mnie ładny. Szczególnie z zewnątrz. Wnętrze skąpe, przeciętnej jakości tapicerka i sztywne "tanie" plastiki.
Mimo wielu krytycznych uwag jednak go kupiłem : )
Wrażenia
3,0
Silnik
Słaby i głośny na wyższych obrotach. Aby się rozpędzić potrzebuje trochę miejsca. Ale jeżeli jeździmy spokojnie po mieście, nie przeszkadza nam że inny co chwile wciskają się przed nas to pracuje ładnie i cicho : )
3,0
Skrzynia biegów
Lekko się przycina. Biegi nieparzyste nie zawsze dobrze wchodzą, trzeba precyzji u kierowcy, a wolał bym precyzję u wykonawcy.
4,0
Układ jezdny
Drobne nierówności ładnie tłumi. Nie szura brzuchem nawet na dużych "hopkach". Szkoda, że sprzedają z 17" felgami bo mało opony na nich zostało i krawężnik już jest istotną przeszkodą.
Komfort
4,0
Widoczność
Kiedy wygodnie ustawiłam fotel dach staje się zbyt bliski i przysłania sygnalizatory. Ale na parkingach wszystko widać idealnie. Od pierwszej jazdy bez stresu parkuje tyłem : )
2,0
Ergonomia
Wyeksponowany napis AllGrip i schowane przełączniki - wolał bym odwrotnie. Za dużo miejsca zajmuje "bajerancki", niestety dotykowy ekran, który służy do wyświetlania radia. Zakres możliwości sterowania przełącznikami na kierownicy dziwnie ograniczony.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Cicho i szybko osiąga oczekiwaną temperaturę. Na razie super.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeń jest tylko dla przednich siedzeń. Na tylne nie tylko trudno się wsiada, ale też jest tam dość ciasno.
4,0
Wyciszenie
Przy małych prędkościach super. Przy 110 zaczyna świszczeć (dziwny odgłos gwizdu z okolic lusterek). Przy 130 można wyłączyć radio bo i tak go nie słychać.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Komputer pokładowy pokazuje 7.5 l/100km przy ekonomicznej jeździe po mieście (i aktywnym start/stop). Schodzi do 6 przy spokojniej jeździe na trasie (prędkość do 90 km/h), ale na ekspresówce znowu 7.5 gdy chcemy jechać powyżej 110.
4,0
Stosunek jakość/cena
Jedno z najtańszych aut z napędem na wszystkie koła (choć producent podkreśla w instrukcji, że AllGrip nie czyni tego auta samochodem terenowym).
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
System "minimalizujący skutki kolizji" wpada w panikę przy każdym deszczu, śniegu i zderzeniu z muszką. Do tej pory 3/10 jazd i włącza się alarm, że czujnik nie działa. Co gorsza nie da się już go wtedy wyłączyć (można wyłączyć wcześniej) lub trzeba się zatrzymać i wyłączyć silnik.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Po 2 tygodniach bez usterek i niech tak zostanie : )
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 VVT 120KM 88kW
[l/100km]