Glownym kryterium zakupu bylo: 4x4, automat, benzyna, niskie spalanie i 100 000 zl do wydania, co znacznie zawezilo pole poszukiwan.Na polu walki pozostala Mokka i Fiat 500.Byla jeszcze Mazda CX3 ale strasznie malo miejsca w srodku oraz Kia - duze spalanie. Suzuki kupilem w ciemno, przez internet,bedac za granica nawet bez jazdy probnej.Kiedys widzialem jak wyglada(podstawowa wersja wyposazenia),siedzialem wewnatrz lecz nie jezdzilem. Pierwsza jazda po odbiorze auta z salonu i od razu trasa 600 km. Mile zaskoczenie, bo auto dobrze sie prowadzi i super przyspiesza. Skrzynia dziala jak nalezy. Auto kupione "pod" zone. Glownie na dojazdy do miasta ale i rodzinne wypady. Zaskakuje przestronnoscia wnetrza i mimo malych gabarytow, pakownym bagaznikiem. My oraz 2 malych dzieci spokojnie zapakowalismy sie na wakacje, bez koniecznosci zakladania boxa dachowego.Wersja S ma wszystko co potrzeba, a tempomat adaptacyjny to super dodatek. Generalnie jestesmy zadowoleni, tylko liczylem na mniejsze spalanie.
Wczesniej mialem CRV z 2007 roku.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik b.dobry. Zobaczymy jak sie bedzie spisywal po 100 000 km. przebiegu. Bardzo dobrze reaguje na gaz, dobrze przyspiesza, a wyprzedzanie to przyjemnosc. Do systemu start-stop juz sie przyzwyczailem. Jka dotad dziala bezproblemowo.
4,0
Skrzynia biegów
Spisuje sie rownie dobrze jak silnik. Plynnie zmienia biegi. W pewnych warunkach glupieje podas jazdy na tempomacie adaptacyjnym, potrafi szukac odpowiedniego biegu, wowczas ja ingeruje, zmieniajac biegi lopatkami przy kierownicy i wszystko wraca donormy.
Jako ciekawosta-skrzynia bezobslugowa. Czy to zaleta?
4,0
Układ jezdny
Bez zastrzezen, chcoc czuc ze auto nic nie wazy i po przesiadce z duzo ciezszego auta, trzeba sie przyzwyczaic. W zimie ocenie naped 4x4.
Komfort
4,0
Widoczność
Bardzo dobra. Czujniki parkowania i kamera cofania wystarczaja do bezpiecznego, bezstresowego parkowania.
4,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu. Dokupilem podlokietnik bo jakos dziwnie bez niego.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Mam wrazenie ze klimatyzacja ma ciut za mala wydajnosc i moze byc problem w gorace dni, ale jak narazie wszystko jest ok.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Biorac pod uwage gabaryty auta i to ze mam 190 cm wzrostu to wbrew pozorom bezproblemowo znajduje wygodna pozycje za kierownica. Raz zdarzylo mi sie jechac jako pasazer na tylnej kanapie. Zmiescilem sie. Zrobilismy juz kilka tras po setki kilometrow - bez wiekszego zmaczenia.
3,0
Wyciszenie
I tu maly minus. Przy wyzszych predkosciach jest glosno. Nie jest to meczace ale porownujac z CR-Vka to tam poprostu bylo cicho.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Liczylem na mniejsze spalanie, duzo mniejsze. Przy trasie 2 x 15 km (dom-praca-dom), plus 2 wizyty w szkole i przedszkolu, spalanie w granicach 8 litrow. Na trasie przy umiarkowanej jezdzie mozna zejsc do ok. 6 litrow.
Reszta wyjdzie w praniu.
4,0
Stosunek jakość/cena
Sam nie wiem. Co do jakosci wykonania to nie mam zastrzezen, ale czy auto warte swojej ceny? W wersji podstawowej jak najbardziej, ale w wersji S ? Niby wszystko ok ale jest jakis niedosyt.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic i mam nadzieje ze tak pozostanie
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic i mam nadzieje ze tak pozostanie
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 BOOSTERJET 140KM 103kW
[l/100km]