Szukaj

Ocena kierowcy - Suzuki Vitara III SUV

redirox, 8 lat temu
Silnik 1.4 BOOSTERJET 140KM 103kW
Rok produkcji 2016
Przebieg: 4 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Suzuki Vitara III SUV 1.4 BOOSTERJET 140KM 103kW 2015-2018 - Oceń swoje auto
4,92
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Spalanie mnie zaskoczyło najbardziej!
5,0
Całokształt
Jestem pozytywnie zaskoczony Vitarą. Samochód wybierałem rok. Pierwszym wyborem była Vitara, ale jeszcze z silnikiem 1.6, bo nie było jeszcze boosterjet i po jeździe próbnej nie do końca mi odpowiadała ze względu na silnik. Szukałem, próbowałem i już chciałem zaliczkować Jeep Renegade, ale przez przypadek trafiłem na demo VitaraS i bez oglądania i jazdy próbnej kupiłem ją po prostu w ciemno. I naprawdę szczerze nie żałuję. Najciekawsze, że z wyborem wróciłem do pozycji wyjściowej hehe. Spalanie jest niskie, mam cały czas 6,7, a codziennie pokonuję z miasta do miasta 30km i takie spalanie się utrzymuje i to przy normalnej jeździe, a nie jakiejś eko, czy zawalidroga.
Wrażenia
5,0
Silnik
Myślałem, że będzie gorzej. Pali mało, zbiera się dobrze, a to wszystko dzięki małej wadze. Tylko 1210 kg. Do wygodnego przemieszczania się po krajowych drogach w zupełności wystarczy. W trybie sport jest spora różnica w stosunku do automatycznego. Samochód jest dużo "żywszy", a spalanie o parę kropli większe.
5,0
Skrzynia biegów
Co tu wiele pisać, działa lekko i precyzyjnie. Wsteczny trochę daleko, ale to przez 6 bieg.
5,0
Układ jezdny
Drogi trzyma się pewnie, na zakrętach także. Nie wychyla się, a gdy coś się dzieje napęd AllGrip pomaga.
Komfort
5,0
Widoczność
Trochę trzęsie, ale to pewnie przez 17" felgi i krótki rozstaw osi. W Toyocie Corolli e12 wagon tak nie trzęsie. Mimo wszystko jest mi wygodnie. Po pierwszej trasie (Siedlce-Gdańsk), gdy odebrałem auto nie czułem się zmęczony,a dodam, że ruszyłem o 4 rano i tłukłem się Polskim Busem i PKP przez większość dnia, a wróciłem w nocy.
4,0
Ergonomia
Trochę palstikowata, ale dzięki temu w sumie jest tak niska masa samochodu. Ogólnie nie ma tragedii. Dobrze, że zamsz jest też na boczkach... Jest o niebo lepszy efekt niż materiał w niższych wersjach.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Chłodzi dobrze, a zimy, że jeszcze nie ma to nie powiem jak grzeje, ale pewnie szybko się będzie nagrzewać. Przecież to nie klekot!
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla mnie wystarczająco, a mam 180cm, a z tyłu jeszcze nie miałem okazji wypróbować.
5,0
Wyciszenie
Na wertepach jak trzęsie to trochę puka. A na autostradzie przy 150-160 słychać już szum powietrza.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pali naprawdę mało! Póki co paliwo i myjnia, bo biały kolor trzeba szorować :)
5,0
Stosunek jakość/cena
Za te pieniądze z takim wyposażeniem i napędem 4x4 konkurencje bije na nogi.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Póki co nic nie mogę powiedzieć, ale czytałem sporo pozytywnych opinii, że mechanik na Suzuki nie zarobi i mam nadzieje, że tak będzie.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie mam nic do powiedzenia w tym temacie.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 BOOSTERJET 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Suzuki Vitara III SUV 1.4 BOOSTERJET 140KM 103kW
Średni koszt przejechania 100 km
34,00 zł
7,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Suzuki Vitara III SUV