Szukaj

Ocena kierowcy - Suzuki Vitara III SUV Facelifting

Krecik Kato, 2 lata temu
Silnik 1.4 BoosterJet 48V SHVS 129KM 95kW
Rok produkcji 2021
Przebieg: 6 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Suzuki Vitara III SUV Facelifting 1.4 BoosterJet 48V SHVS 129KM 95kW 2020-2024 - Oceń swoje auto
4,50
6% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Mam to auto od pól roku i cały czas odczuwam radość z dokonanego wyboru. Pierwotnie planowałem kopic kolejne Audi A4 Allroad używane za ok 100tys , potem pomyślałem o nowym aucie i przetestowałem Hondę HRV , Subaru XV, Mazdę cx30 , Toyotę CHR, Suzuki S-Cross i na koniec Vitarę, która mnie zauroczyła. To świetny , lekko prowadzący się samochód do jazdy miejskiej i na krótkich dystansach. Taki fajny towarzysz do załatwiania codziennych spraw, auto skromne, neutralne , nie prowokujące do szaleństw Nic nikomu nie pokazuje ani nie udowadnia. Jeżeli mam nastrój mogę pojechać dynamiczniej i Vitara też jest w tym dobra.
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo mocny punkt tego auta. Dynamiczny i ekonomiczny, wspomaganie hybrydowe fajnie wspomaga ruszanie przy niższych obrotach i dopędza gdy potrzeba, całość harmonijnie dopasowana. Start/stop działa rewelacyjnie.
4,0
Skrzynia biegów
Automat, idealny do miasta, żadna techniczna rewelacja – po prostu poprawny, mi wystarcza.
4,0
Układ jezdny
Kompromis między bezpieczeństwem a komfortem , duży prześwit ułatwia bezstresowe pokonywanie miejskich przeszkód. Zakręty pokonuje dość pewnie choć wymaga precyzji kierowania. Auto zwrotne.
4,0
Karoseria
cieniutkie blachy i dość miękki lakier, nie ma dramatu ale myślę o dodatkowym zabezpieczeniu lakieru.
Komfort
5,0
Widoczność
Spoko. Pomocnicy w postaci czujnika martwego pola , kamery cofania i alarmu o ruchu poprzecznym podczas cofania bardzo pomagają.
4,0
Ergonomia
Auto z tradycyjną, intuicyjną obsługą. Niedociągnięcia w budowie selektora skrzyni biegów , przycisk zwalniania blokady jest umieszczony zbyt wysoko i jest zbyt duży – łatwo wrzucić pozycję manual zamiast drive. System audio gra i tyle można o nim powiedzieć, nie najgorzej działa bluetooth oraz android auto ( warunek: dobry kabel). Mega wygodny system bezkluczykowy ( jest standardowo w wersji premium z automatyczną skrzynią) Pipczyk ostrzegający przed najechaniem na poprzedzający pojazd już raz uchronił mnie przed kolizją.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
z przodu bardzo spoko, z tyłu dla 2 osób
4,0
Wyciszenie
wyciszenie w jeździe w miejskiej super, do 100-120 jest akceptowalne , powyżej słabo
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ubezpieczenie tańsze o 60 % niż audi o zbliżonej wartości
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Klapa się czasem nie domyka
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie psuje się

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 BoosterJet 48V SHVS 129KM 95kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Suzuki Vitara III SUV Facelifting 1.4 BoosterJet 48V SHVS 129KM 95kW
Średni koszt przejechania 100 km
46,00 zł
7,0
l/100km
Zobacz dzienniki
Suzuki Vitara III SUV Facelifting