Ocena kierowcy - Suzuki Vitara III SUV Facelifting
Krecik Kato,
2 lata temu
Silnik 1.4 BoosterJet 48V SHVS 129KM 95kW
Rok produkcji 2021
Przebieg:
6 tys. km
Okres użytkowania:
niecały rok
4,50
6% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Mam to auto od pól roku i cały czas odczuwam radość z dokonanego wyboru.
Pierwotnie planowałem kopic kolejne Audi A4 Allroad używane za ok 100tys , potem pomyślałem o nowym aucie i przetestowałem Hondę HRV , Subaru XV, Mazdę cx30 , Toyotę CHR, Suzuki S-Cross i na koniec Vitarę, która mnie zauroczyła.
To świetny , lekko prowadzący się samochód do jazdy miejskiej i na krótkich dystansach.
Taki fajny towarzysz do załatwiania codziennych spraw, auto skromne, neutralne , nie prowokujące do szaleństw
Nic nikomu nie pokazuje ani nie udowadnia.
Jeżeli mam nastrój mogę pojechać dynamiczniej i Vitara też jest w tym dobra.
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo mocny punkt tego auta. Dynamiczny i ekonomiczny, wspomaganie hybrydowe fajnie wspomaga ruszanie przy niższych obrotach i dopędza gdy potrzeba, całość harmonijnie dopasowana.
Start/stop działa rewelacyjnie.
4,0
Skrzynia biegów
Automat, idealny do miasta, żadna techniczna rewelacja – po prostu poprawny, mi wystarcza.
4,0
Układ jezdny
Kompromis między bezpieczeństwem a komfortem , duży prześwit ułatwia bezstresowe pokonywanie miejskich przeszkód. Zakręty pokonuje dość pewnie choć wymaga precyzji kierowania. Auto zwrotne.
4,0
Karoseria
cieniutkie blachy i dość miękki lakier, nie ma dramatu ale myślę o dodatkowym zabezpieczeniu lakieru.
Komfort
5,0
Widoczność
Spoko. Pomocnicy w postaci czujnika martwego pola , kamery cofania i alarmu o ruchu poprzecznym podczas cofania bardzo pomagają.
4,0
Ergonomia
Auto z tradycyjną, intuicyjną obsługą.
Niedociągnięcia w budowie selektora skrzyni biegów , przycisk zwalniania blokady jest umieszczony zbyt wysoko i jest zbyt duży – łatwo wrzucić pozycję manual zamiast drive.
System audio gra i tyle można o nim powiedzieć, nie najgorzej działa bluetooth oraz android auto ( warunek: dobry kabel).
Mega wygodny system bezkluczykowy ( jest standardowo w wersji premium z automatyczną skrzynią)
Pipczyk ostrzegający przed najechaniem na poprzedzający pojazd już raz uchronił mnie przed kolizją.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
z przodu bardzo spoko, z tyłu dla 2 osób
4,0
Wyciszenie
wyciszenie w jeździe w miejskiej super, do 100-120 jest akceptowalne , powyżej słabo
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ubezpieczenie tańsze o 60 % niż audi o zbliżonej wartości
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Klapa się czasem nie domyka
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie psuje się
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 BoosterJet 48V SHVS 129KM 95kW
[l/100km]