Szukaj

Ocena kierowcy - Suzuki Vitara III SUV Facelifting

mczajka, 3 lata temu
Silnik 1.4 BoosterJet 48V SHVS 129KM 95kW
Rok produkcji 2021
Przebieg: 9 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Suzuki Vitara III SUV Facelifting 1.4 BoosterJet 48V SHVS 129KM 95kW 2020-2024 - Oceń swoje auto
4,64
9% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : tego oczekiwałem !! elastyczność i przyspieszenie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : spalanie - za duże, 50/50% trasa miasto i nie inaczej 7l/100 km :-( Stary silnik w SX4 1,6 120 KM spokojnie trzyma się w okolicy 6,5 l/100
Karoseria : blaszana - pudełkowata
Inne : wersja premium jesienią 2019 miała system bezkluczykowy, latem 2020 już NIE :-(
5,0
Całokształt
POLECAM, dobre auto przy założeniu jazdy 50% trasa / 50% miasto. Wygrał w kategorii aut o podobnej wielkości (T-roc, Kamiq, Arona, Mokka i jakieś "Kie i Hundaje"
Wrażenia
5,0
Silnik
raczej dynamiczny, elastyczny, żwawości nabiera od 2 tys. obr.
5,0
Skrzynia biegów
z 1 na 2 czasami się haczy, na dodarciu parę razy nie wchodziła 1
4,0
Układ jezdny
przy przygazowaniu czasami nierówno ciągnie, u mnie prawy przód odrobinę mocniej, no i sporadycznie ucieka tył,
4,0
Karoseria
PUDEŁKOWATA i "blaszasta", mam 11 letnie Suzuki SX4 - nieporównywalnie lepiej zrobione !! cienkie blachy - zobaczymy czy wytrzymają tyle co w stary Suzi (bez skazy)
Komfort
5,0
Widoczność
bez uwag, widać dobrze we wszystkie strony + kamera cofania - super, ma też czujnik ruchu w polu widzenia - skutecznie ostrzega nawet przed pieszymi
5,0
Ergonomia
mnie wszystko pasuje (kierownica i sterowanie), raczej nie mam uwag, wada - BRAK j.polskiego na wyświetlaczu przy zegarach, za dużo klikania między widocznymi "bajerami" na głównym wyświetlaczu - no chyba, że nie umiem tego zmienić, zawiodłem się natomiast na bagażniku - jedna duża NIESKŁADANA płyta oddzielająca poziomy - masakra, jak się chce mieć więcej miejsca trzeba płytę zostawić w domu (w SX4 dawała się dzielić na 2 części i chować przy oparciu siedzenia), dla mnie jeszcze źle wyprofilowany fotel kierowcy - ma takie dziwne podparcie na łopatkach :-(
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
kima SKUTECZNA, ale auto ma jedną WADĘ - błyskawicznie paruje wnętrze, jak usiądą 4 osoby - masakra ale to samo jest w moim starym SX4
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
kierowca i pasażer OK (mam ok. 170 cm) , tył ujdzie ale szału nie ma, głównie 2 osoby dorosłe więc nie ma problemu
3,0
Wyciszenie
miejska jazda - ok, trasa, ponad 100 km/h męczące, ale czego się spodziewać po mało opływowym kształcie i pudełkowo-blaszanej karoserii (SX4 tu wypada znacznie lepiej)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
nowe auto trudno ocenić, wnerwił mnie brak możliwości zaprogramowania 2 kompletów czujników TPMS :-(
5,0
Stosunek jakość/cena
oglądałem wiele podobnych wielkością aut to WYGRAŁO bez problemu
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
chyba nawala mi automatyczny czujnik wycieraczek, załączają się nawet przy suchej szybie, czasami nie zatrzaskuje się klapa bagażnika,
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
za mały przebieg aby ocenić tą kategorię, mam nadzieję, ze będzie podobnie jak SX4 - 11 lat bez awarii !!

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 BoosterJet 48V SHVS 129KM 95kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,9
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,4
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Suzuki Vitara III SUV Facelifting