Ocena kierowcy - Suzuki Vitara III SUV Facelifting
Tomek,
5 lat temu
Silnik 1.4 BoosterJet 140KM 103kW
Rok produkcji 2018
Przebieg:
23 tys. km
Okres użytkowania:
1 rok
3,57
16% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: Jakość jak z czasów minionego ustroju.
4,0
Całokształt
Byłby to bardzo dobry samochód, gdyby nie kilka poważnych wad, które opisuję poniżej. To drugie auto w rodzinie, głównie do jazdy na krótkich odcinkach i jako takie spisuje się dobrze. Jeśli ktoś poszukuje samochodu rodzinnego nadającego się na wyjazdy, powinien poszukać czegoś innego.
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo dobre osiągi, płynnie rozwija moc. Jest głośny podczas przyspieszania i jazdy po autostradzie.
4,0
Skrzynia biegów
Jak dla mnie bardzo przeciętna.
2,0
Układ jezdny
Nieudany. Kompletnie nie rozumiem co producent chciał osiągnąć. Jest bardzo twardy, co irytuje w mieście. Niestety nie przekłada się to na własności jezdne przy większych prędkościach. Prowadzi się niepewnie, bardzo trudno wyczuć, co właściwie dzieje się z kołami. Na moją ocenę wpływa z pewnością fakt, że na codzień jeżdżę BMW 320, które prowadzi się rewelacyjnie w każdych warunkach, ale i tak nie ma Vitary za co pochwalić. Suzuki najwyraźniej zdawało sobie sprawę, że wypuścili bubla, bo przy bardziej dynamicznych manewrach czuć, że samochód przestaje się prowadzić, robi to za niego elektronika.
3,0
Karoseria
Tandeta i to nie tylko w porównaniu z BMW. Jakość tworzyw jest bardzo niska. Pasuje do segmentu budżetowego, a nie do atua za niemal 100 tys.
Komfort
4,0
Widoczność
Jest ok. Trochę przeszkadza, że jak się dobrze ustawi fotel do jazdy, to dach okazuje się za nisko, mimo, że auto wydaje się wysokie.
3,0
Ergonomia
Vitarą jeździ żona, która jest nią zachwycona, ja znacznie mniej. Przeszkadza sporo rzeczy, na czele z nieergonomicznie zaprojektowanym miejscem kierowcy. W BMW przy najniższym ustawieniu fotela nogi mam niemal wyprostowane, w Vitarze mocno zgięte. Rozumiem, że to suv i siedzi się wysoko, ale bez przesady! Mogli to zrobić po prostu lepiej.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo ok.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wbrew bryle nadwozia, która sugeruje, że mamy do czynienia z pokażnym samochodem, auto jest naprawdę niewielkie. Rozmiarami zbliżone do VW Polo, tyle że wyższe. Dlatego z miejscem nie ma szału.
3,0
Wyciszenie
Tylko do jazdy po mieście.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Za dużo pali.
2,0
Stosunek jakość/cena
Za samochód wielkości VW Polo, fatalnie wykończony, kiepsko jeżdżący Suzuki żąda niemal 100 tys. Vitara została kupiona na żądanie żony, po długiej walce. Inaczej w życiu nie wydałbym takiej kasy za to auto. Uważam, że cena o 20-25% niższa odpowiadałaby wartości samochodu. Być może sensowny jest zakup Vitary w najtańszej wersji i z mniejszym silnikiem. Wtedy niedoróbki jakościowe już tak nie irytują. Za 100 tys. można kupić auto, które zje Vitarę na śniadanie, np. Tuscona, Kugę itd.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Plastiki trzeszczą, uszczelki świszczą, drzwi od początku źle się zamykają. Drobiazgi. Można przywyknąć.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic. No może poza niewielkimi ogniskami korozji, ale nie wygląda to groźnie.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 BoosterJet 140KM 103kW
[l/100km]