Ocena kierowcy - Suzuki Vitara III SUV Facelifting
NM,
5 lat temu
Silnik 1.4 BoosterJet 140KM 103kW
Rok produkcji 2018
Przebieg:
20 tys. km
Okres użytkowania:
niecały rok
3,36
21% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
3,0
Całokształt
Trochę mnie rozczarował ten samochód. Początkowo byłem zachwycony, bo to pierwszy nowe auto, którego jestem posiadaczem, ale teraz coraz wyraźniej widzę mankamenty, a już zdecydowanie one wychodzą, jak się porówna Vitarę z konkurencją. Drugi raz bym jej nie kupił, po prostu stosunek ceny do wartości jest mało korzystny.
Wrażenia
5,0
Silnik
Doskonały. Osiągi są świetne, kultura pracy wysoka. Niestety jest bardzo hałaśliwy, ale to nie wina silnika, tylko słabego wyciszenia samochodu.
5,0
Skrzynia biegów
Nie mam uwag. Jest ok.
4,0
Układ jezdny
Tak sobie. W mieście bardzo fajnie, ale szybka jazda w sakrętach może się skończyć na drzewie, bo kierownica nie zapewnia precyzji prowadzenia. Tak samo niestety szybka jazda.
3,0
Karoseria
No co tu dużo gadać - jest słabo. Pierwszy kontakt jest pozytywny, bo auto jest ładne, z ledami dość szykowne, ale wykończenie wnętrza jest budżetowe, nawet w wersji premium. A jak porównamy z konkurencją, to jest zupełnie słabo.
Komfort
4,0
Widoczność
Ogólnie ok.
4,0
Ergonomia
Bieda straszna w wyposażeniu, więc nie ma się co czepiać. Żona narzeka, że fotel niewygodny i nie jest w stanie zająć wygodnej pozycji za kierownicą. Samochód chyba nie nadaje się dla niższych osób.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Byłoby ok. gdyby nie bardzo głośne nawiewy.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest ok. Mały bagażnik i w dodatku da się zapakować tylko do linii okien, bo wyżej już jest tylna szyba.
1,0
Wyciszenie
Daję jedną * bo uważam, że w samochodzie za 80 tys. w 21 wieku tak słabe wyciszenie to po prostu skandal. Na autostradzie dłuższa jazda potrafi solidnie zmęczyć. Muzyki oczywiście słuchać się nie da. Przy jazdach próbnych nie zwróciłem na to uwagi, ale po pierwszej podróży byłem mocno zniesmaczony.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pali o wiele za dużo. Jakby nim nie jeździć lubi wciągnąć 10l. Średnią z 20 tys. przebiegu mam na poziomie 7,6l, ale sporo było spokojnej jazdy pozamiejskiej.
2,0
Stosunek jakość/cena
Zapłaciłem 80 tys. Wydawało mi się, że to w miarę dobra cena, ale przyznaję, że praktycznie nie oglądałem konkurencji. A teraz widzę, że za te pieniądze można kupić naprawdę o wiele fajniejsze auto.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Słaba jakość elementów gumowych, uszczelki itp. Potrafi zatrzeszczeć przy jeździe na wybojach. Radio było wymieniane na gwarancji.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Niestety rdza. Bardzo nie widać, ale są już początki.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 BoosterJet 140KM 103kW
[l/100km]