Szukaj

Ocena kierowcy - Suzuki Vitara III SUV Facelifting

Krzysztof, 5 lat temu
Silnik 1.4 BoosterJet 140KM 103kW
Rok produkcji 2018
Przebieg: 1 000 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Suzuki Vitara III SUV Facelifting 1.4 BoosterJet 140KM 103kW 2018-2020 - Oceń swoje auto
4,71
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Ilość systemó zaawansowanych takich jak trzymanie się linii pasa, adaptacyjny tempomat z hamowaniem auto, wspomaganie hamowanie w razie barku reakcji, informowanie o pojeździe w martwym polu, także informacje o przeszkodach podczas cofania i wszystko to w cenie auta - super!!!
Przeniesienie napędu : Niesamowity napęd 4x4, po Subaru Forester myślałem że to będzie takie sobie, a tu wyszło że super napęd i pali dużo mniej.
5,0
Całokształt
Auto mile zaskoczyło, bardzo bogate wyposażenie w dobrej cenie z dobrze dopasowanymi plastikami, alkantara w połączeniu ze skórą super się prezentuą. Rewelacyjny napęd, lepszy niż w subaru forester (pisze tak, bo mam oba auta i mogę to porównać). Spalanie na bardzo dobrym poziomie 9.0 l w miaście, przy zupełnie nowym aucie to jest całkiem ok. Naprawdę zaskoczyła mnie ilość systemów zaawansowanych takich jak trzymanie się linii pasa, adaptacyjny tempomat z hamowaniem auta do zera, wspomaganie hamowanie w razie braku reakcji, informowanie o pojeździe w martwym polu, także informacje o przeszkodach podczas cofania i wszystko to w cenie auta, bez dodatkowych dopłat. Światła ledowe bardzo dobrze oświetlają drogę przy różnych warunkach no i ten infotainment, który synchronizuje się z androidem to jest takż w standardzie - całość w raz nagłośnieniem działa rewelacyjne!!!
Wrażenia
5,0
Silnik
Cichy i mocny, a przy tym bardzo prosty i tani w ew. naprawie.
5,0
Skrzynia biegów
Bardzo precyzyjna i lekko wchodzą biegi manualne, przełożenia wygodne w mieście i na trasie.
5,0
Układ jezdny
Dokładny i zachowuje się tak jak chce kierowca. Auto dość twarde, ale za to świetnie się drogi trzyma.
4,0
Karoseria
Wszystko niby ok, ale blachy wydają się być cienkie oraz dźwięk zamykania drzwi taki trochę jak w puszce, słabo wytłumione zamykanie drzwi, mogły by być ciut cięższe. Jak już miałbym się czepiać, to drzwi zamykają się za lekko.
Komfort
5,0
Widoczność
Wsyzstko ok, widoczność bardzo dobra do tyło, przodu i na boki, nic nie zasłania.
5,0
Ergonomia
Bardzo dobra, wszystko to co się często używa jest na właściwym miejscu, powiem więcej że jak na japończyk ( z Węgier) to ergonomia na 5+
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie i wentylacja działają dobrze, ale minus za parowanie szyby przedniej w trybie auto. jak dam nawiew na szybe to jest super ale w trybie auto bywa różnie no i klima działa zawsze w trybie auto nawet przy -5 na zew. - to chyba dziwne, ale się może nie znam?
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kierowca super, pasażer także, z tyły tylko ok na lewym i prawym, środek dla dziecka, więc szału nie ma, nie mniej bardzo łatwo się dzieci zapinają i to same, nie ma problemu ze znalezieniem zamków do pasów.
4,0
Wyciszenie
Jest bardzo cicho, silnik nie wyje i go nie słychać, jak na tal budżetowe auto, to po prostu rewelacja. Mały minus za taki sobie dźwięk na autostradzie przy 140km/h, tzn. na suchym było ok, ale po deszczu trochę za glośno. Nie mniej uwaga, przy tej cenie i gabarytach auta nie sądze żeby w konkurencji było lepiej.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zobaczymy jak wyjdzie w praniu, ale koszty serwisu i ew. części są śmiesznie tanie, a biorąc pod uwagę to że awaryjność tego auto powinna być dużo mniejsza niż innych w tej klasie, to może wyjść bardzo ciekawie ekonomicznie. Koszty paliwa bardzo w porządku jak na auto z napędem na cztery koła.
5,0
Stosunek jakość/cena
Tu jest to bardzo dobry stosunek jakości do ceny, bo w tej klasie np. Subaru XV w podobnej wersji będzię droższy o jakieś 10-15 tys, a silnik 1.6 z CVT to jakaś porażka i tylko ze względu na emisje spalin CO2, MItsubischi ASX w miarę ok, ale nie ma napędu 4x4, honda FR-V podobnie, można wziąć pod uwagę Mercedesa GLA, ale to klasa premium i przerost formy nad treścią, jeśli chodzi o stosunek jakości do ceny. Dacia Duster 4x4 wychodzi o 5 tys. taniej, ale ogromny spadek wartości i nie wiadomo do końca jak z awaryjnością później.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie żadnych nie ma, wiadomo nówka z salonu, to co ma być, będe pisał co po 10 tys, po 30 tys , 50 tys i po 100 tys.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie żadnych nie ma, wiadomo nówka z salonu, to co ma być, będe pisał co po 10 tys, po 30 tys , 50 tys i po 100 tys.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 BoosterJet 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,9
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Suzuki Vitara III SUV Facelifting