Szukaj

Ocena kierowcy - Suzuki Vitara III SUV Facelifting

Tomek, 3 lata temu
Silnik 1.0 BoosterJet 111KM 82kW
Rok produkcji 2018
Przebieg: 45 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Suzuki Vitara III SUV Facelifting 1.0 BoosterJet 111KM 82kW 2018-2020 - Oceń swoje auto
3,57
16% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
Zawieszenie
Układ hamulcowy
3,0
Całokształt
Samochód jednorazówka. Taniość widać dosłownie wszędzie. Jeździ tym najczęściej moja żona, która bardzo dba o samochody, ale i tak zużywa się wnętrze, lakier bardzo miękki. Samochód ma zbyt mocne wspomaganie, które jest zwyczajnie niebezpieczne na autostradzie i krętych drogach. Nie polecam dłuższych wyjazdów. Ot, taki samochodzik do miasta i na zakupy. Na pewno nie nadaje się na jedyne auto w domu. Za cenę ok 70 tyś. lepiej kupić dacie duster na Full wypasie. Wnętrze równie tandetne, jak w vitarze, ale silnik 4cyl., 4x4, nadwozie z pewnością lepsze.
Wrażenia
4,0
Silnik
Jak na 1l dość fajny.
4,0
Skrzynia biegów
Potrafi haczyć, zwłaszcza wsteczny. Brak 6, przez co niepotrzebnie głośno na autostradach.
2,0
Układ jezdny
Koszmarny bubel. Dziwię się, że przepisy dopuszczają sprzedaż takich samochodów. Do 60km/h i niezbyt intensywnych manewrach jest przyjemnie, powyżej zaczynają się dziać cuda. Próba ominięcia np. przeszkody na drodze może się skończyć tragicznie. Dodam, że kontrola trakcji wyhamowuje wtedy samochód prawie do zera. Jazda szybsza niż 120 w zasadzie nie jest możliwa, bo auto tańczy po całej szerokości jezdni. Trzeba non stop mocno trzymać kierownicę i reagować.
3,0
Karoseria
Zrobione toto jak blaszana zabawka. Wyników crash testów wolałem nie sprawdzać.
Komfort
4,0
Widoczność
Ogólnie ok. Ale przy wzroście 184 siedzę tak wysoko, że nie widzę sygnalizatorow na skrzyżowaniu, bo przednia szyba jest za nisko.
4,0
Ergonomia
Idealnie nie jest, zwłaszcza audio, ale mocna 4.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ok. Klima trochę głośna, ale nie odbiega od średniej.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Uważam, że jak na niewielkie rozmiary jest bardzo ok.
1,0
Wyciszenie
Wyciszenie? Głośniej proszę, bo nic nie słyszę!
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Mało pali.
2,0
Stosunek jakość/cena
Wbrew zachwytom niektórych użytkowników, ja twierdzę, że to słaby zakup. Co z tego, że płacimy mniej niż u konkurencji, skoro wszystko jest gorsze! Już po zakupie vitary żona obejrzała w salonie fiata 500x i stwierdziła, że nigdy by się nie zdecydowała na vitarę, gdyby go widziała wcześniej.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Problemy z radiem, uszczelkami, niedomykajacą się klapą, centralnym zamkiem
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
To nadal mowy samochód.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.0 BoosterJet 111KM 82kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Suzuki Vitara III SUV Facelifting 1.0 BoosterJet 111KM 82kW
Średni koszt przejechania 100 km
41,00 zł
6,9
l/100km
Zobacz dzienniki
Suzuki Vitara III SUV Facelifting