Szukaj

Ocena kierowcy - Suzuki Vitara III SUV Facelifting

Rafał, 4 lata temu
Silnik 1.0 BoosterJet 111KM 82kW
Rok produkcji 2018
Przebieg: 36 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Suzuki Vitara III SUV Facelifting 1.0 BoosterJet 111KM 82kW 2018-2020 - Oceń swoje auto
3,14
26% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
Przeniesienie napędu
Zawieszenie
3,0
Całokształt
Samochodzik ma dwie zalety - jest ładny i względnie mało pali. I to wszystko. Reszta to naprawdę koszmarne połączenie różnych wad typowych dla budżetowych aut. Jest głośny, ma niepewne zawieszenie, męczący układ kierowniczy, jakoś wnętrza jest poniżej standardu. Kupiłem go na mocnej wyprzedaży (i to jedyna słuszna droga, bo ceny cennikowe są bez sensu) dla żony, która i tak woli jeździć moim Avensisem. Ogólnie samochód sprawdzi się do jazdy po mieście, na zakupy, wożenie dzieci do szkoły itd. JAko auto rodzinne, na wakacje, do szybkiej jazdy autostradą - nie i jeszcze raz nie.
Wrażenia
3,0
Silnik
Osiągi w miarę ok., głośny, niska kultura pracy.
3,0
Skrzynia biegów
Brak 6 - masakra na autostradzie. Pali wtedy jak smok i jest głośno.
3,0
Układ jezdny
Twardo i niewygodnie a przy tym zdumiewająco słabo się prowadzi. Pechowym nabywco odradzam wszelkie gwałtowne manewry. Z podwoziem dzieje się wtedy coś dziwnego, prawdopodobnie tak działa kontrola trakcji. Potrafi mocno przyhamować, ale samochód wypada z toru jazdy. Przećwiczyłem to klika razy. W miejscach, gdzie Toyotą Avensis na mocno zużytych gumach przejeżdżałem nawet o tym nie myśląc, w Vitarze na nowiutkich oponach klasy premium była to walka o życie. Do tego trzeba dodać układ kierowniczy, który jest doskonały do miasta - kręci się bez oporu. Na trasie bardzo męczy, bo kierownica nie powraca do położenia środkowego, przez co trzeba bardzo uważać, zwłaszcza na szybkich zakrętach.
3,0
Karoseria
Słaba jakoś blach i materiałów w środku. Do tego niechlujny montaż.
Komfort
4,0
Widoczność
Ogólnie ok, ale jest jakiś problem z widocznością do przodu. Nie widzę świateł na skrzyżowaniu, jeśli są za wysoko. Muszę się wtedy wychylać.
3,0
Ergonomia
Podstawowy problem - za mały zakres regulacji kierownicy i fotela. Ja mam jeszcze jako tako, bo wysokie osoby się wpasują. Ale jeśli ktoś ma 175cm lub mniej musi się przysunąć, żeby sięgnąć pedałów, ma wtedy mocno zgięte nogi, bo fotel jest wysoko. Ja mam "zaledwie" trochę za daleko kierownicę. Nie za bardzo rozumiem jak oni to konstruowali, nie spotkałem się z podobnymi problemami w żadnym samochodzie.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ok. Minus za bardzo głośne nawiewy.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Prawdę mówiąc patrząc na zdjęcia, myślałem że będzie lepiej. Dopiero jak wsiadłem ze zdumieniem przekonałem się, że to tak naprawdę mały samochodzik. Miejsca mniej więcej tyle, co w Clio.
1,0
Wyciszenie
Ogólnie dramat. Nie wierzcie ludziom, którzy piszą, że wycidzenie jest ok. Nie, nie jest. I nie porównuję tylko do samochodu innej klasy, czyli mojego Avensisa. Porównuję do KAŻDEGO INNEGO współczesnego samochodu. Nawet toczydełka typu Renaul Clio są cichsze. Od 110-120 głośne w Vitarze jest wszystko - silnik, szumy od opon i powietrza. Nie da się tym normalnie jeździć.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na razie tylko eksploatacja. Pali niewiele (poza autostradą...). Ceny przeglądów w ASO wysokie.
3,0
Stosunek jakość/cena
W moim przypadku ok, bo kupiłem auto dilera na wyprzedaży. Ale gdyby miał zapłacić tyle, co w cenniku, powiedziałbym, że to rozbój.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Po kolei - nie domyka się klapa bagażnika, serwis walczy z tym od nowości i nadal jest problem. Świszczy wiatr przez uszczelki powyżej 100km/h. Jedną udało im się poprawić. Zepsuł się centralny zamek - naprawiony w ASO. Zmieniane było oprogramowanie, żeby lepiej działało wspomaganie, mam wrażenie, że pomogło, ale i tak jest słabo. Czasem zatrzeszczy jakoś plastik, nie ptrafię zlokalizować gdzie, być może w desce rozdzielczej. To wszystko świadczy o budżetowości tego samochodu i ogólnym niechlujstwie w fabryce na Węgrzech.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.0 BoosterJet 111KM 82kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Suzuki Vitara III SUV Facelifting 1.0 BoosterJet 111KM 82kW
Średni koszt przejechania 100 km
41,00 zł
6,9
l/100km
Zobacz dzienniki
Suzuki Vitara III SUV Facelifting