Szukaj

Ocena kierowcy - Suzuki Vitara III SUV Facelifting

Arek, 5 lat temu
Silnik 1.0 BoosterJet 111KM 82kW
Rok produkcji 2018
Przebieg: 11 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Suzuki Vitara III SUV Facelifting 1.0 BoosterJet 111KM 82kW 2018-2020 - Oceń swoje auto
3,43
19% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
2,0
Całokształt
Auto jest ładne, w mieście spisuje się nieźle i to chyba wszystkie zalety. Niestety poziom wykonania jest fatalny, na autostradzie jest bardzo głośno, lakier najgorszy jaki miałem na samochodzie. Jeździ się dość bezproblemowo, ale to auto powinno kosztować 15 tys. mniej.
Wrażenia
4,0
Silnik
Szału nie ma, ale ogólnie bardzo przyzwoite wrażenia jak na 1l. Słychać te 3 cylindry strasznie, telepie się i nie rozwija mocy płynnie, ale łatwo się przyzwyczaić.
2,0
Skrzynia biegów
Brak 6, zestopniowana raczej na miasto. Precyzja przeciętna.
3,0
Układ jezdny
Zawieszenie jest ok. Ale układ kierowniczy mało precyzyjny. Powinni nad tym popracować bo na autostradzie można się naprawdę zmęczyć. Wspomaganie jest zbyt silne, trochę jakbym kręcił kierowniczką w zabawce. Japońskie samochody często miały tak silne wspomaganie, ale w Vitarze to duża przesada.
2,0
Karoseria
Fatalna, jeszcze raz FATALNA jakość lakieru. Brak zabezpieczenia antykorozyjnego. Blachy są cienkie, więc trzeba uważać, żeby czegoś nie wgnieść. Na nadwoziu i wykończeniu Suzuki porobiło maksymalne oszczędności. Szkoda. Przy zakupie byłem tak podniecony, że nie zwróciłem uwagi na jakość plastików, teraz jak na nie patrzę, przypomina mi się Daewoo Tico.
Komfort
5,0
Widoczność
Bez uwag. Jest bardzo dobrze.
3,0
Ergonomia
Małe kieszenie w drzwiach, trochę za wysoko umieszczony fotel i nie da się niżej opuścić. W dłuższych trasach to męczy bo nogi są za bardzo zgięte. Poza tym jest ok., bo auto jest bardzo proste. Bardzo dobre są wysoko umieszone nawiewy.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jest ok. poza tym, że nawiewy są bardzo głośne już od połowy mocy.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest naprawdę przestronnie, ale tylko z przodu. Tylna szyba mocno pochylona, więc nie da się załadować bagażnika po dach. Ogólnie samochód 2+2 i do jazdy na krótszych odcinkach.
2,0
Wyciszenie
Zastanawiam się czym jeździli ludzie, którzy piszą, że Vitara ma dobre wyciszenie. Ludzie! To auto jest bardzo głośne! To jest największe rozczarowanie. Inni producenci nawet w małych i tanich samochodach mocno się do wyciszenia przyłożyli a Suzuki całkowicie ten temat olało. Do 120 słychać silnik i opony, jakby nie było nadkoli! Powyżej 120 dochodzą bardzo silne szumy. No komfortowo jeździ się tylko w mieście. Jeśli ktoś do tego kupuje Vitarę to ok. O długich wyjazdach wakacyjnych zapomnijcie. Ten samochód się do tego nie nadaje.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Dość mało pali jeżeli jeździ się bardzo spokojnie.
3,0
Stosunek jakość/cena
Wg mnie relacja jakości do ceny jest niekorzystna. 10 tys tanie i byłby to fajny samochodzik. Za te pieniądze można kupić coś lepszego.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Trochę drobnych problemów było. Uszczelki są tandetne. Jedna wymieniona na gwarancji. Skrzypią plastiki, podobno tak ma być. Przestało działać radio. Pomogło odłączenie akumulatora. Wycieraczki wytrzymały jedną zimę w sumie pół roku.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.0 BoosterJet 111KM 82kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Suzuki Vitara III SUV Facelifting 1.0 BoosterJet 111KM 82kW
Średni koszt przejechania 100 km
41,00 zł
6,9
l/100km
Zobacz dzienniki
Suzuki Vitara III SUV Facelifting