Ocena kierowcy - Suzuki Vitara III SUV Facelifting 2024
Paweł,
10 godzin temu
Silnik 1.4 BoosterJet mild Hybrid 129KM 95kW
Rok produkcji 2024
Przebieg:
1 tys. km
Okres użytkowania:
niecały rok
4,93
17% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
: Dynamika i spalanie.
5,0
Całokształt
Auto przemyślane i praktyczne, bardzo zwrotne - świetny promień skrętu i łatwe parkowanie, dynamiczne w porównaniu z pełną hybrydą - max moment dostępny od samego dołu wspomagany baterią, ekonomiczne - przy dynamicznej jeździe 4.9l w trasie, 6.1l w mieście (jeszcze spada, ponieważ silnik dopiero się dociera), więc chyba nie warto dopłacać do hybrydy. Auto zwarte, niezbyt długie, jednak miejsca w kabinie i z tyłu dla pasażerów pod dostatkiem (wygrywa z Capturem, Yarisem-Cross, Aroną itp). Do bagażnika wchodzą 4 pełnowymiarowe koła 17":-) jest pojemny i ustawny jak na 365l, co nie jest oczywiste u konkurencji. Auto wyposażone w mnóstwo asystentów (od lipca 2014), za które w VW, Seacie, Toyocie trzeba dopłacać i działają rewelacyjnie, komunikaty nie są nachalne i można je w ustawieniach korygować. Menu komputera ładnie rozbudowane, multimedia działają płynnie, navi, połączenia bezprzewodowe z tel itp. Niestety po liftingu okroili Vitarę z poduszki kolanowej, która była dostępna wcześniej. Przydałoby się więcej przyjemnej tapicerki na boczkach drzwi. Po lifcie radar przeniesiono wyżej w zderzaku (na +), ale nadal nie ma nawiewów w kabinie na tył. Ręczny tradycyjny, za to na 4 kołach wszędzie tarcze (konkurenci w większości stosują bębny na tył). I najważniejsze - 4 cylindry = równa i cicha praca, rozrząd na łańcuchu. Wcześniej były użytkowane 1.4 turbo innych producentów, ale żaden nie schodził poniżej 7.5l/100km przy delikatnej jeździe w trybie mieszanym.
Wrażenia
5,0
Silnik
Godny polecenia, lepsza alternatywa niż pełna hybryda moim zdaniem.
5,0
Skrzynia biegów
Dobre przełożenia na każdym biegu, chociaż oczekiwałbym po nowym aucie przyjemnego "kliku" po wbiciu biegu (w innych autach lewarek "sam" fajnie znajdował swoje położenie).
5,0
Układ jezdny
Auto prowadzi się pewnie. Zawieszenie raczej tradycyjne - McPerson i belka z tyłu, powinno być trwałe i proste w naprawie.
5,0
Karoseria
Bardzo poprawnie. Tylne drzwi otwierają się dość szeroko, łatwo wejść i wyjść. Nadal tworzy się jakby poduszka powietrzna wewnątrz auta (chyba bardzo szczelne) i trzeba zdecydowanie (ale bez przesady) trzepnąć drzwiami i klapą bagażnika, żeby się zamknęły za pierwszym razem (mogliby to już poprawić po lifcie)
Komfort
5,0
Widoczność
Dobra we wszystkie strony, kierowca siedzi wysoko. Do tyłu też dobrze (konkurencja wybiera małe stylowe szybki, które ograniczają pole widzenia).
5,0
Ergonomia
Szybko można się odnaleźć. Przyciski sterowania pod ręką + polecania głosowe do niektórych funkcji. Niestety tutaj znów przyoszczędzili - np. na podświetleniu przycisków szyb z tyłu i nawet pasażera z przodu! Tego mi brakuje.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Działa poprawnie, skutecznie. Jednak klima tylko 1- strefowa. Przydałyby się może 2 tryby w AUTO - łagodniejszy i szybki. Brak nawiewów na tył.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest przyzwoicie, nawet z tyłu. 2+2 będzie idealnie, ale 3 pasażerów też z tyłu da radę.
5,0
Wyciszenie
Użytkownicy w testach zwracają uwagę na szumy z uszczelek przy dużych prędkościach. Wg mnie nie ma problemu (pamiętając, że to nie jest klasa premium).
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto obecne na rynku od wielu lat, nie będzie problemów z zakupem części oryginalnych, czy nawet zamienników.
4,0
Stosunek jakość/cena
Dobrze skonfigurowana propozycja, jednak kilka niedociągnięć w wyposażeniu (brak podświetlenia przycisków, poduszki kolanowej, hamulca elektrycznego) powodują, że cena mogłaby być troszkę niższa.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 BoosterJet mild Hybrid 129KM 95kW
[l/100km]