Szukaj

Ocena kierowcy - Suzuki Vitara I Standard

sebastianswps.edu.pl, 22 lat temu
Silnik 1.6 i 80KM 59kW
Rok produkcji 1991
Przebieg: 11 tys. km
Suzuki Vitara I Standard 1.6 i 80KM 59kW 1988-1995 - Oceń swoje auto
4,62
8% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Jestem bardzo zadowolony. Samochod spelnil moje wszystkie wymagania. Jezdzi sie dobrze na trasie a w terenie tez nie ma problemow (chyba ze ktos potrzebuje auta do upalania i przepraw). Taki przyjemny samochodzik ktory jest alternatywa pomiedzy typowo terenowym samochodem a typowym bulwarowcem ktory sie w ogole w teren nie nadaje. Nie bez znaczenie jest tu takze bezpieczenstwo bierne - konstrukcja na ramie i solidne nadwozie jest znacznie bezpieczniejsza w razie jakiegos wypadku niz inne, popularne blaszane puszki.
Wrażenia
5,0
Silnik
Jak dla mnie super, cichutki, bardzo elastyczny - przy spokojnej jezdzie poruszam sie w zakresie 2-3 tys. obrotow, przy ostrej do 5 tys calkiem przyjemnie przyspiesza (jak na terenowy)
5,0
Skrzynia biegów
Wchodzi pewnie i lekko, przelozenia takie jak w teren, wiec duzy moment na kolach za cene niskich predkosci, ale mi to odpowiada.
4,0
Układ jezdny
Dosyc specyficzny. Trzeba sie nauczyc prowadzic, na naszych drogach trzesie nieco i czuc kazda dziure w jezdni, ale za to najazd na kraweznik mozna nie zauwazyc :). Wiec uroki zawieszenia dopiero odczuwamy po w jechaniu w teren. Doskonale trzyma sie drogi i na zakretach.
Komfort
4,0
Widoczność
Doskonala, duze szyby, doskonale lusterka, przy cofaniu moze przeszkadzac zapas, ale od czego sa lusterka wsteczne.
5,0
Ergonomia
Wsiadajac wszystko jest w intuicyjnych miejscach. Bardzo wygodne fotele.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie mam klimy ale nawiew jest bardzo mocny, mozna wrecz ustawic huragan. Ogrzewanie doskonale, silnik szybko sie nagrzewa i powoli stygnie - podczas zimy - kilka minut i mozna siedziec w podkoszulku.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo duzo miejsca dla kierowcy i pasarzera. Jestem wysoki (190cm) a spokojnie moge wyciagnac nogi. Nawet na tylnej kanapie po odsunieciu foteli do konca mozna spokojnie siedziec.
5,0
Wyciszenie
Cichutko. Silnik cichutko gwizdze jak by byl z turbina. Slychac tylko szum opon. Taka praca silnika/samochodu mi sie bardzo podoba.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
8 zaworowy silnik przy moich oponach (255/60 R15) wiec dosyc szerokich i zlej areodynamice nadwozia pali srednio w cyklu mieszanym 8,4 litra co wydaje mi sie niezlym wynikiem. Ceny czesci - do tej pory poprawialem tylko zaniedbania poprzedniego uzytkownika - rozrzad kompletny w ASO 500zl, sprezyna tylnego zawieszenia ktora zlamalem 210zl, nowe klocki 60zl, uszczelniacz walu 50zl - pocil sie i mnie to wnerwialo. Ogolnie ceny na poziomie rozsadnym, choc czasami trzeba ich poszukac bo nie ma (np. ow uszczelniacz)
4,0
Stosunek jakość/cena
Samochody terenowe sa drogie, ale za taka cene nie chcial bym znacznie mlodszego osobowego.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic sie nie dzieje, tylko co co przychodzi z wiekiem samochodu (tlumik, klocki, niewielki wyciek pomiedzy silnikiem a skrzynia)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic sie nie dzieje.
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Suzuki Vitara I Standard