Zawieszenie
: Tam gdzie inni muszą zwalniać do 30 km/godz ja mogę jechać 60 km/godz. Wszelkie nierówności wybiera przepięknie.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: Ruda żre od tyłu...
5,0
Całokształt
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik cichutki... do jakichś 3000 obrotów... później odzywa się mały zwierz który pięknie mruczy i warczy, jak to V6-tka. Między 3500 a 5000 obrotów dużo się dzieje :) I w trasie i w terenie daje sobie radę bez problemów. Można zamienić standardowy filtr powietrza na dobry tuningowy i jest parę koników więcej i spalanie sporo spada. Ogólnie bardzo miło i to bez zakładania instalacji gazowej (szkoda mi silnika).
5,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą pewnie i łatwo. Nie trzeba szarpać, wbijać itp. A jak się czasem za szybko wrzuci bieg to nie ma się o co martwić, że przekładnia się uszkodzi... prędzej drążek urwie nam dłoń :)
4,0
Układ jezdny
Na asfalcie radzi sobie całkiem porządnie. Można wchodzić w zakręty dość ostro i nie trzeba bać się nadsterowność albo podsterowność. W terenie można sobie lecieć po szutrze 90 km/godz i będzie jechał jak po sznurku. Zarzucić potrafi na zakręcie tylko na oponach typu AT. Ale to właściwość opon a nie układu jezdnego.
Komfort
5,0
Widoczność
Z przodu i po bokach rewelacja. Z tyłu.. wiadomo... zapas na tylnych drzwiach i połowa szyby zajęta... Ale ogólnie nie jest źle. Jeszcze nigdy nie udało mi się w coś przychrzanić cofając :)
4,0
Ergonomia
Fotele są wygodne i nawet ładnie trzymają. Dystans ponad 500 km można przejechać za jednym razem bez obaw o pęcherze albo odciski na tyłku. Natomiast kompletnym nieporozumieniem jest ilość schowków. Tzn jest jeden i tyle. Kubka na kawę albo butelki z wodą raczej koło siebie nie ustawisz... Generalnie wszystko raczej trzeba rzucać za siebie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nagrzewa się bardzo szybko więc zimą nie zmarzniemy. W lecie jest trochę gorzej. Nawiew niby mocny ale gorzej ze skutecznością. Klimy akurat u mnie brak. Na szczęście jest szyberdach... Brak niestety filtra kabinowego w związku z czym nawiew zasysa różne ciekawe rzeczy z otoczenia :)
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na dość małe autko terenowe to miejsca jest w sam raz. Może ktoś o większych gabarytach narzekałby. Ja nie. Tylna kanapa dzielona więc można jedno siedzenie położyć i doładować trochę więcej bagaży na wyjazd. Tylna kanapa jest też umieszczona wyżej niż fotele przednie w związku z tym osoby siedzące z tyłu mogą oglądać to co dzieję się na drodze.
3,0
Wyciszenie
Dość dużo słychać z zewnątrz niestety. Blacha jest dość cienka i wyciszenie słabe więc jest tak sobie. Słychać szum opon i silnik a ten drugi wolałbym słyszeć tylko po otworzeniu okna.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na silnik 2 litrowy V6 to bardzo dobrze. Początkowo palił 12 l po mieście i około 9 na trasie. Po zmianie oleju na bardziej szlachetny i przede wszystkim wymianę filtra powietrza na tuningowy spalanie spadło do 10l na mieście i 8 na trasie. (auto w wersji long)
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 i V6 24V 136KM 100kW
[l/100km]