Szukaj

Ocena kierowcy - Suzuki Vitara I Long

cozmo, 12 lat temu
Silnik 2.0 i V6 24V 136KM 100kW
Rok produkcji 1995
Przebieg: 178 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Suzuki Vitara I Long 2.0 i V6 24V 136KM 100kW 1995-1999 - Oceń swoje auto
4,62
8% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Tam gdzie inni muszą zwalniać do 30 km/godz ja mogę jechać 60 km/godz. Wszelkie nierówności wybiera przepięknie.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Ruda żre od tyłu...
5,0
Całokształt
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik cichutki... do jakichś 3000 obrotów... później odzywa się mały zwierz który pięknie mruczy i warczy, jak to V6-tka. Między 3500 a 5000 obrotów dużo się dzieje :) I w trasie i w terenie daje sobie radę bez problemów. Można zamienić standardowy filtr powietrza na dobry tuningowy i jest parę koników więcej i spalanie sporo spada. Ogólnie bardzo miło i to bez zakładania instalacji gazowej (szkoda mi silnika).
5,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą pewnie i łatwo. Nie trzeba szarpać, wbijać itp. A jak się czasem za szybko wrzuci bieg to nie ma się o co martwić, że przekładnia się uszkodzi... prędzej drążek urwie nam dłoń :)
4,0
Układ jezdny
Na asfalcie radzi sobie całkiem porządnie. Można wchodzić w zakręty dość ostro i nie trzeba bać się nadsterowność albo podsterowność. W terenie można sobie lecieć po szutrze 90 km/godz i będzie jechał jak po sznurku. Zarzucić potrafi na zakręcie tylko na oponach typu AT. Ale to właściwość opon a nie układu jezdnego.
Komfort
5,0
Widoczność
Z przodu i po bokach rewelacja. Z tyłu.. wiadomo... zapas na tylnych drzwiach i połowa szyby zajęta... Ale ogólnie nie jest źle. Jeszcze nigdy nie udało mi się w coś przychrzanić cofając :)
4,0
Ergonomia
Fotele są wygodne i nawet ładnie trzymają. Dystans ponad 500 km można przejechać za jednym razem bez obaw o pęcherze albo odciski na tyłku. Natomiast kompletnym nieporozumieniem jest ilość schowków. Tzn jest jeden i tyle. Kubka na kawę albo butelki z wodą raczej koło siebie nie ustawisz... Generalnie wszystko raczej trzeba rzucać za siebie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nagrzewa się bardzo szybko więc zimą nie zmarzniemy. W lecie jest trochę gorzej. Nawiew niby mocny ale gorzej ze skutecznością. Klimy akurat u mnie brak. Na szczęście jest szyberdach... Brak niestety filtra kabinowego w związku z czym nawiew zasysa różne ciekawe rzeczy z otoczenia :)
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na dość małe autko terenowe to miejsca jest w sam raz. Może ktoś o większych gabarytach narzekałby. Ja nie. Tylna kanapa dzielona więc można jedno siedzenie położyć i doładować trochę więcej bagaży na wyjazd. Tylna kanapa jest też umieszczona wyżej niż fotele przednie w związku z tym osoby siedzące z tyłu mogą oglądać to co dzieję się na drodze.
3,0
Wyciszenie
Dość dużo słychać z zewnątrz niestety. Blacha jest dość cienka i wyciszenie słabe więc jest tak sobie. Słychać szum opon i silnik a ten drugi wolałbym słyszeć tylko po otworzeniu okna.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na silnik 2 litrowy V6 to bardzo dobrze. Początkowo palił 12 l po mieście i około 9 na trasie. Po zmianie oleju na bardziej szlachetny i przede wszystkim wymianę filtra powietrza na tuningowy spalanie spadło do 10l na mieście i 8 na trasie. (auto w wersji long)
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 i V6 24V 136KM 100kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,6
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,9
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Suzuki Vitara I Long