Szukaj

Ocena kierowcy - Suzuki Vitara I Cabrio

Kamil, 15 lat temu
Silnik 1.6 80KM 59kW
Rok produkcji 1989
Przebieg: 170 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Suzuki Vitara I Cabrio 1.6 80KM 59kW 1988-1995 - Oceń swoje auto
4,00
6% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Mimo malutkich kółek auto na prawdę zaskakuje w terenie. Potrafi dotrzymywać kroku, a nawet przewyższać wielkie i ciężkie samochody na oponach terenowych.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Uszczelka pod głowicą - jeśli z układu chłodniczego powoli ubywa płynu - może nagle się zagotować...
Układ hamulcowy : Po odpaleniu i pierwszym wciśnięciu pedału hamulca przy niskich temperaturach gdy auto było niejeżdżone na trochę robi się twardy pedał hamulca. Za chwilę odpuszcza, ale jest to niebezpieczne. Prawdopodobnie pada serwo.
Karoseria : Korozja tylnej części auta, szczególnie jeśli było jeżdżone we wodzie... Pod tylną kanapą, w bagażniku i pod nogami pasażerów tylnej kanapy.
4,0
Całokształt
Nie ma tańszych terenówek o tym stopniu niezawodności nadających się na asfalt o przyzwoitej ekonomice. Zdecydowanie polecam.
Wrażenia
3,0
Silnik
Mój egzemplarz już zdecydowanie zmęczony swoim zyciem, dostał od losu jazdę po górach... Zadowalający moment obrotowy, niestety mała moc, obniżona dodatkowo instalacją LPG nie zapewnia przy wyprzedzaniu żadnych przyzwoitych osiągów. Po przekroczeniu 3500 rpm nie ma sensu kręcić go wyżej przy wyprzedzaniu. W terenie 3500-6000 rpm to świetny zakres i mocy jej nie brak nawet na LPG.
4,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą idealnie, wszystko można pięknie wyczuć. Należy się tylko nauczyć wrzucać trójkę. Jedyne zastrzeżenie to to, ze wsteczny nie zawsze wskakuje przy pierwszym wysprzęgleniu. Minus za krótką piątkę, przy 3000 rpm jest dopiero 90 km/h, natomiast 125 km/h to już 4500 rpm.
4,0
Układ jezdny
Mój egzemplarz ma przerobiony bak, bo w jego miejscu jest butla LPG. Niestety prawa strona mostu uderza z tego powodu w rurę wlewu do baku, co często denerwuje na dziurach. Poza tym tylne sprężyny za niskie. Po wymianie na Samarę za miękkie - gdy wsiądą 2 osoby z tyłu - dobija ciągle. Poza tym prowadzi się naprawdę pewnie i dobrze. Nawet po odkręceniu stabilizatora ;)
Komfort
4,0
Widoczność
Wszędzie idealnie. Jedynie prawy słupek troche za długi w wersji z hardtopem. No i koło zapasowe jeśli chodzi o widoczność do tyłu.
5,0
Ergonomia
Wszystko czytelne, przejrzyste i na wyciągnięcie ręki. Swoje lata widać, ale ja estetą to nie jestem :)
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jeśli chodzi o przewietrzanie - to zdejmuję dach i jest doskonałe... Natomiast z grzaniem gorzej. Auto ogólnie się niedogrzewa stale, więc i powietrze jest CIEPŁE, a nie gorące... Ale da się z tym żyć.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu ogrom miejsca ;) Z tyłu mimo krótkiego auta miejsce jest, ale siedzi się w dość krzesłowej pozycji... No i trzeba uważać na głowę ze względu na hardtop bez podbitki.
3,0
Wyciszenie
Do 80 km/h naprawdę dobrze. Do 100 km/h jeszcze nienajgorzej. Od 120 km/h jest dość głośno. Ale silnik ogólnie jest głośny, bo przełożenia są krótkie i na piątce już wyje ze względu na wysokie obroty.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie jest średnie, porównywalne z naprawde szybką i dynamiczną jazdą osobówką ;) Ale Vitarą poruszam się również dynamicznie, a w dodatku potrafi i w terenie. Spalanie wacha się od 10,5 litra po trasie do 15 litrów LPG po mieście.
5,0
Stosunek jakość/cena
Nie ma tańszych terenówek o tym stopniu niezawodności nadających się na asfalt o przyzwoitej ekonomice.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Z drobiazgów w aucie nie robiłem chyba nic. Jedyny minus to niedziałające światła przeciwmgielne z tyłu.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Japonia, to Japonia ;) Jak coś padnie, to najwyżej uszczelka pod głowicą z głupoty.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.6 80KM 59kW [l/100km]

Średnie zużycie
13,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
18,6
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
10,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Suzuki Vitara I

Liczba wpisów: 9

Suzuki Vitara I – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Suzuki Vitara I Cabrio