Inne
: Wszędzie wjedzie w terenie - małe, zwinne, można jeżdzić między drzewami, w górę i w dó, nie ma problemów z zawróceniem w lesie.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie
: słabe - nie wytrzymuje jazdy terenowej
Przeniesienie napędu
: Sprzęgiełka piast - psują się po czasie
Karoseria
: Nie ma mocnych blach - bardzo łatwo koroduje.
4,0
Całokształt
Zawieszenie bardzo twarde - w terenie tłucze jak wóz drabiniasty, ale coś za coś - teren pokonuje z łatwością.
Wrażenia
4,0
Silnik
Bardzo wyje (na wysokich obrotach) po uruchomieniu zimnego silnika.
5,0
Skrzynia biegów
Nie miałem problemów. Przekładnia terenowa i blokada - bez zarzutów.
4,0
Układ jezdny
Komfort
4,0
Widoczność
Niewielkie ograniczenie widoczności ze względu na plandekę, ale nie stwarza to problemów w jeździe.
4,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Grzeje super.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kierowca i pasażer wygodnie, ale tył zbyt ciaasny. Kupując wiedziałem o tym, więc oceniam dobrze - w końcu to nie autobus :)))
4,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
3,0
Stosunek jakość/cena
Dość drogi, słabe wyposażenie - klima i ABS należą tu do rzadkości. ABS bardzo by się przydał. bo auto jest krótkie, lekkie i bardzo nim rzuca zimą.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Plandeka - zawsze albo cieknie, albo się przez nią kurzy, albo zamek nie chodzi jak trzeba.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Sprzęgiełka piast często się psują (aby temu zapobiec należy cofnąć 1-2 m po każdym wyłączeniu przedniego napędu). Poza tym każdy, kto jezdził Vitarą w terenie - spawał coś w zawieszeniu, bo auto jest bardzo delikatne.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 80KM 59kW
[l/100km]