Szukaj

Ocena kierowcy - Suzuki SX4 II S-cross

Ozajasz Goldberg, 3 lata temu
Silnik 1.6 VVT 120KM 88kW
Rok produkcji 2016
Przebieg: 45 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Suzuki SX4 II S-cross 1.6 VVT 120KM 88kW 2013-2016 - Oceń swoje auto
4,14
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Wygodna pozycja za kierownicą
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Badziewne plastiki. Skrzypiące drzwi
3,0
Całokształt
Samochód z 2016 roku kupiłem 2 miesiące temu. Do tej pory przejechałem 3000km. Miałem już kilka tańszych samochodów i mam jakieś porównanie. Szczerzę mówiąc jestem trochę rozczarowany. Najbardziej denerwujące są tekturowe drzwi, można je dosłownie zgnieść ręką, a używając trochę więcej siły złamać. W Dacii Logan spasowanie elementów było lepsze. Może elementy plastikowe nie należą do najtańszych, ale brakuje trochę "bogactwa" i pancnerności w wykończeniu. Ogólna mechanika jest na średnim poziomie. 1. Zawieszenie dobre, ładnie tłumi nierówności, ładnie wchodzi w zakręty, ale i tak w moim odczuciu o 1 klasę niżej niż w Mazda 3 pierwszej generacji (2003-2009) 2. Po silniku nie spodziewałem się cudów, ale daje radę. Na 3 biegu będąc samemu w aucie można całkiem dobrze wyprzedzać. 3. Nie wiem skąd te wyniki spalania niektórym wychodzą 6L w mieście? Wolne żarty. tankowałem dosłownie 10 min temu. Specjalnie włączyłem ten system start-stop. Kolejny razy wynik w mieście wyszedł 7,2/100km. Bez włączonego systemu start-stop pali średnio 8l/100 w mieście, a ciężkiej nogi nie mam. Chciałem samochód pakowny, niezawodny i w miarę szybki. Taki na pewno jest, chociaż z niezawodności muszę poczekać z rok, dwa. Gdyby nie fatalna jakość wykończenia dałbym 4 gwiazdki. Czy kupił bym jeszcze raz? Raczej tak. Była alternatywa w postaci Mistubishi ASX, ale wydawał mi się za bardzo mułowaty.
Wrażenia
4,0
Silnik
Na 3 biegu daje radę wyprzedzać
3,0
Skrzynia biegów
Czasami chaczy. Na pewno biegi nie wskakują same. Chodzi trochę lepiej niż w Colcie z 2003 roku
4,0
Układ jezdny
Raczej dobrze
4,0
Karoseria
Ładnie trzyma kolor. Nie ma odprysków po 5 latach
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu super, widać koniec maski. Do tyłu tragedia, nie da rady wyczuć końca samochodu.
5,0
Ergonomia
Dobrze. Wszystko pod ręką
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Po włączeniu klimy szyby odparowują w kilka sekund. Ogrzewanie jeszcze nie wiem.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
O to mi chodziło. Dużo miejsca. Wygodne wsiadanie i wysiadanie
4,0
Wyciszenie
W porównaniu do tanich aut jest dobrze
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jeszcze nie wiem, ale posiłkując się danymi innych kierowców powinno być tanio i bezawaryjnie
3,0
Stosunek jakość/cena
Tani plastik, skrzepiące drzwi, ogólna taniocha. Za takie pieniądze powinno być wszytko lepiej spasowane.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie nic i mam nadzieję, że nic się nie będzie psuło
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie nic i mam nadzieję, że nic się nie będzie psuło

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 VVT 120KM 88kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Suzuki SX4 II S-cross 1.6 VVT 120KM 88kW
Średni koszt przejechania 100 km
36,00 zł
6,9
l/100km
Zobacz dzienniki
Suzuki SX4 II S-cross