Szukaj

Ocena kierowcy - Suzuki SX4 II S-cross

Kass, 5 lat temu
Silnik 1.6 VVT 120KM 88kW
Rok produkcji 2014
Przebieg: 60 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
Suzuki SX4 II S-cross 1.6 VVT 120KM 88kW 2013-2016 - Oceń swoje auto
4,79
12% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria
Przeniesienie napędu
Układ hamulcowy
4,0
Całokształt
Auto używane od nowości w mieście plus wypady za miasto raz na miesiąc. W codziennym użytkowaniu auto to jest strzałem w 10. Siedzi się wyżej niż w kompakcie czy sedanie co poprawia widoczność, silnik w mieście ma wystarczającą moc by jechać/przyspieszać dynamicznie, "terenowość" auto pozwala pokonać większe krawężniki i dziury, systemy jak "hill control" ułatwiają codzienne przemieszczanie się. Niedostatki tego auta wychodzą na światło dzienne gdy trzeba pokonać większy dystans oraz gdy trzeba zapakować więcej bagażu. Brak 6 biegu w skrzyni skazuje nas na uciążliwy hałas w kabinie powyżej 110-120km/h, 160Nm mocy silnika (szczególnie gdy się porządnie zapakuje auto) zmusza nas do planowania manewrów na autostradzie, bagażnik jest szeroki i wysoki ale płytki, większa twarda walizka potrafi zatrzymać klapę podczas zamykania. W delikatnym terenie ( droga leśna, nie utwardzone drogi ) auto radzi sobie przyzwoicie, ale trzeba pamiętać że prześwit to 175mm i to powinno studzić "off-roadowe" zapędy. Kupiłem to auto jako auto do miasta i dlatego jestem z niego bardzo zadowolony, ale jeśli oceniać jego uniwersalność, to jedna gwiazdka mniej niż max za skromne osiągi poza miastem.
Wrażenia
5,0
Silnik
Prosta nie sprężona konstrukcja na łańcuch. Daje to nadzieje iż przy odpowiednim dbaniu i serwisie, odwdzięczy się długą bez problemową pracą.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia ma krótkie przełożenia, działa precyzyjnie i gładko. Wsteczny czasami nie wskakuje ale tak ponoć skrzynie 5 biegowe mają.
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie jest jednym słowem ok. Bardzo dobre hamulce. Ale trzeba pamiętać że auto jest dość wysokie,lekkie przez co potrafi zabujać gdy tir przeleci obok nas
5,0
Karoseria
Po 4 latach w lakierze metalic nie widać żadnych ubytków. Podwozie trzyma się wzorowo.
Komfort
5,0
Widoczność
Przednie słupki są dość grube. Tylna szyba całkiem spora, w połączeniu z czujnikami cofania daje radę.
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu. Wygodne i czytelne pokrętło do klimy, resztę obsługuje z kierownicy. Czy jest to wzorzec ergonomii do którego reszta powinna mierzyć ? Pewnie nie. Ale przeciętny kierowca się bez problemu odnajdzie i dogada z tym wnętrzem.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dobra klima, szybko nagrzewa wnętrze w zimie, w upalne lato daje komfort podróży. Nic więcej nie jestem w stanie napisać i jest to chyba najlepsza rekomendacja
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca jest dużo. Mając 195 cm wzrostu, siedzę wygodnie a wsiadanie nie wymaga cyrkowych akrobacji. Na tylnej kanapie tez jest ok. Siedzę z tyłu i nie uderzam głową w dach (mam wersje bez szyberdachu). Z tyłu w isofixa mam zapięty duży fotelik dla dziecka i nie ma problemów z dostępem ani miejscem wokół. Fotele z przodu mogłyby bardziej trzymać na boki.
3,0
Wyciszenie
Tu jest słabo. Powyżej 4500 obrotów silnik jest głośny. Po prostu. Jazda autostradą powyżej 120 szczególnie na długiej trasie jest uciążliwa. Nie jest to huk startującego samolotu, raczej buczenie i szum. Po zakupie cichych opon z segmentu premium, zero poprawy.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto serwisuje w ASO w ramach 5 letniej gwarancji. Co roczna wizyta z własnym olejem i filtrem, to koszt rzędu 750zł. Trudno przewidzieć czy coś się będzie psuło w przyszłości, jak na razie, to koszty są minimalne.
5,0
Stosunek jakość/cena
Auto kupiłem na wyprzedaży rocznika pod koniec roku, zanim weszła nowa Vitara. Po lekkich negocjacjach, z kilkoma dodatkami za wersje Premium dałem trochę ponad 60k, co jak dla mnie jest świetną ceną za tak spójne auto.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak. No dobra gumowa wycieraczka pod pedałami mi się po roku przetarła.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 VVT 120KM 88kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,3
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,1
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Suzuki SX4 II S-cross 1.6 VVT 120KM 88kW
Średni koszt przejechania 100 km
36,00 zł
6,9
l/100km
Zobacz dzienniki
Suzuki SX4 II S-cross