Szukaj

Ocena kierowcy - Suzuki SX4 II S-cross

Straad, 8 lat temu
Silnik 1.6 VVT 120KM 88kW
Rok produkcji 2014
Przebieg: 21 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Suzuki SX4 II S-cross 1.6 VVT 120KM 88kW 2013-2016 - Oceń swoje auto
4,77
12% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : Nawigacja wyprowadziła mnie na drogę która widniała chyba tylko na mapie. W praktyce korzystały z niej tylko traktory i to tylko to pewnego momentu bo potem nawet koleiny się kończyły. S-Cross dał radę :) Tylko raz przyszurał a co najważniejsze ani razu nie miał problemu ze złapaniem przyczepności. A musiałem drogę pokonywać dwukrotnie, bo jak napisałem wcześniej kończyła się w lesie bez możliwości dalszej jazdy. Niech żyją nawigacje! ;)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Lakier!
5,0
Całokształt
To moja druga opinie tym razem po roku użytkowania. Zdania nie zmieniam. Auto bardzo dobrze zbalansowane między jazdą miejską i trasą. Przestronne i wygodne. Trasy po 400-500 km w jedną stronę pokonywane bez negatywnych odczuć zarówno z perspektywy kierowcy jak i pasażerów.
Wrażenia
5,0
Silnik
Niektórzy narzekają na dynamikę. To pewnie zależy z jakiego auta się przesiadło. Dla mnie dynamika jest więcej niż wystarczająca. Do jazdy miejskiej tryb Auto, w trasę tryb Sport. Płynne włączanie się do ruchu czy wyprzedzanie nie stanowi problemu, ale trzeba pamiętać, że w trybie Auto samochód jest "mułowaty" i wciśnięcie gazu nie wywołuje natychmiastowego efektu. Za to prosta budowa silnika gwarantuje spokój na długie lata użytkowania.
5,0
Skrzynia biegów
Nie mam zastrzeżeń, po tych parunastu miesiącach nic się nie dzieje. Pracuje lekko.
5,0
Układ jezdny
Po zmianie opon na 16' 205/60 (zimówki) od razu było lepiej. Teraz znowu jeżdżę na letnich 17' i pojawia się "myszkowanie" i większy hałas. W wersji poliftingowej w końcu dołożyli opony 17' 205/55 i to wydaje mi się jest optymalny rozmiar do tego auta. Daję 5 gwiazdek za jazdę na oponach zimowych.
Komfort
5,0
Widoczność
Tu również nie zmieniam zdania, ogromne lusterka boczne, duże szyby, wysoka pozycja za kierownicą umożliwiają pełną kontrolę nad autem. Np. w poprzednim na ostrych zakrętach nie widziałem krawężnika i jechałem na czuja, w S-Crossie widzę krawężnik cały czas i kontroluję odległość - bezcenne ;)
4,0
Ergonomia
Podłokietnik blokujący ręczny okazał się mniejszym problemem niż zakładałem przy ostatniej opinii. W zasadzie jedyne co po tym roku mnie zaczęło irytować to odrobinę za mały zakres wyciągnięcia kierownicy, mam dość długie nogi i albo mam rękę ciut za bardzo wyprostowaną albo ciut zbyt zgięte nogi. Na co dzień idzie się przyzwyczaić ale kiedy naciągnąłem sobie przypadkiem ścięgno to zaczęło irytować.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zastrzeżeń. Plusem jest praktycznie brak wpływu pracy klimatyzacji na spalanie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Poprzednio dałem 4 gwiazdki, ale po roku mogę powiedzieć, że miejsca jest więcej niż wystarczająco. Z tyłu jeżdżą dzieci, więc nie odczuwają obniżonego przez szyberdach sufitu, 5 osób też nie zdarzyło mi się wozić, zresztą fotelik dla dziecka i tak skutecznie uniemożliwia jazdę więcej niż 2 osób z tyłu.
4,0
Wyciszenie
Tu jest miejsce na poprawę. Co prawda i tak jest lepiej niż w moim poprzednim aucie i mogę spokojnie rozmawiać przy 130-140 km/h ale szumy powietrza przy większych prędkościach są dość intensywne. Natomiast silnik staje się mocno słyszalny powyżej 140km/h
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na razie dobrze, ale to nowe auto więc zobaczymy...
5,0
Stosunek jakość/cena
W moim przypadku super. Nabyłem najwyższą wersję wyposażenia "Elegance" w cenie niższej (Premium), więc nie mam na co narzekać, ale fakt, że taka sytuacja zdarza się rzadko i miałem farta, że wyczułem odpowiedni moment.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Lakier, lakier i jeszcze raz lakier! Powietrze chyba rysuje ten samochód. Dodatkowo w bagażniku są dwie plastikowe "zakładki" które można zamontować i zrobić sobie w ten sposób boczne kieszenie, jedna się poluzowała i wypina się regularnie. Serwis nie potrafił pomóc, pewnie będę musiał wystąpić o wymianę.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak i oby tak pozostało.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 VVT 120KM 88kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Suzuki SX4 II S-cross 1.6 VVT 120KM 88kW
Średni koszt przejechania 100 km
36,00 zł
6,9
l/100km
Zobacz dzienniki
Suzuki SX4 II S-cross