Szukaj

Ocena kierowcy - Suzuki SX4 II S-cross

Jack, 8 lat temu
Silnik 1.6 VVT 120KM 88kW
Rok produkcji 2015
Przebieg: 2 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Suzuki SX4 II S-cross 1.6 VVT 120KM 88kW 2013-2016 - Oceń swoje auto
4,77
12% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : allgrip - i wszystko jasne!
4,0
Całokształt
S-CROSS to doskonale skrojony samochód, do miasta nie za duży a na dalsze wypady wystarczająco pakowny. Nie jest może urokliwy na zewnątrz ale w środku komfortowo i przejrzyście. Zastanawiałem się nad CX-3 (super wygląd i wykończenie ale nie dla rodziny - za mały) oraz Vitarą (tutaj niezbyt ładny środek). Posiadam wersję Premium więc jest wszystko czego kierowca potrzebuje. Mam samochód z wyprzedaży 2015 i nie ma na rynku tańszego samochodu z napędem 4x4 z takim wyposażeniem. Tryb SPORT i śliska nawierzchnia to daje frajdę z jazdy i uśmiech przy starcie ze świateł.. Warto dołożyć do napędu 4x4. Syn od momentu kiedy mam ten samochód zaczął interesować się motoryzacją i uwielbia jeździć ze mną. Kolejna opinia za rok.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik "starej" japońskiej szkoły, bez udziwnień typu turbo na łańcuszu więc liczę na bezawaryjność. Silnik cichy w dolnym zakresie obrotów potem robi się głośniej ale bez przesady. Silnik raczej ospały w trybie AUTO ale przy trybie SPORT już znacznie lepiej. Na mokrej nawierzchni tryb SPORT i ruszanie dynamiczne spod świateł ... bajka (to 4x4 pokazuje swoje oblicze)
5,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzę bez problemów, skok lewarka krótki.
5,0
Układ jezdny
Mimo swojej wysokości samochód prowadzi się jak kompakt. Sprężyste zawieszenie dobrze tłumi nierówności. Dynamiczna jazda po zakrętach sprawia dużo frajdy, choć cały czas jeszcze testuję jego zachowanie.
Komfort
5,0
Widoczność
Doskonała do przodu z powodu i na boki. W cofaniu pomagają opcjonalne czujniki cofania.
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką, nieco przyzwyczajenia wymaga obsługa komputera - bolce wystające z zestawu wskaźników (to jest już archaizm). Obsługa intuicyjna.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja 2-strefowa działa bez zarzutu, ogrzewanie też jest OK.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Siedzi się wysoko dużo miejsca dla kierowcy i pasażera z przodu. Z tylu jest super, dużo miejsca na nogi i nad głową. Wsiada i wysiada się wygodnie. Bagażnik jeden z największych w klasie bije Vitarę, CX-3, Renegate, 500XL.
4,0
Wyciszenie
Do 3,5 tys ok, potem głośniej, dźwięk chrapliwy ale idzie się przyzwyczaić. Na wyższych obrotach fajniej brzmiała Toyota ale nie jest źle.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przy spokojnej jeździe poza miastem udało mi się zejść do 5,1 l/km, miasto to 7,8l. Zobaczymy jak koszty przeglądów w dalszej eksploatacji. ? to koszty użytkowania klimatyzacji z uwagi na nowy i kosmicznie drogi czynnik.
5,0
Stosunek jakość/cena
Samochód z wyprzedaży rocznika, nie ma na rynku podobnego samochodu z takim wyposażeniem i napędem 4x4 w tej cenie.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
brak
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 VVT 120KM 88kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,9
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,3
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,1
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Suzuki SX4 II S-cross