Spośród wielu testowanych samochodów wybrałem akurat ten w kolorze limonki i nie żałuję. Samochód jest bardzo dobrze wyposażony w wersji Premium a do tego wynegocjowałem wiele opcji dodatkowych. Wygodne auto do miasta jak i w trasy dla mojej 3 osobowej rodziny a bagażnik jakim dysponuje auto jest dla mnie wystarczający. Silnik benzynowy o prostej konstrukcji, bez udziwnień narzucanych przez Unię robi swoje i w zupełności mi wystarcza. Bardzo dobry samochód.
Wrażenia
5,0
Silnik
Prosty, wolnossący silnik, nie sprawia problemów. Dla osób, które nie potrzebują ścigacza, którym s-cross nie jest z pewnością okaże się wystarczający skoro ja przesiadłem się z turbo do wolnossącej jednostki napędowej.
4,0
Skrzynia biegów
W innych samochodach bywało lepiej, tutaj trochę haczy ale mi to nie przeszkadza bo w innych samochodach borykałem się z problemami, które chętnie zamieniłbym na te haczące niedogodności. Kwestia przyzwyczajenia ale naprawdę nie jest źle.
4,0
Układ jezdny
Samochód dobrze trzyma się drogi, mimo tego, że jest lekki. Nie zjeżdżam nim z asfaltu więc jestem w drodze zadowolony a samochód jest przyjemnie twardawy co jest dla mnie atutem.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność świetna co przydaje się szczególnie w mieście. Wyższy pułap siedzenia powoduje, że osobówki nie rażą nas po oczach. Fotele bardzo wygodne i świetnie trzymają ciało w wybranej pozycji.
5,0
Ergonomia
Duża przestrzeń powoduje, że nie obijamy o nic nogami, kolanami etc. Fotele można sobie regulować także w górę/dół przez co łatwiej znaleźć swoją optymalną pozycję za kierownicą.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Żadnych problemów, klimatyzacja dwustrefowa spełnia swoją role ku uciesze mojej małżonki, która zawsze ustawia wyższą temperaturę niż ja. Ogrzewanie szyb i nawiewy także bez zastrzeżeń.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
To już opisałem powyżej ale w samochodzie jest bardzo dużo miejsca zarówno z przodu jak i z tyłu bez względu na to czy ktoś ma 170 cm czy 190 cm. Dzięki regulacji fotela w dół i górę nawet wyższe osoby nie mogą narzekać na brak miejsca.
3,0
Wyciszenie
Przy wyższych prędkościach jest troszkę głośniej ale nie przeszkadza mi to bo tytanem prędkości nigdy nie byłem. Mi jako kierowcy, który jeździ z prędkościa do 100 km i do 140 na autostradzie nie przeszkadza hałas. Samochód jak na swoją klasę wyciszony jest przeciętnie ale dźwięk silnika nie jest agresywny. W testowanej przeze mnie wcześniej Hondzie z silnikiem benzynowym 1.8 było pod tym względem znacznie gorzej.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Bardzo niskie spalanie, które o dziwo pokrywa się z informacjami podawanymi przez producenta z czym spotkałem się pierwszy raz mimo, że kilka samochodów już miałem. Silnik ma dopiero 1300 km przejechane a średnie spalanie w cyklu mieszanym pokazuje mi na poziomie 6, 3 litra a będzie jeszcze lepiej kiedy silnik już odpowiednio się ułoży.
4,0
Stosunek jakość/cena
Wyprzedaż rocznika 2015 w cenie według mnie atrakcyjnej biorąc pod uwagę opcje dodatkowe i stan wyposażenia co jest zaleta Suzuki. Za takie samo wyposażenie w innych niektórych modelach, które mnie interesowały musiałbym dopłacić kilka tysięcy więcej.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Cóż mogę napisać. Sam jeszcze nie mam sporego doświadczenia ale ten prosty samochód słynie z niezawodności w stosunku do samochodów produkowanych obecnie z godnie z wytycznymi Unii. W najbliższym otoczeniu mam jednak dwie osoby, które jeżdżą SX4 pierwszej generacji i Swiftem i niczego złego nie mogą powiedzieć. Przede wszystkim leja paliwo i jeżdżą, nie stoją w warsztacie i mam nadzieję, że i u mnie będzie podobnie.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie stwierdzono bo samochód mam zbyt krótko. W tym momencie mogę posłużyć się opiniami znajomych użytkowników, które podałem powyżej.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 VVT 120KM 88kW
[l/100km]