Szukaj

Ocena kierowcy - Suzuki SX4 II S-cross

dekar, 8 lat temu
Silnik 1.6 VVT 120KM 88kW
Rok produkcji 2014
Przebieg: 11 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Suzuki SX4 II S-cross 1.6 VVT 120KM 88kW 2013-2016 - Oceń swoje auto
4,77
12% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Auto zachowuje się bardzo stabilnie na drodze, na autostradzie praktycznie nie rzuca nim nawet przy silniejszych podmuchach, jeździłem wcześniej niższymi kompaktami i potrafiło mną mocniej zarzucić niż S-Crossem.
5,0
Całokształt
Po roku użytkowania jestem zadowolony z zakupu. Auto na każdą drogę i każde warunki atmosferyczne. Mieszkam pod miastem i dla mnie ten samochód to idealne rozwiązanie na miejskie ulice i drogi gminne o obniżonej jakości. Na wakacje pakuję się spokojnie z rodziną 2+2.
Wrażenia
5,0
Silnik
Przesiadłem się z wolnossącego benzyniaka więc nie miałem terapii szokowej jak ci co przechodzą z diesli czy turbobenzyn. W mieście to zupełnie nie mam na tle dynamiki poruszania kompleksów, a w trasie tryb Sport daje silnikowi wyczuwalnego "kopa" co wydatnie pomaga. Oczywiście to 120KM trzeba to brać pod uwagę. Silnik raczej pod zrównoważonego/spokojnego kierowcę.
5,0
Skrzynia biegów
Biegi chodzą z wyczuwalnym skokiem to dobrze np. w drugim aucie (Skoda) chodzą jak w maśle nigdy nie wiem czy dobrze trafiłem i czy wszedł do końca. 3 i 5 wchodzą dość podobnie, na początku parę razy się pomyliłem z czasem się przyzwyczaiłem.
5,0
Układ jezdny
Auto dobrze wytłumia nierówności, w zakrętach nie przechyla się zbytnio. Komfort podniósł się znacznie po założeniu zimówek które mają profil 60 przy średnicy 16 cali, letnie opony to profil 50 przy 17 calach i bardziej bezpośrednie przenoszenie drgań z poprzecznych nierówności.
Komfort
5,0
Widoczność
Tak jak inni też zauważyli na widoczność nie można narzekać. Duże lusterka bocznej, duże przeszklenia, prowadzi się z dobrym oglądem otoczenia.
5,0
Ergonomia
Naczytałem się o problemach z parowaniem telefonu a ja nie miałem z tym najmniejszego problemu, co ciekawe parowanie za pierwszym razem na "czysty" system okazało się, moim zdaniem, banalne ale już dodanie drugiego i kolejnych telefonów to faktycznie inna ścieżka zdecydowanie mniej intuicyjna (dotyczy radia fabrycznego). Samo rozmieszczenie przycisków ergonomiczne i oczywiste, "patyczek" nie przeszkadza aż tak bardzo. Bagażnik ustawny. Wszystko w zasięgu ręki. Sterowanie z kierownicy pozwala kierować i sterować podstawowymi funkcjonalnościami (tempomat, ogranicznik prędkości, radio, zestaw głośnomówiący) bez odrywania rąk i wzroku od drogi.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima działa jakoś dziwnie. Załącza się i wyłącza rotacyjnie co skutkuje czasami zaparowaniem szyb, trzeba włączać ręcznie odparowanie bo w trybie auto czekanie na efekt trwa za długo. W trybie auto wieje po twarzy czego osobiście nie lubię zwłaszcza jak jest to zimne powietrze. Poza tym ok. Na ręcznych ustawieniach jest dobrze. Nie zanotowałem wzrostu zużycia paliwa po włączeniu klimy i to może jest właśnie efekt tej rotacyjnej pracy.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla kierowcy i pasażera bardzo dużo. Dla tylnego rzędu dużo miejsca na nogi, mniej nad głową (mam szyberdach) i trzecia osoba tylko bardzo chuda.
4,0
Wyciszenie
Silnik słychać na wysokich obrotach nie ma co ukrywać, ale tak do 3,5 tyś obrotów jest znośnie, powyżej trzeba pogłośnić radio.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Niskie spalanie przekłada się na niski koszt utrzymania, na razie jestem zadowolony.
5,0
Stosunek jakość/cena
Takie auta z podobnym wyposażeniem (wersja Elegance, skóra, szyberdach, dostęp bezkluczykowy itp.) i napędem 4x4 oznaczały jak porównywałem przed zakupem wydatek o min. 20 tyś wyższy (za wyjątkiem Dustera), czyli nie ma na co narzekać.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak myślałem, że coś zaczyna stukać czy skrzypieć okazywało się, że to moje rzeczy hałasują w schowku czy bagażniku. W rzeczywistości nie miałem jeszcze żadnych usterek. Skrzypiała tylna oś przez parę pierwszych metrów na zimnym, ale w serwisie przy zmianie kół przesmarowali i teraz jest cisza.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 VVT 120KM 88kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Suzuki SX4 II S-cross