Szukaj

Ocena kierowcy - Suzuki SX4 II S-cross

straad, 9 lat temu
Silnik 1.6 VVT 120KM 88kW
Rok produkcji 2014
Przebieg: 2 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Suzuki SX4 II S-cross 1.6 VVT 120KM 88kW 2013-2016 - Oceń swoje auto
4,69
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : Zwinność w manewrach. Spodziewałem się problemu, szczególnie na parkingach, po przesiadce z mniejszego auta, ale mam wrażenie, że jest wręcz łatwiej. Pewnie to też zasługa bardzo dobrej widoczności.
5,0
Całokształt
Doskonały kompromis między autem do jazdy miejskiej i w trasę. Na tyle nieduży i zwrotny aby sprawnie poruszać się po mieście a jednocześnie na tyle przestronny aby rodzina 2+2 swobodnie i komfortowo podróżowała. Mam wersję Elegance z szyberdachem który dodatkowo bardzo fajnie rozświetla wnętrze.
Wrażenia
5,0
Silnik
Duża różnica w trybach jazdy Auto i Sport. W tym drugim naprawdę czuć zwiększenie dynamiki. Po przełączeniu można wyczuć lekkie wciśnięcie w fotel co mnie osobiście bardzo się podoba. Daje poczucie jakby faktycznie przybyło koni pod maską. Na zbyt niskich obrotach silnik zaczyna terkotać jak diesel, mnie się to podoba, bo na słuch wiem że muszę je zwiększyć, po samym "wyciu" silnika jakoś nigdy nie potrafiłem tego ocenić terkot jest bardziej oczywisty dla mnie.
5,0
Skrzynia biegów
Pracuje poprawnie, lekko. Wyraźne mechaniczne "szczęknięcia" po zbyt szybkim puszczeniu sprzęgła, może drażnić. Dobrze dobrane przełożenia, 5 bieg praktycznie używam tylko w trasie i przy 140km/h (licznikowo) mam 3,5 tyś obrotów.
4,0
Układ jezdny
Wystarczająco stabilnie w zakrętach, wyżej położony środek ciężkości jednak powoduje drobne "myszkowanie" przy większych prędkościach. Fatalny dobór firmowych opon 17" 205/50 to pomyłka, na poprzecznych nierównościach to niestety czuć. Wydaje się, że lepiej tu by pasowały 16' 205/60 lub 17" 205/55. Zmienię na zimę to się przekonam.
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobry zakres widoczności (wysoka pozycja za kierownicą) bez porównania ze zwykłym kompaktem czy kombi. Ogromne lusterka boczne dają dobry obraz co się dzieje wokół auta.
5,0
Ergonomia
Generalnie super. Wszystko czytelne i na swoim miejscu. Jedna wada. Wysunięty podłokietnik ogranicza dostęp do hamulca ręcznego. Korzystać się da, ale trzeba trochę wygiąć dłoń. Poza tym wrażenie bardzo pozytywne, w ogóle nie musiałem się do wnętrza przyzwyczajać . Nawet "patyczek" do komputera jest podobny do rozwiązania z mojego poprzedniego auta (Astra II) ;)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo wydajna klima, w pełni automatyczna i dwustrefowa, czytelna obsługa, praktycznie cały czas jeżdżę na włączonej. Znikomy wpływ na wysokość spalania na moje oko może jakieś 0,1l
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla rodziny 2+2 bez zastrzeżeń można wygodnie podróżować. Dla 5 osób już gorzej. Tunel środkowy i boczne trzymania skrajnych miejsc powodują, że środkowe miejsce nie jest wygodne. A jak zainstaluje się fotelik na isofix to można zapomnieć po prostu 5 osoba się nie zmieści no chyba, że jakiś anorektyk/czka. Z tyłu ze względu na dach panoramiczny tylko osoby do 190cm wyższe będą miały mniejszy komfort.
4,0
Wyciszenie
Jest dobrze ale mogłoby być lepiej. Przy wyższych prędkościach wyraźne szumy powietrza. Silnik średniogłośny, słyszalny, aczkolwiek można swobodnie rozmawiać nawet przy prędkościach autostradowych.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Mało pali w mieście a tam w większości jeżdżę. Denerwuje pierwszy przegląd po 1000km nie jest to jednak jakiś wielki koszt ok 350zł. Szukałem auta ekonomicznego i jak na auto o tych gabarytach i bryle jest więcej niż dobrze.
5,0
Stosunek jakość/cena
Tu może być tylko 5 gwiazdek. Napęd 4x4, skórzana tapicerka, szyberdach, system bezkluczykowy, biksenony, podgrzewane fotele, czujniki przód/tył, tempomat, fotochromatyczne lusterko wsteczne, automatyczna, dwustrefowa klima, składane elektryczne lusterka boczne, bluetooth, przyciemniane szyby, 17' alufelgi itp., itd. Bardzo bogate wyposażenie i cena 77 tyś zł. Przynajmniej ja nie znalazłem auta o podobnych gabarytach i z podobnym wyposażeniem w lepszej czy chociażby podobnej cenie. Oczywiście musiałem trochę odczekać zanim pojawiły się tak atrakcyjne ceny (brałem w sierpniu model z 2014).
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Pierdoły. Zacinający się schowek na okulary ? naprawa gwarancyjna Telepiąca się tylna półka nad bagażnikiem ? okazało się, że guma amortyzująca źle się ułożyła i półka na wybojach bije plastikiem w plastik, niestety guma odkształciła się trwale, podklejenie punktu tyku uszczelką piankową rozwiązało problem.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 VVT 120KM 88kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,9
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,4
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Suzuki SX4 II S-cross 1.6 VVT 120KM 88kW
Średni koszt przejechania 100 km
36,00 zł
6,9
l/100km
Zobacz dzienniki
Suzuki SX4 II S-cross