Ocena kierowcy - Suzuki SX4 II S-cross Facelifting
blumeck,
2 lata temu
Silnik 1.4 BOOSTERJET 48V SHVS 129KM 95kW
Rok produkcji 2021
Przebieg:
28 tys. km
Okres użytkowania:
1 rok
4,64
9% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
: stacja multimedialna czasami się zawiesza
5,0
Całokształt
Użytkuję od nowości i na moje potrzeby był to udany zakup. Najczęściej jeździ wkoło komina, dwa razy w roku na wakacje po kilkaset km. Auto nie za duże, zwinne, przy wyprzedzaniu daje radę. Jak na swoją cenę bogato wyposażone: klimatyzacja dwustrefowa, radar, tempomat adaptacyjny, kamera itd. Serwisowanie w ASO nie jest przesadnie drogie: za wymianę oleju i filtra między interwałami (ja w wymiany co 20 tys. nie wierzę) zapłaciłem ok. 400zł za materiały i robociznę. Pierwszy przegląd ok. 1000zł. Po zakupie kupiłem litr oleju na dolewki i jeszcze nie miałem okazji rozpakować - na bagnecie po 10 tys. km nic nie ubywa. Minusem jest spore spalanie - w konkurencyjnych autach jest o ok. 1l/100km mniejsze i to bez dziwnych hybryd.
Wrażenia
5,0
Silnik
Działa jak powinien, elastyczny. Nie brakuje mocy do wyprzedzania. Przy prędkościach autostradowych rozpędzanie powyżej 140km/h wymaga cierpliwości. Przy jeździe wkoło komina spalanie jest akceptowalne, na autostradzie w pośpiechu lepiej nie patrzeć na komputer.
5,0
Skrzynia biegów
5,0
Układ jezdny
Elektryczne wspomaganie jest bardzo dobrze "wyważone". Kierownicą nie kręci się przesadnie lekko jak w starszych Fiatach (kto miał ten wie). Podczas jazdy samochód prawidłowo reaguje na ruchy kierownicą.
5,0
Karoseria
Komfort
4,0
Widoczność
Przednie słupki są dosyć szerokie i ograniczają pole widzenia przy skręcaniu lub obserwowaniu otoczenia. Poza tym dokoła wszystko widać, co jest też zasługą wysokiej pozycji za kierownicą. Kamera naprawdę ułatwia manewrowanie na parkingach.
5,0
Ergonomia
W środku dla osoby przeciętnego wzrostu i budowy jest naprawdę komfortowo, z tyłu miejsca również nie brakuje. Bagażnik na zakupy jest wystarczający.
Na wakacje bagażnik jest trochę za mały i nie zazdroszczę osobie na środku tylnej kanapy, jednak nie traktuję tego jako wadę, bo wynika to wprost z gabarytów auta: albo wszędzie parkujesz albo w środku można się ganiać.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
W lato dobrze chłodzi, w zimę dobrze grzeje. Na poranny szok w zimę przydają się podgrzewane fotele, chociaż po przejechaniu kilku kilometrów w środku już jest ciepło. Szkoda, że nikt nie wpadł na to, żeby klimatyzować schowek, ale nie można mieć wszystkiego.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Czwórka osób przeciętnej postury może komfortowo podróżować tym samochodem. Problem pojawia się, kiedy chce wsiąść piąty pasażer, jednak auto tych gabarytów zwyczajnie nie jest przeznaczone dla 5 osób.
3,0
Wyciszenie
W tej kwestii mogłoby być zdecydowanie lepiej. W aucie da się rozmawiać, ale przy gorszej nawierzchni lub przy jeździe autostradą rozmowa rozmowa musi być nieco głośna. Wytłumienie z komory silnika jest całkiem prawidłowe.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Serwisy w ASO są w naprawdę rozsądnych cenach, jednak spalanie jest mankamentem tego modelu.
5,0
Stosunek jakość/cena
Szukając nowego crossovera z góry odrzuciliśmy modele z silnikami 1.0 z trzema cylindrami i mocą około 100KM, uznając za pomyłkę instalowanie takich silników w autach które mają wyższe współczynniki oporu powietrza. I wyszło nam, że Suzuki będzie autem niedrogim, dobrze wyposażonym i do tego z opinią mało awaryjnego. I wyszło tak jak zaplanowaliśmy.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Stacja multimedialna od czasu do czasu lubi się zawiesić albo nie połączyć się z telefonem. Poza tym nic się nie dzieje. Raz przypadkiem włączyłem w lato grzanie fotela odkładając telefon i potem wyzywałem, ale to wina auta.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Po półtorej roku od zakupu jest całkowicie bezproblemowo.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 BOOSTERJET 48V SHVS 129KM 95kW
[l/100km]