Szukaj

Ocena kierowcy - Suzuki SX4 II S-cross Facelifting

Marek, 4 lata temu
Silnik 1.4 BOOSTERJET 140KM 103kW
Rok produkcji 2019
Przebieg: 20 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Suzuki SX4 II S-cross Facelifting 1.4 BOOSTERJET 140KM 103kW 2016-2019 - Oceń swoje auto
2,79
35% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Silnik jest wystarczająco żwawy i dobrze przyspiesza. Ale chłepce 8 litrów co przy małym zbiorniku (47 l) jest porażką.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ hamulcowy : Układ kierowniczy - tragedia. Hamulce - niby działają ale to, że pedał przy mocnym wciskaniu na postoju wpada do podłogi jest porażką.
1,0
Całokształt
Samochód kupiony niecały rok temu. Wprawdzie jak do tej pory się nie zepsuł ale jakość wykonania jest słaba. Trzeszczące plastiki, odpadająca tapicerka naprawiona dopiero po 3-ciej wizycie w serwisie, beznadziejny hamulec, trzeszczący kokpit, tłukąca się półka bagażnika, lakier rysujący się pod paznokciem itd. Nie wiem jak jest u konkurencji ale kwota 100 tysięcy złotych jakiej żąda za to auto Suzuki, wydawałoby się do czegoś powinna zobowiązywać. Ponadto serwis - "nie mamy pana płaszcza i co nam pan zrobi". Hamulce - niby hamują. Ale jak na postoju przytrzyma się mocniej hamulec to powoli dojdzie do podłogi. Serwis oczywiście twierdzi że tak ma być. Dla mnie masakra. Jakaś wada konstrukcyjna do której nikt się nie chce przyznać. Oryginalne wycieraczki po 2 tygodniach użytkowania auta nadawały się na złom. Żeby za taką kasę głupich wycieraczek bezprzegubowych nie dać to jest przegięcie. Ponadto system automatycznych wycieraczek to też jakiś kompletny niewypał. Działają jak same chcą. Czasem nie ma deszczu (np. poleci woda ze spryskiwaczy z auta poprzedzającego) a wycieraczki startują do pracy jak oszalałe. A przy deszczu można przejechać 5 km i dopiero jak już kompletnie nic nie widać to może się włączą. Ale tez jak będę miały ochotę. Generalnie polecam zastanowić się 10 razy nad zakupem tego pojazdu.
Wrażenia
4,0
Silnik
Jedyna zaleta tego auta to silnik. Wadą jest to że nie pali tyle co obiecuje producent. W mieście poniżej 8 nie ma szans zejść.
4,0
Skrzynia biegów
Może być. Ani dobra ani zła.
1,0
Układ jezdny
Tragedia! Ten co zaprojektował układ kierownicy za karę powinien do końca życia tym jeździć! Kompletny brak czucia drogi, kierownica sobie a samochód sobie. Jazda z większą prędkością wymaga nieprawdopodobnego skupienia żeby przez przypadek nie wylądować gdzieś w rowie.
4,0
Karoseria
Ok.
Komfort
4,0
Widoczność
OK
2,0
Ergonomia
OK z wyjątkiem hałasu przy wyższej prędkości.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
OK
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
OK.
1,0
Wyciszenie
Dramat! Przy większych prędkościach nie słychać co mówi pasażer.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Trudno powiedzieć ale spodziewam się najgorszego patrząc na jakość wykonania.
1,0
Stosunek jakość/cena
Za tą cenę naprawdę producent powinien się postarać lepiej a nie sprzedawać auto w standardzie Oldcita
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie stanął jeszcze na drodze ale przy takiej jakości wykonania pewnie niedługo to nastąpi.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie brak

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 BOOSTERJET 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Suzuki SX4 II S-cross Facelifting 1.4 BOOSTERJET 140KM 103kW
Średni koszt przejechania 100 km
40,00 zł
7,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Suzuki SX4 II S-cross Facelifting