Szukaj

Ocena kierowcy - Suzuki SX4 II S-cross Facelifting

Jan Winnicki, 5 lat temu
Silnik 1.4 BOOSTERJET 140KM 103kW
Rok produkcji 2019
Przebieg: 15 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Suzuki SX4 II S-cross Facelifting 1.4 BOOSTERJET 140KM 103kW 2016-2019 - Oceń swoje auto
4,57
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Silnik to zdecydowanie najmocniejsza strona tego samochodu, przyśpieszenie do 100km/h ma w 8-8,5s można się ścigać z niejednym autem o segment wyżej.
5,0
Całokształt
Witam, jest to już moja 2 ocena tego samochodu. Patrząc pod kątem ceny do tego co otrzymujemy w zamian suzuki pozamiatało konkurencję. Na chwilę obecną nie widzę żadnego realnego konkurenta w podobnej kategorii cenowej. Za cenę ok. 90 tys.zł dostajemy dobre wyposażenie premium które zawiera m.in światła w technologi LED, automatyczną klimatyzację automatyczne światła i wycieraczki ogranicznik prędkości a także dostajemy zaawansowany napęd na 4 koła allgrip z 4 trybami jazdy i 140 konny silnik benzynowy który zapewnia prawdziwie sportowe osiągi nawet lepsze niż 120 konnego diesla 1.9. Pod tym względem NIE MA lepszego auta w tym segmencie samochodowym. Auto jest bardzo przestronne szczególnie 2 rzędzie siedzeń, hr v nie jest pod tym względem lepszy, bagażnik jest całkiem pojemny bo ma 430l pojemności. Wyciszenie jest także całkiem przyzwoite na postoju silnika praktycznie nie słychać. Suzuki jest także zaskakująco oszczędnym samochodem bo jazda po mieście skutkuje spalaniem 7,5-8l na trasie może to być nawet 5,5l.Na autostradzie z rowerami przy 130km/h s cross spalił mi ok. 7,5l. Jak dla mnie są to świetne wyniki. Dla porównania tipo t jet potrafi spalić i 12litrów w mieście. Wiem to gdyż brałem tipo t jeta pod uwagę i byłem nim na jeździe testowej ale jak zobaczyłem spalanie prawie 12 litrów to od razu odpadł. Vitara przy na jeździe testowej paliła 8,5l a jej przebieg wynosił wtedy 300km. Testowałem jeszcze dustera 1.6 muł straszny 99 konna toyota yaris ma lepsze przyśpieszenie. Hondy hr v nie testowałem gdyż stosunek klienta w salonie hondy we Wieliczce jest po prostu tragiczny. Aż 2 razy pisałem do nich odnośnie jazdy testowej i do dziś nie raczyli do mnie oddzwonić, nie polecam nikomu tego salonu po prostu nie chcą sprzedać samochodu można się tego domyślić gdy sprzedawca każe się umawiać na jazdy na formularzu a nie przez telefon. Podsumowując jeżeli szukasz więc samochodu przestronnego z dużym bagażnikiem a także szybkiego, oszczędnego rozsądnie wycenionego i co najważniejsze z napędem na 4 koła- kup suzuki sx4 s crossa 1.4 boosterjet bo w porównaniu do hr v jego da się kupić. I nie jestem żadnym przedstawicielem suzuki- po prostu w cenie 90 tys.zł to auto moim zdaniem nie ma konkurencji. U innych producentów za rzeczy oferowane przez suzuki np. napęd 4x4 trzeba dopłacić ok. 15-20 tys.zł. Gorąco polecam to auto.
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo dobry silnik, najmocniejsza strona tego samochodu, astry octavię vectry a3 i cała reszta aut zostaje daleko w tyle i na światłach i na autostradzie. Jednostka ta sprawnie przyśpiesza już od dolnego zakresu obrotów nie to co t jet który wymagał wysokich obrotów a po włączeniu trybu SPORT auto jeszcze sprawniej rozpędza się od dołu. Jednak ten tryb nie zawsze jest potrzebny bo na AUTO samochód również oferuje świetne osiągi i pozwala zaskoczyć swoim przyśpieszeniem niejedno auto na autostradzie. Mierzyłem przyśpieszenie 0-100 i pod lekką górkę wyszło mi 9,2s. Na drodze prostej byłoby 8,5s.
4,0
Skrzynia biegów
Na początku szarpała niemiłosiernie, teraz jest ok ale bez rewelacji w toyocie yaris skrzynia chodzi lepiej.
3,0
Układ jezdny
W bravo było jednak lepiej, tamto auto było praktycznie przyklejone drogi a tym się trochę obawiam wchodzić w zakręty. Układ kierowniczy jest za czuły i trzeba bardziej uważać na autostradzie.
4,0
Karoseria
Jakość wykonania nie najgorsza.
Komfort
5,0
Widoczność
Brak zastrzeżeń kamera cofania ma lepszą jakość niż w yarisie
5,0
Ergonomia
Ok
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja działa dobrze lepiej niż w citroenie c3 aircross.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
O wiele lepiej niż w bravo. HR V nie jest lepszy pod tym względem Cx3 to ciasnota i jeszcze jest droga
4,0
Wyciszenie
Ludzie co wy gadacie że to auto jest słabo wyciszone wyciszenie jest jak w każdym samochodzie przy 140 owszem jest troszkę głośniej niż w bravo za to zabrałem 1 gwiazdkę ale bez przesady da się normalnie rozmawiać
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tak jak napisałem wcześniej samochód pali bardzo mało miasto 7,5-8l trasa 5,3l autostradowe 130km/h ok. 7l
5,0
Stosunek jakość/cena
Jak napisałem wcześniej w cenie 99 tys.zł to auto NIE MA konkurencji. Stosunek jakość/cena- najlepszy w tej klasie.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Była jedna ale drobna usterka otóż zaczął odłazić plastik na drzwiach kierowcy serwis mi to ostatnio naprawił ale za 2 razem bo wcześniej tego nie naprawili.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie brak.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 BOOSTERJET 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,4
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Suzuki SX4 II S-cross Facelifting 1.4 BOOSTERJET 140KM 103kW
Średni koszt przejechania 100 km
40,00 zł
7,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Suzuki SX4 II S-cross Facelifting