Szukaj

Ocena kierowcy - Suzuki SX4 II S-cross Facelifting

lucak, 4 lata temu
Silnik 1.0 BOOSTERJET 110KM 81kW
Rok produkcji 2017
Przebieg: 52 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Suzuki SX4 II S-cross Facelifting 1.0 BOOSTERJET 110KM 81kW 2016-2019 - Oceń swoje auto
4,71
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : To mnie najbardziej zaskoczyło, byłem przeciwnikiem.
Układ hamulcowy : Bardzo dobre i sprawne hamowanie.
Układ elektryczny : A dokładnie światła LED, w nocy jest komfort jazdy.
5,0
Całokształt
W wersji Premium właściwie bezkonkurencyjne, zwinne i komfortowe, ale tylko dla osób o niewygórowanych wymaganiach .
Wrażenia
5,0
Silnik
Dość dynamiczny, dobrze się zbiera od 2 tyś obrotów. Cichy i nie czuć żeby się męczył. Przy 140 km/h na autostradzie komfortowa jazda. Szczerze to nie brałem pod uwagę 1.0 zwłaszcza 3 cylindry ale po pierwszej jeździe testowej dałem mu szansę a po dwóch latach jazdy to nawet sobie ufamy i się lubimy:)
4,0
Skrzynia biegów
Biegi mogłyby wchodzić bardziej pewnie ( chodzi o odczucie oczywiście ) brakuje takiego japońskiego kliknięcia, biegi dobrze rozłożone, na piątce na autostradzie 140 km/h nie brakuje 6, wyżej nie potrzebne ponieważ auto poleci do 170 km/h z kawałkiem, a spalanie nie takie złe.
5,0
Układ jezdny
Trzyma się bardzo dobrze drogi, czytałem że przechyla się na zakrętach, po prostu trzeba mu zaufać, jest bardzo dobrze. Lekkie wspomaganie więc kwestia gustu kto jak odczuwa kierowanie. Jest precyzyjne.
4,0
Karoseria
Mocniejsza niż w Vitarze, tam odpada podczas jazdy i patrzenia na auto. W 3 letnim SX4 mam 2 odpryski, jeden był jak kupiłem , drugi na rancie drzwi od uderzenia w bramę, więc o czymś to świadczy.
Komfort
5,0
Widoczność
Słupki z przodu mogłyby być trochę chudsze, a poza tym bez kamery spokojnie manewruję do tyłu w zakręty więc jest super. Na nią zerkam przy podjeżdżaniu do ściany/samochodu.
4,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką, niczego nie szukam, nawet podłokietnik jest tak ulokowany, że można trzymać kierownicę jedną ręką. Przyczepię się do regulacji siedzenia i jego wygody, odbywa się wajchą a regulowanie to napieranie plecami. Siedzenia mogłyby być lepiej dopasowane bo co jakiś czas poprawiam się na nim ( mam wrażenie że zjeżdżam - mam 177 ), no i bolce do sterowania komputerem pokładowym - łatwe w obsłudze ale trzeba się skupić, mogli to dodać do którejś łopatki przy kierownicy albo na kierownicy.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Chłodzi i grzeje elegancko i szybko do tego.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jechałem w 5 osób i było ok, nikt na nikim nie siedział. Super.
4,0
Wyciszenie
Szczerze te auto jest ciche z tym silnikiem. Słychać szum powietrza przy wyższych prędkościach ale da się rozmawiać swobodnie a silnik słychać daleko w tle.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnia realna wyszła mi 6,3 L w zimę ( miasto + trasa 50/50 na pełnym baku), w lato 5,8 L. Raz przejechałem się na samych wysokich obrotach z pedałem w podłodze, po trasie 50 km średnia nie przekroczyła 9L/100 km więc dla mnie ok, bo ja tak i tak nie jeżdżę. W zasadzie nie było awarii niczego póki co.
5,0
Stosunek jakość/cena
Jak kupowałem go jednorocznego z salonu to był w super cenie ( wyposażenie właściwie bogate nawet na dzień dzisiejszy ), dzisiaj za nowego z jedynym dostępnym silnikiem 1.4 hybryd nie dałbym tyle jest wyceniony na pewno - nie ta jakość wykończenia w środku za tą cenę. Lepiej poczekać na obniżkę wartości ( 1-2 letnie ).
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Odpukać ni się nie dzieje.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Tu też odpukać.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.0 BOOSTERJET 110KM 81kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,3
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Suzuki SX4 II S-cross Facelifting