Szukaj

Ocena kierowcy - Suzuki SX4 II S-cross Facelifting

selektor1, 6 lat temu
Silnik 1.0 BOOSTERJET 110KM 81kW
Rok produkcji 2018
Przebieg: 3 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Suzuki SX4 II S-cross Facelifting 1.0 BOOSTERJET 110KM 81kW 2016-2019 - Oceń swoje auto
4,93
16% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Kultura pracy i spalanie , wyważony silnik, po zaparkowaniu jak otwieram garaż prawie go nie słychać.
Układ hamulcowy : Auto hamuje bardzo sprawnie , jest lekkie z przodu i z tyłu hamulce tarczowe.
5,0
Całokształt
Witam, szukałem auta rodzinnego, przestronnego bez zbędnych bajerów których się i tak nie używa. Jest rodzinne, elaganckie ( kolor czerwony) ekonomiczne, jak trzeba posiada dynamikę do ostrej jazdy. Oglądałem ASX ( ładne ale nie wieje świeżością) Kia Stonic ( małe) Seat Arona ( piękny ale ciasny dla 4 osób) Skoda Karoq ( za droga) Oglądałem z żoną różne auta typu suv crosover i wybór padł na Vitarę czekaliśmy kilka miesięcy jak będzie w sprzedaży z nowym silnikiem 1.0 , okazało się że wszystkie vitary i Scrosy wyprodukowane od września 2018 z silnikiem 1.0 mają zamontowany GPF ( filtr cząstek stałych) więc szybko szukałem Scrossa który stał na salonie bez GPF. Chociaż chcieliśmy Vitarę to Scross spodobał się żonie bardzo, więcej miejsca w środku, szczególnie z tyłu, większy bagażnik , lepsze wyposażenie za niewiele większą kwotę. Wersja premium : Full LEdy, dwustrefowa klimatyzacja. Wybierając nowe auto w wiekszości przypadków trzeba wybierać miedzy silnikiem a spalaniem . Albo mała moc i niskie spalanie ( dziadkowóz) lub duża moc i duże spalanie ( polski styl od razu montować gaz do nowego auta) W suzuki po prostu odchudzili auto , i zastosowali sprawdzony silnik . Do tej pory używaliśmy lanosa, audi a4 1.9 tdi, meriva a 1.6
Wrażenia
5,0
Silnik
Bez GPF ( filtra cząstek stałych) bez dwumasy, masywna podwójnie chłodzona turbina. Auto jest lekkie i ten silnik daje w nim radę , bardzo mało pali, ma dobre przyspieszenie 11 s do 100km/h. Silnik malutki pod maską zmieściło by się 2 azjatów, mechanik będzie mógł rozkładać łokcie, oby nie musiał. Tubina działa idelanie nie ma wyczuwalnego momentu załączania ,bez dziur i spadków mocy, ciągnie od początku do końca. Do miasta i tereny podmiejskie idealnie , w trasie jest ok ale jak ktoś potrzebuje , być królem szos to brać silnik 1.4 . Tu na autostradzie wystarczy.System start stop działa bez problemu chociaż żona nie lubi mi pasuje. Jeszcze nie było przypadku żeby nie odpalił. Bałem się brać auto o pojemności kartonu mleka ale ten silnik robiony jest w japoni. WV miał TSI które się sypały o tym nie słyszałem złej opinii.
5,0
Skrzynia biegów
Jeszcze całkiem się chyba nie dograła , na początku ciężko było wrzucić 5 bieg . Już jest lepiej biegi wchodzą lekko i zostały dobrze dobrane przełożenia na 5 można jechać 70 , chociaż może silnikiem delikatnie trząść , system podpowiedzi zmiany biegów działa dobrze jeżeli chcesz jeździć ekonomicznie. Ale ogólnie 4.5/5
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie zestrojone średnio nie za miękkie i nie za twarde. Po długiej trasie nie bolą plecy , auto ma delikatnie pracujący układ kierowniczy . W mieście chociaż jest duży parkuje bez problemu. Po wjeździe na obniżoną studzienkę jest uczucie utraty kontaktu z kołem które wjechało, w innych autach nie miałem takiego odczucia.
5,0
Karoseria
Auto waży około 1100 kg, meriva mniejszą 1300 kg . W oplu drzwi same się zamykały od ciężaru, ale to był minus , w Suzuki drzwiami trzeba delikatnie trzasnąć . Auto ma 5/5 gwiazdek zderzeniowych, podnosząc maskę widać że pozbyto się niepotrzebnych elementów, wszystko jest sztywno zamontowane grill itp. Nic nie skrzypi i nie wali. Podwozie posiada zabezpieczenie w postaci osłony pod silnikiem, oraz od silnika aż do tylnych siedzeń . Widać masywne belki wzmacniające, masywne wahacze i elementy zawieszenia. Zawieszenie w sam raz na dziurawe polskie drogi.
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra , słupki A dość wąskie , słupki B szerokie tu trzeba ruszyć głową i sprawdzić czy nic nie jedzie. Do tyłu widoczność znakomita , szeroka tylna szyba, oraz duże lusterka boczne zamontowane na drzwiach żeby nie zasłaniać słupka A. Na kamerę cofania spoglądam tylko w nocy gdyż w niej lepiej widać w nocy niż przez okna.
4,0
Ergonomia
Ocena 4.5 minus za sterowanie szybami u kierowcy mam 175 cm wzrostu normalne ramiona ale po położeniu łokcia na podparciu w drzwiach steruję szybami z tyłu , muszę przesuwać łokieć do przodu o kilka cm. Duży minus za diody na wyświetlaczu świateł krótkich i długich tak dają po oczach w nocy że musiałem obniżyć kierownicę żeby nie oślepiały, przyciemnianie działa tylko na zegary i radio . i to tyle reszta ok przełączniki ustawione ok, nie za dużo. Świetne światła Full LED, widać jak w nocy wiewiórki się grzmocą w krzakach, jak przesiadłem się do Opla to jakbym świeczki zapalił a nie światła (H7 średnia półka) Wygodny podłokietnik ze schowkiem i gniazdem USB do Podłączenia smartfona. Z aplikacją android Auto mamy darmową i świetną nawigację Google Maps. centrum multimedialne dotykowe dzwonienie , wybieranie celów podróży głosowo. Radio na plus na funkcjonalność. O zapomniałem dodać że w aucie jest mnóstwo uchwytów na butelki itp. żona wozi 7 butelek wody ( 4 w drzwiach 1 w tunelu środkowym i 2 w bagażniku). Polecam uchwyty 0,5-0,7 L wódki wchodzą bez problemu i nie wypadnę jak jedziesz na imprezę.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie zaskoczyło mnie i to bardzo letnie powietrze leci już od około 2km przejechanych przy kilku stopniach C na zewnątrz. Po około 4 km już jest cieplutko w aucie . Klimy jeszcze nie sprawdzałem ale pewnie tak samo dobrze działa. Czasami lubią się zaparować przednie szyby, odparowywanie działa ok, ale np , żeby ustawić nawiew tylko na szyby ( nie ma opcji w MODE do wyboru) trzeba ustawić odparowywanie i wyłączyć klimę.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo dużo miejsca z przodu i z tyłu . Z tyłu 3 pełne foteliki dziecięce mieszczą się bez problemu ,w Merivie musiałam dociskać drzwi. Dzieci przechodzą i zajmują miejsca bez problemu. Duży bagażnik ze schowkami po bokach. Po złożeniu siedzeń płaska podłoga.
5,0
Wyciszenie
Silnik słychać podczas agresywnej jazdy , dzwięk jest raczej przyjemny jak na 3 cylindry. Do 130 km jest cicho można rozmawiać .
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak narazie tylko serwis obowiązkowy i paliwo. Średnie spalanie 5-5.5L
5,0
Stosunek jakość/cena
Za tą cene nie kupimy takiego auta z tak dobrym wyposażeniem,
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.0 BOOSTERJET 110KM 81kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
5,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Suzuki SX4 II S-cross Facelifting 1.0 BOOSTERJET 110KM 81kW
Średni koszt przejechania 100 km
32,00 zł
6,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Suzuki SX4 II S-cross Facelifting