Inne
: Brak niepotrzebnych gadżetów.
Chyba jest najmnie upierdliwym za współczesnych samachodów.
Poprostu jeździ i o to chodzi.
4,0
Całokształt
Ogólnie bez większych uwag. Plastiki nie trzeszczą chociaż mogłyby być lepszej jakości. Nawet siedzenia się nie wycierają jak u innych użytkowników. A może miałem szczęście i trafił mnie sie lepszy egzemplarz.
Spodziewam się że następca będzie mniej spartańsk,trochę przestrzenniejszy,mocniejszy i zachowa dynamiczną trochę poprawiona in-plus sylwetkę. Może warto pomyśleć o stałym proporcjonalnym napędzie 4x4-jako jedną z wersji.
Wrażenia
5,0
Silnik
Testowałem ten silnik na hamowni. Ma bardzo wysoki moment już przy 1500 obr/min, a przy 2000 niewiele mu brakuje do max, moc rośnie proporcjonalnie do obrotów, osiągając niemalże deklarowaną. I tak też ciągnie już od 2000 obr ten silnik chce jechać nawet na 5-tym biegu. Dziwią mnie opinie mówiące że silnik ten potrzebuje aż 4000 obr aby ciągnąć. Jak na benzyniaka ma bardzo dobrą charakterystykę, a moment tak płaski jak w diesel-u. ( Motocyklowe doświadczenia SUZUKI wyraźnie procentują ). Niemniej jednak uważam że o wiele większą przyjemność jazdy zapewniłby silnik 1,8 o mocy około 145 KM. Mam nadzieję że następny model SX4 doczeka sie równie dobrego silnika o sugerowanych parametrach. ( Kupię go w ciemno )
4,0
Skrzynia biegów
Przydałby się 6-sty bieg. Na trasie dałby udczuwalną oszczędność paliwa, a silnik dałby sobie radę. Nie trzeba byłoby go tak kręcić.
4,0
Układ jezdny
Bez uwag
Komfort
4,0
Widoczność
Trochę przysłania lewy słupek, ale nie ma to żadnego znaczenia, przecież nie jeździmy tylko w lewo. a dzieki temu linia nadwozia ma swój charakter.
3,0
Ergonomia
Wskazane ( wymagane przez wysokich ) więcej miejsca na nogi z przodu i regulowana kierownica w drugiej płaszczyźnie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Baz uwag
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu mało miejsca na nogi, tył przy tych wymiarach \"OK\". Mam nadzieję że w nastepnym modelu będzie lepiej.
Druga płaszczyzna regulacji kierownicy może bardzo poprawić komfort kierowcy.
4,0
Wyciszenie
Mogło być lepiej ale mnie sportowy pomruk silnika nie przeszkadza.
Przy większych predkościach w każdym samochodzie sumują sie różne niepotrzebne dźwieki. Polecam dobry sprzęt AUDIO, chociaż fabryczny jest całkiem znośny.
Chyba to najleprzy sposób na zakłucenie niepotrzebnych dźwięków.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Porównywalna z innymi silnikami tego segmentu. Należy uwzgłędnić wysoką budę i szerokie koła.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Do tej pory żadnych problemów, tylko regularne serwisowanie.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Ma tylko jedną wadę - Niezatankowany nie chce jechać.
Życzę sobie i innym aby to był jedyny problem.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 i 16V VVT 107KM 79kW
[l/100km]