Szukaj

Ocena kierowcy - Suzuki SX4 I Hatchback

Faber, 15 lat temu
Silnik 1.6 i 16V VVT 107KM 79kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 38 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Suzuki SX4 I Hatchback 1.6 i 16V VVT 107KM 79kW 2006-2009 - Oceń swoje auto
3,00
30% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Wygląd zewnętrzny. W 2007 roku miałem jedno z 20 na Dolnym Śląsku i to robiło wrażenie w oczach innych :).
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : awaria silnika, brak obrotów np. na środku skrzyżowania :(, nieusunięta przez serwis
3,0
Całokształt
Niestety pozytywną ocenę wizualną i ergonomiczną psuje koszt używania auta oraz awaria, która nie powinna się zdarzyć w japońskim aucie. Rozczarowuje jakość wykonania wnętrza kabiny.
Wrażenia
2,0
Silnik
Silnik za słaby do tego auta. Żeby nim jeździć dynamicznie trzeba go kręcić powyżej 4 tyś. obrotów, a wówczas jest głośny. Na trasie o elastyczności przy wyprzedzaniu można zapomnieć, po prostu trzeba kręcić to odwdzięcza się dynamiką i wirem w baku. Zużycie paliwa to 10l/100km w mieście z klimatyzacją i uwaga 15l/100km na autostradzie przy 160km/h. Ocena negatywna za usterkę silnika od nowości - awaria silnika, brak obrotów. Serwis nie poradził sobie z usterką przez 2 lata, po 6 wizytach i wymianie alternatora usterka...powróciła.
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia generalnie ok. Niezbyt precyzyjne prowadzenie drżąka, lekki opór przy włączaniu biegu. Nie jest to masełko, ale nie ma się też do czego przyczepić.
4,0
Układ jezdny
Auto prowadzi się dobrze. W zimie na śliskim i na mokrym rewelacja przy ruszaniu za sprawą napędu. Precyzja układu kierowniczego ok. Zawieszenie twarde i mało komfortowe. Odporne na dziury ale sztywne. Zawieszony wysoko, gdy dodamy felgi 16" i opony o profilu 60 można skakać przez prawie każdy krawężnik. Zdarzało się, ze zamiast wycofywac auto jechałem do przodu przez krawężniki :) Według mnie układ Esp nawet nieprzydatny, mimo że autko jest dość krótkie i udało mi się podriftować na ubitym śniegu - oczywiście celowo - chwilę później autko odzyskiwało stabilność i znów było przylepione.
Komfort
3,0
Widoczność
Widoczność do przodu ok. Na boki przeszkadzają ogromne małe okienka trójkątne - słupki. Widoczności do tyłu praktycznie niema. W manewrowaniu na parkingu pomagają nam bardzo praktyczne (ale głośne) lusterka boczne. Dla Pań , które się nie wstydzą, przydatny asystent parkowania na tył.
4,0
Ergonomia
Niema się do czego przyczepić. Wszystko na swoim miejscu. Jedynie mała uwaga do umieszczenia przycisków podgrzewania foteli - na konsoli środkowej przy dźwigni hamulca ręcznego, ciężko tam się dostać i brak sygnalizacji działania podgrzewania. Sterowanie radiem w kierownicy - bomba. Bezkluczykowe otwieranie i uruchamianie druga bomba. Uwaga: ta funkcja uzależnia :)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Auto dobrze się nagrzewa i dobrze radzi sobie latem ze schłodzeniem kabiny. Nieco nieprecyzyjne wyskalowanie pokrętła temperatury, ale w końcu to nie klimatronic.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestronnie i wygodnie. Przejechałem z rodziną 3 tyś. km latem bez oznak zmęczenia autem. Sprawdza się jako rodzinne.
2,0
Wyciszenie
Niestety, nie jest z tym za dobrze. Przy prędkościach powyżej 110km/h szum luster bocznych zagłusza wszystko, przy prędkościach powyżej 150km/h odgłos silnika. Głośne jest również zawieszenie nawet na małych nierównościach. Jeżeli dodać do tego skrzypiące plastiki deski to łapy opadają. To wg. mnie największa wada tego auta.
Ekonomiczność
1,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa: 10l/100km w mieście z klimatyzacją 14,5l/100km na autostradzie przy 160km/h 22l/100km (brak skali) jazda w terenie 4x4 przy prędkościach do 40km/h. Nie udało nam się osiągnąc spalania mniejszego niż 9 l/100km, podobno można przy zółwim tępie(?). Serwis i oryginalne akcesoria drogie. Przykład: dołożenie biksenonów 1500zł netto. Proszę pamiętać: to ciężkie auto, opony i felgi 16" na wysokim profilu... a to wszytko kosztuje.
3,0
Stosunek jakość/cena
Biorąc pod uwagę, że za auto w 2007 roku zapłaciłem 66 tyś to sporo straciłem przy sprzedaży. Drugi raz nie wybrałbym tego modelu. Niestety wybierała kobieta i wybierała oczami, bo auto się podoba.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Poza skrzypieniami deski rozdzielczej żaden drobiazg nie uległ uszkodzeniu przez 2 lata. Nawet żarówka.
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Ocena negatywna za usterkę silnika od nowości - awaria silnika, brak obrotów. Serwis nie poradził sobie z usterką przez 2 lata, po 6 wizytach i wymianie alternatora usterka...powróciła. Dobrze, że na moment sprzedaży się nie pojawiła i że auto było jeszcze na gwarancji.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 i 16V VVT 107KM 79kW [l/100km]

Średnie zużycie
13,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
22,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Suzuki SX4 I Hatchback 1.6 i 16V VVT 107KM 79kW
Średni koszt przejechania 100 km
33,50 zł
8,4
l/100km
10,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Suzuki SX4 I Hatchback