Zawieszenie
: Pomimo sporej wysokości nadwozia i sporego prześwitu zawieszenia prowadzi się bardzo pewnie i precyzyjnie.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: Skrzypienie plastików wewnątrz auta, łatwość zarysowania
4,0
Całokształt
Bardzo miły, nietuzinkowy samochód. Wygodny i bardzo ładny. Świetnie mi się nim jeździ. Są w nim drobne niedociągnięcia, ale plusy przeważają. Po za tym na tle konkurencji jest bardzo świeży choć nie nowatorski.
Wrażenia
4,0
Silnik
Kultura pracy dobra, elastyczność przyzwoita, stosuję eco driving bez problemu,przyjemny dźwięk motoru. Mam nadzieję na niezawodność - wersja GS z Japonii
4,0
Skrzynia biegów
Chodzi precyzyjnie, czasami problem ze wstecznym biegiem przy wyłączonym silniku (potrzebny przy blokadzie skrzyni biegów), biegi wchodzą z mocno słyszalnym kliknięciem,bardzo wygodny drążek zmiany biegów - prosty kulisty kształt bez udziwnień jak w wielu innych nowych samochodach. Mały problem - raz podczas szybkiej zmiany biegów ruszając z pod świateł w centrum Warszawy w korku całkowicie odłączył mi się od skrzyni biegów drążek - efekt samochód odjechał na lawecie.
5,0
Układ jezdny
Pomimo tylko napędu 2WD wspaniałe trzymanie toru jazdy, pewne trzymanie na zakrętach, brak bocznych przechyłów, układ kierowniczy bardzo precyzyjny i pewny, miły w prowadzeniu, zwłaszcza w mieście - rewelacyjny na warszawskie krawężniki i dziury, również na drogach bez utwardzenia dobry. Jeżeli chodzi o głośność zawieszenia to trochę tłucze na dziurach. Hamulce precyzyjne i skuteczne.
Komfort
3,0
Widoczność
Do przodu dobrze, na boki - gorzej (raz prawie nie zauważyłem na przejściu dla pieszych człowieka przechodzącego z drabiną!!!) - wina szerokich przednich słupków no i oczywiści trochęmoja, do tyłu znośnie, lusterka wsteczne - duże i dobre, ocena gabarytów samochodu podczas parkowania bardzo precyzyjna (wcześniej przymierzałem się do zakupu nowej hondy civic gdzie było tragicznie)
5,0
Ergonomia
Bardzo ładne i bardzo czytelne wskaźniki, wszystko w zasięgu ręki i bardzo logicznie rozmieszczone, podświetlenie wskaźników - ładny sportowy czerwony kolor, inteligentne podświetlenie kabiny - stopniowe wygaszanie po zamknęciu drzwi, bardzo miłe i logiczne w obsłudze radio, wygodne łatwe do ustawienia fotele, wspaniały system bezkluczykowej obsługi samochodu - którego na początku trochę się obawiałem (o niebo leprzy niż w renault itp), podgrzewane fotele kierowcy i pasażera oraz lusterka wsteczne- rewelacja. Czasami zdaża mi się otworzyć tylne szyby zamiast przednich, ale to drobiazg.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja automatyczna bardzo dobrze - w zimę szybko oczyszcza zaparowane szyby, w lato szybko schładza kabinę. Wentylacja nawiew bez klimy trochę za głośny (i jest coraz głośniej - chyba jest z tym coś nie tak, szczególnie na wyższych prędkościach nawiewu coś buczy - wcześniej tego nie było).
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu bardzo wygodnie - wysoka pozycja za kierownicą (już chyba nigdy nie przyzwyczaję się do "normalnych" samochodów), z tyły wystarczająca ilość miejsca, bagażnik ciut za mały ale ok!, ogólne poczucie swobody ruchów we wszystkie strony - duża przestrzeń nad głowami.
4,0
Wyciszenie
Słychać tłuczenie z zawieszenia (na wybojach) oraz wszysto co odrywa się od kół na nadkolach, silnik w miarę cichy, ogólnie przyzwoicie.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W idealnych warunkach przy spokojnej jeździe zużycie paliwa zbliżone do katalogowego (eco driving), ceny przeglądów - zobaczymy, jestem przed 15000, przy jeździe w korkach zużycie paliwa naturalnie szybko rośnie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Na tle konkurencji stosunek ceny do jakości i wyposażenia rewelacyjny. Producenci niemieccy, francuscy czy włoscy powinni się wstydzić!!! Jak dla mnie SX4 w wersji 2WD GS jest w tej cenie i wyposażeniu bez konkurencji.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Skrzypienie - świerszcz w desce rozdzielczej pod szybą z prawej strony (po "wymasowaniu" deski przez jakiśczas przestaje być słyszalny, Łatwe do zarysowania plastiki w całej kabinie. Ubytek płynu chodniczego z układu chłodzenia - ok. 0,5 litra.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
I tu jest problem! Myslałem, że kupując japońską a nie węgierską wersję ustrzegę się problemów, niestety! Po przejechaniu 1500 km całkowicie wyciekł mi prawy przedni amortyzator - wymiana na gwarancji, przy przebiegu ok. 7000 km odczepił mi się podczas jazdy od skrzyni biegów lewarek - transort samochodu do serwisu na lawecie - naprawa na gwarancji, obecnie przy przebiegu 14000 zaczyna wyć dmuchawa nawiewu (na wyższych obrotach) - poczekam z tym do przeglądu, po za tym na razie ok, chociaż jestem zawiedziony Japonią.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 i 16V VVT 107KM 79kW
[l/100km]