Inne
: zamówiłem auto w sierpniu 2007 roku i w styczniu 2008 już było do odbioru, po drodze spadły ceny na diesla :)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ hamulcowy
: przy gwałtownym hamowaniu rzuca samochodem
Przeniesienie napędu
: Inteligentny układ przeniesienia napędu jest raczej mało inteligentny, działa z dużym opóźnieniem i zwykle jest już "po ptakach"
3,0
Całokształt
Samochód w dobrej cenie dla osób dojeżdzających do pracy z zabłoconych lub zaśnieżonych okolic, reszta powinna sobie podarować.
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik zdecydowanie za słaby - podobno 107 kM, ale szczerze wątpię w te dane. W trasie powoduje to spore ryzyko przy wyprzedzaniu. Samochód jest dynamiczny na 2 i 3 biegu i to są właśnie te dwa przełożenia na których warto wyprzedzać :) - trójka pozwala rozpędzić sie do 120 km/h, ale każdy przełożenie powyżej 3 tys. obrotów daje niezapomniane doznania dźwiekowe - dobrze, że fabryczne radio samoczynnie zwiększa głośność przy 80, 100, 120 km/h :)
4,0
Skrzynia biegów
Początki trudne dla jedynki i wstecznego, ale po 3-4 tys. wszystko sie układa.
4,0
Układ jezdny
Samochód ma bardzo mały promień skrętu, co jest pomocne w mieście. Zawieszenie twarde, ale nieraz odnoszę wrażenie, że na zakrętach chce mi "uciec" tył samochodu. Samochodem nieźle rzuca przy silnym bocznym wietrze. Słabe chamulce tylne (bębnowe) zdażyło mi się w górach, że musiałem prawie do pionu zaciągnąć dzwignię w kabinie dopiero wtedy stał w miejscu:) Napęd 4x4 testowałem jedynie na porządnie podmokłej łące (zostały koleiny na 20-30 cm :) i przeszedł, chociaż miałem liczne refleksje o noclegu na środku pola.
Komfort
3,0
Widoczność
Trzeba uważać na pieszych przechodzących na pasach przy skręcaniu. Pomimo dużych zewnętrznych lusterek trudno wyczuć odległość do tyłu.
4,0
Ergonomia
obsługa wszystkiego co jest w środku - "intuicyjna", co prawda brak podświetlenia paru przycisków powoduje, że z regóły chcąc otworzyć przednie okno otwieram tylne:) ale...
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Mam go od stycznia i jedyne co mogę napisać, to to, że sprawnie się nagrzewa. Szczególnie dużo komfortu cieplnego dają w zimne dni podgrzewane fotele:)
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przód dla kierowcy wysokiego wymaga pewnego przyzwyczajenia pod wzgledem możliwości ustawienia fotela szczególnie "boli" jak sie przesiada z "francuza" (niby te same ustawienia ale jakoś inaczej i nie do końca dobrze). Z tyłu miejsca wystarcza tylko dla dziecka, chyba, że mocno do przodu podsunięte są fotele. Bagażnik sprzyja oszczędnemu i przemyślanemu pokowaniu rzeczy.
2,0
Wyciszenie
Samochód głośny, a szczególnie wtedy, kiedy silnik zaczyna pracować w zakresie obrotów umożliwiających poruszanie sie z prędkością nieco wiekszą niż przeciętna dla malucha tj. powyżej 3 tys obrotów i właśnie wtedy wpadasz na pomysł jak skutecznie wydać 2000 PLN - na wyciszenie samochodu:) Poza tym słychać wszystko szczególnie od zakoli i drzwi.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Vectra C z silnikiem 1,8 ecotec spalała w mieście ok. 9 do 10 l/100, ten fąfel spala tyle samo z tym, że vectra jechała, a ten wyje. Na trasie przy prędkości 100 - 140 spala ok. 9 l, żeby spalał wartości katalogowe należy jechać ok 70 km/h w osłonie powietrznej TIR-a :)
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przejechałem ponad 7000 i (odpukać) nic specjalnego się nie dziej, oprócz drobnych kłopotów z skrzypiącym fotelem kierowcy, drobnym niezlokalizowanym brzęczęniem pod deską rozdzielczą, nieustannie wibrującym lusterkiem wstecznym pod wpływem pracy silnika, kłopotami z zamykaniem tylnej klapy bagażnika i "pstrykającym" pedałem sprzęgła.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 i 16V VVT 107KM 79kW
[l/100km]