Szukaj

Ocena kierowcy - Suzuki SX4 I Hatchback Facelifting

Jacek, 6 lat temu
Silnik 1.6 VVT 120KM 88kW
Rok produkcji 2010
Przebieg: 1 000 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Suzuki SX4 I Hatchback Facelifting 1.6 VVT 120KM 88kW 2009-2013 - Oceń swoje auto
4,00
6% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Po dwóch latach jazdy Skodą Superb 3 wsiadłem ponownie do auta i tu zaskoczenie: Jedne z najbardziej wygodnych foteli na których siedziałem przez ostatnie 3 lata, jakby dorzucić tam jeszcze regulację odcinaka lędźwiowego to byłaby bajka.
Silnik : Niezawodny
Karoseria : Żadnych śladów korozji
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu : Nie radzi sobie w trudnych warunkach nawet w trybie LOCK
4,0
Całokształt
Auto poprawne do którego można się przekonać nawet jeżeli to zajmie kilka lat. Kupione nowe w 2010 roku w wersji Moonlight. Dzisiaj z przebiegiem prawie 99 000km. Mechanicznie auto na 5 gwizdek, napęd 4x4 bardziej pozwoli podjechać po śliskiej nawierzchni niż wyciągnie nas z zaspy, no i to już legendarne spalanie ;) Nie wiem do końca kto włożył więcej do tego modelu Suzuki czy Fiat ale wyszło do bólu poprawnie i poza plastikami jak to w Japończykach czy Fiatach do auta nie można się specjalnie przyczepić za nic. Napęd z zaspy nie wyciągnie ale będzie ciągnął auto do przodu dopóki koła będą dotykały ziemi. Silnik spali 8 litrów ale nigdy nas nie zawiedzie. Czy w końcu przestrzeń której niby nie jest dużo ale w awaryjne sytuacji 4 osoby na tygodniowy wyjazd narciarski się zabiorą.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik dostaje maksimum punktów u mnie, pomimo tego ze na autostradzie puste auto nie pali mniej niż 7 litrów przy bardzo spokojnej jeździe do 130 km/h to jego niezawodność póki co jest nie do przebicia przez konkurencje.
3,0
Skrzynia biegów
Od samego początku ciężko "wchodzą" biegi i ani czas ani przebieg ani nawet próby serwisu nic z tym nie zrobią ale jak do wszystkiego da się przyzwyczaić.
3,0
Układ jezdny
W miarę duży prześwit wymusza sztywność zawieszenia co powoduje niezbyt komfortowe przemieszczanie się po nierównościach ale pozwala na pewne prowadzenie auta w zakrętach. Spory minus za kiepskie przeniesienie napędu. Spodziewałem się że te przełączniki AUTO, LOCK i 2WD coś dają ale jak się okazało napęd czy zapięty czy rozpięty i tak 100% przeniesie na kolo które przyczepności nie ma więc dopóki wszystkie koła mają styczność z podłożem jakoś to będzie jak któreś zawiśnie w powietrzu idziemy do domu po terenówkę (nie crossovera) i wyciągamy naszego SX4.
Komfort
4,0
Widoczność
Dobra widoczność gdyby nie wspaniały pomysł projektanta żeby miedzy drzwiami przednimi a przednia szybą wcisnąć jeszcze to małe nic niedające okienko dzięki któremu słupki ograniczają nam kąt widzenia do przodu byłoby na 5 a tak 4 i uwaga żeby pieszego na przejściu nie przejechać.
4,0
Ergonomia
Nie można się do niczego przyczepić poza 2 jak dla mnie drobiazgami, pierwszy to że nie ma na czym reki oprzeć (brak podłokietnika) a drugi to że geniusze z Suzuki upchały przyciski od komputera pokładowego na samych zegarach (we wszystkich modelach Suzuki) i podczas jazdy bywa skrajnie niebezpieczne przełączanie się między funkcjami komputera pokładowego. Poza tym wszystko pod ręką i na miejscu.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dość dużo czasu potrzebuje sam silnik aby uzyskać temperaturę więc w zimowe dni polecam włączenie ogrzewania fotela zamiast liczyć na szybki powiew ciepłego powietrza. Drugim problemem jest wiecznie parująca przednia szyba. Gdy autem będą podróżowały 4 osoby w wilgotny lub zimny dzień musimy być przygotowani do jazdy z włączoną na max klimatyzacją na przednią szybę. W gorące dni klimatyzacja spokojnie daje radę szybko schłodzić nam auto.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeń wystarczająca. Nie ma jej ani dużo ani mało choć można się dość mocno zdziwić jak wiele to optycznie niewielkie auto jest wstanie pomieścić w swoim z pozoru małym bagażniku.
2,0
Wyciszenie
Co tu dużo pisać po prostu głośno. Słabe wyciszenie wszystkiego.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jeżeli mamy szczęście i nasz model nie jest pechowym awaryjnym egzemplarzem nie mamy prawie żadnych dodatkowych kosztów utrzymania. Wydamy wszystko na paliwo ;) . Przez 7,5 roku auto jeździ od przeglądu do przeglądu a z napraw na dobrą sprawę była tylko jedna - regeneracja zapieczonego krzyżaka wału.
5,0
Stosunek jakość/cena
To auto jest po prostu tanie i dobre, było tanie podczas zakupu i dalej moim zdaniem Suzuki dostarcza najtańsze i najbardziej niezawodne auta 4x4 na rynku. Jak nie przeszkadza komuś kiepska jakość plastików to nie zastanawiałbym się dwa razy nad zakupem Suzuki.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Żarówki, żarówki, żarówki.... i to w zasadzie dwie, podświetlenie tablicy i przednie halogen świateł mijania.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 VVT 120KM 88kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Suzuki SX4 I Hatchback Facelifting 1.6 VVT 120KM 88kW
Średni koszt przejechania 100 km
53,00 zł
8,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Suzuki SX4 I Hatchback Facelifting