Szukaj

Ocena kierowcy - Suzuki SX4 I Hatchback Facelifting

remzak, 8 lat temu
Silnik 1.6 VVT 120KM 88kW
Rok produkcji 2013
Przebieg: 11 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Suzuki SX4 I Hatchback Facelifting 1.6 VVT 120KM 88kW 2009-2013 - Oceń swoje auto
4,69
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Układ hamulcowy : Ostre jak brzytwa! :)
5,0
Całokształt
Z czystym sumieniem polecam ten samochód! Gwarantuje on bezproblemową eksploatację i zadowolenie z posiadania takiego wozidełka :) Auto zostało zakupione w maju 2015 roku w zielonogórskim salonie Suzuki, gdzie było egzemplarzem pokazowym (na liczniku miał zaledwie7km!). Ten egzemplarz wyprodukowano w 2013r. Stal jednak w salonie i przez blisko 2 lata cierpliwie czekał na pierwszego właściciela. Dzięki zakończeniu produkcji i pojawieniu się na rynku następcy samochód udało się kupić w promocyjnej cenie 44 tys. zł. Moja "Zuzia" ma piękny, perłowy odcień bieli i uważam, że w tym kolorze (nota bene bardzo teraz modnym) prezentuje się niezwykle nowocześnie i nie widać po niej, iż auto to zaprojektowano prawie 10 lat temu :) Jest to dobrze wyposażona wersja, aczkolwiek z napędem na przednią oś. Nie uważam jednak tego za wadę. Dzięki podwyższonemu zawieszeniu Suzuki znajomicie sprawdza się zarówno w miejskiej dżungli, gdzie niezbędna jest dobra widoczność, jak i na drogach, których stan daleki jest od ideału. Słowem - jest to samochód uniwersalny, przyciągający uwagę oraz znakomicie spisujący się w codziennym użytkowaniu. Mając zaledwie 1500 km przebiegu (lipiec 2015) "Zuzia" bez najmniejszego problemu zabrała 5-osobową rodzinę na wakacje do Chorwacji i na tej trasie również zdała egzamin, zyskując przy tym sympatię całej familii :) Pomimo miłej aparycji i bezproblemowej eksploatacji nie jest to jednak auto pozbawione wad. O nich jednak opowiem w dalszej części. Warto jednak zaznaczyć, iż mankamenty te są jedynie " doczepianiem się" właściciela i nie są na tyle znaczące, by rezygnować z ewentualnego zakupu tego modelu. Dlatego też jeszcze raz serdecznie ten samochód polecam :)
Wrażenia
4,0
Silnik
Suzuki napędza 120-konny motor o pojemności 1.6 litra, który radzi sobie z autem dosyć dobrze. Można jednak odnieść wrażeniem, iż czasami autku zwyczajnie brakuje mocy( szczególnie na piątce/niższych obrotach/podczas pokonywana dużej gorki/ podczas jazdy w 4-5osob). Jest ona jednak dostępna przy wyższych obrotach, w końcu to typowy "japończyk" , lubiący mocniejsze wciśnięcie gazu w podłogę. Dlatego też czasami trzeba zredukować bieg, aby szybko wyprzedzić kogoś na trasie. Jeśli jednak ktoś nie lubi szaleć, to jednostka ta spokojnie będzie sobie radzić z autem. Za spokojniejszą jazdę potrafi odwdzięczyć się małym apetytem na paliwo.
5,0
Skrzynia biegów
Co tu dużo mówić - biegi wchodzą gładko i przyjemnie, skoki są krótkie, przełożenia odpowiednio dobrane, dzięki czemu można praktykować zarówno eko-driving, jak i agresywną jazdę :) Czasem przydałby się jednak szósty bieg, ale nie można miec wszystkiego.
5,0
Układ jezdny
Samochód prowadzi się bardzo dobrze, szczególnie biorąc pod uwagę jego wymiary i sylwetkę. Układ kierowniczy jest precyzyjny, odpowiednio wyważony, auto nie przechyla się na boki w zakrętach, przez co jazda "Zuzią" to czysta przyjemność :) Zawieszenie jest dosyć twarde, ale znakomicie radzi sobie zarówno na autostradzie, jak i wiejskich wertepach. Niestety, brak napęd na 4 koła. Nie mogę użyć słowa "poezja" , ale jest naprawdę bardzo dobrze !
Komfort
4,0
Widoczność
Dzięki wysokiej pozycji za kółkiem i dużym (ba, ogromnym!) lusterkom widoczność jest bardzo dobra. Przeszkadzają jednak szerokie słupki z przodu, jak i z tyłu, dlatego mocne, ale jednak, 4+
5,0
Ergonomia
Żadnych zastrzeżeń. Wszystko jest pod ręką, plastiki solidnie spasowane, dużo przydatnych schówków. Nic dodać, nic ująć.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
W trakcie jazdy do Chorwacji (1600 km w jedną stronę) klima chodziła non stop i była bardzo wydajna. Gdy na dworze żar lał się z nieba, w środku panował przyjemny chłodek :) tak samo zimą, wystarczy chwila i po chwili bylo ciepło. Przednie szyby W OGÓLE nie parują, za też ogromny plus. Wzorowa wentylacja i ogrzewanie.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Największy mankament tego samochodu. Trzeba jednak pamiętać, iż jest to niewielki crossover, a nie auto rodzinne. Autko spisuje sie na medal w czasie dłuższych podróży, jednak 5 osobom ciężko było wytrzymać. Do tego dochodzi niewielki bagażnik - potrzebna była "trumna" na dach. Jednak dla 2 osób z psem (a 95% dłuższych tras pokonywanych jest właśnie w takim składzie) przestrzeni jest w sam raz. Osobiście irytuje mnie schowek przed siedziskiem pasażera - siedząc tam ciągle zawadzam o niego kolanami. Jeśli zaś chodzi o pozycję za kierownicą, to tu jest bardzo dobrze. Fotele sa dosyć wygodne, a duża regulacja fotela kierowcy i kierownicy pozwalają na zajecie wygodnej pozycji nawet osobom mojego wzrostu (1,93m). Nie polecam jednak siedzieć za samym sobą :) PS dużo miejsca nad głową, można jeździć w kapeluszu ;)
4,0
Wyciszenie
Na postoju trzeba się wsłuchiwać, by cokolwiek usłyszeć. Przy prędkościach autostradowych duże szumy powietrza. Bez większych zarzutów, można rozmawiać swobodnie nawet przy 170km/h :)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
To zależy od tego, jaką kto ma nogę. Na co dzień staram się jeździć oszczędnie. Auto dziennie pokonuje ok 15km, mieszkam na wsi obok średniej wielkości miasta, służy dojazdom do pracy itp. Średnie spalanie waha się więc w granicach 6litrow na 100km. Biorąc pod uwagę profil terenu najczęściej pokonywanych tras (duże wzniesienia i spadki terenu) wynik ten uważam za świetny :) Jadąc do Chorwacji (średnio 140km/h, 5osob i bagażnik dachowy) auto spalało ok 8l/100km, co wydaje mi się być wynikiem bdb przy takim obciążeniu.
5,0
Stosunek jakość/cena
44 490, nowe auto z praktycznie zerowym przebiegiem, japońska jakość, ladny wygląd, ekonomiczna jazda... Czego chcieć więcej ? :)
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Po niecałym roku użytkowania brak. Oby tak dalej.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
100% bezawaryjności + zostały jeszcze 2 lata gwarancji.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 VVT 120KM 88kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Suzuki SX4 I Hatchback Facelifting 1.6 VVT 120KM 88kW
Średni koszt przejechania 100 km
53,00 zł
8,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Suzuki SX4 I Hatchback Facelifting