Ocena kierowcy - Suzuki SX4 I Hatchback Facelifting
Piotr,
10 lat temu
Silnik 1.6 VVT 120KM 88kW
Rok produkcji 2012
Przebieg:
32 tys. km
Okres użytkowania:
2 lata
3,54
17% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
: Prosty jak budowa cepa i nie ma się chyba w nim co zepsuć. Jak na dzisiejsze czasy to zaleta. DO tego stosunkowo małe spalanie (choć trochę mało dynamiczny)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ hamulcowy
: szybkie zużywanie klocków (niska jakość fabrycznych)
Zawieszenie
: słabe tylne amortyzatory (fabryczne i montowane przez ASO)
Inne
: trzeszczący i bujający się fotel kierowcy
3,0
Całokształt
Małe autko miejskie z napędem na 4 koła, który jest bardzo przydatny w cięższych, zimowych warunkach (ewentualnie lekkim terenie). Prosta budowa jest jednocześnie jego zaletą i wadą.
Wrażenia
4,0
Silnik
Demonem mocy to on nie jest. Wystarczy jednak do spokojnego przemieszczania się z punktu A do B. Apetyt na paliwo - zależy od tego jak się go traktuje.
4,0
Skrzynia biegów
Jak to w Suzuki - wsteczny czasem haczy
5,0
Układ jezdny
Tu nie ma się co czepiać - doskonałe prowadzenie i trzymanie w zakrętach. Pomocny napęd na 4koła.
Komfort
3,0
Widoczność
Słupki przednie bardzo ograniczają widoczność i trzeba uważać (szczególnie na skrzyżowaniach aby jakiegoś pieszego nie rozjechać.
3,0
Ergonomia
Kto wymyślił sterowanie komputerem obok prędkościomierza? Przycisk napędu też w złym miejscu - pasażer może przypadkiem zmienić jego pozycję.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima sprawna, choć czasem ma swoje odchyły. Lepiej brać z manualną bo automatyczna czasem głupieje
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jeżdżę sam więc jak dla mnie ok, pasażer z przodu też ma wygodnie
3,0
Wyciszenie
Szumy przy prędkościach od 100km/h. Silnik też daje się wyraźnie słyszeć. Tu mogli popracować
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie średnie z 32tys - 6,3 l/100km. Przeglądy w akceptowalnych cenach. Części - lepiej poza ASO
3,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Klocki skończyły się po 30tys, amortyzatory tył - 16tys i pierwsza wymiana (gwarancja), po kolejnych 15 tys znowu ciekną (teraz nie chcą uznać na gwarancji). Trzeszczący fotel kierowcy - wymiana. Ogólnie podzespoły niskiej jakości. Lepiej naprawiać poza ASO
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 VVT 120KM 88kW
[l/100km]