Szukaj

Ocena kierowcy - Suzuki SX4 I Hatchback Facelifting

cytryn, 10 lat temu
Silnik 1.6 VVT 120KM 88kW
Rok produkcji 2013
Przebieg: 10 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Suzuki SX4 I Hatchback Facelifting 1.6 VVT 120KM 88kW 2009-2013 - Oceń swoje auto
4,54
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Nic się nie psuje i to jest najważniejsze. Osiągi ma takie jakie podaje producent więc nie należy spodziewać się czegoś więcej. Wygodny, stabilny, dobrze trzyma się drogi.
Wrażenia
4,0
Silnik
Odpala bez problemów nawet zimą. Pracuje równo. Przy wyprzedzaniu wymagane obroty powyżej 4000 (redukcja o dwa biegi).
4,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą bez zacinania. Powyżej 120 km/h brakuje 6-stki. Podczas zwalniania, gdy obroty pokazują ok. 1250, nie ma potrzeby zmiany biegu na niższy - samochód płynnie się zbiera na obecnym biegu.
5,0
Układ jezdny
Kierownica bardzo czuła na nagłe manewry, samochód bardzo dobrze się prowadzi zarówno po nierównościach jak i na zakrętach (kabina wysokiego suzuki nie przechyla się na ostrych zakrętach przy większych prędkościach). Zawieszenie jest twarde ale przy odpowiednim ciśnieniu opon doskonale tłumi polskie dziury. Zbyt wysokie ciśnienie opon jest odczuwalne przy przejazdach kolejowych - potrafi mocno zatelepać kabiną. Po za tym bardzo dobry układ hamulcowy i układ ABS - potrafią uniknąć poślizgu jak i z niego wybrnąć :) Po za tym nie martwię się o zawieszenie gdy przodem podjeżdżam na krawężnik - a tyłem to już w ogóle.
Komfort
4,0
Widoczność
Tylne boczne szybki ułatwiają parkowanie tyłem. Za przednie słupki lepiej zawsze się wychylić przed przejściem dla pieszych gdyż ograniczają pole widzenia. Po podniesieniu przedniego fotela na max doskonale widać przednią maskę.
5,0
Ergonomia
Brak chaotycznie rozmieszczonych przycisków i zbędnych nieporęcznych schowków. Szkoda, że na wyposażeniu nie ma fabrycznego podłokietnika ze schowkiem. W bagażniku, obok koła zapasowego, przydałaby się przestrzeń na rzeczy typu: zapasowe żarówki, kable rozruchowe, pompkę itp. Nie wiem jak innym ale mi pasowałyby przyciski od radia po prawej stronie kierownicy a nie po lewej.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zimą samochód szybko zaczyna dmuchać ciepłym powietrzem. Klimatyzacja na pierwszym biegu wystarcza aby w 30 sekund odparować szyby. Jednak, aby w czasie upału komfortowo podróżować, klimatyzacja co najmniej na drugi bieg (przez co ubywa mocy do wyprzedzania).
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla 4 osób idealnie na długie podróże. Przy 5-ciu osobach długie odcinki odpadają (chyba, że trójka małych dzieci z tyłu). Pasażerowie z tyłu siedzą wyżej niż osoby z przodu i na dodatek, przy 5-ciu osobach, osoby z tyłu nie muszą kulić głowy do środka. Miejsca na nogi jest wystarczająco - nawet przy fotelach odsuniętych na max. Idealny samochód dla wysokich osób.
3,0
Wyciszenie
Chyba jedyna zauważalna wada tego samochodu, o której producent nie łaskaw wspomnieć. Przy prędkościach ok. 120 km/h słychać silnik i to wyraźnie. Ponadto przy zmianie biegów słychać całą pracę mechanizmu pod podłogą (być może później się to "dotrze" i nie będzie słyszalne). O szumach generowanych przez duże lusterka i wysoką budę nie będę się wypowiadał bo to naturalne przy tych gabarytach (jednak coś za coś). Na szczęście fabryczne radio ma przydatną opcję, która sama ścisza i podgłaśnia radio w zależności od prędkości.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Z tego co wiem, przeglądy i koszty części do zaakceptowania. Wydatki na paliwo w pełni zadowalające. Spalanie przy spokojnej jeździe 66% trasa, 33% miasto - między 6 a 6,5 litra. Ssanie ustawione na 1500 obr/min więc w korkach, zimą, na krótkich odcinkach może palić jak smok. Bak ma 50 litrów a rezerwa zapala się już przy 40 więc z tego względu dystrybutor odwiedzam częściej niż przy poprzednim samochodzie. Przy prędkościach autostradowych pali tyle co na mieście: między 7,5 a 8 litrówdddd/100km.
5,0
Stosunek jakość/cena
Przy normalnej cenie zastanawiałbym się też nad paroma innymi samochodami. Ze względu na promocję wziąłem jednak suzuki. W tej cenie nie znalazłem samochodu o takich parametrach i z takim wyposażeniem.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
O ile to w ogóle można nazwać usterkami: 1. Przy większych prędkościach wibruje lusterko wsteczne. 2. Przy pełnym baku (do momentu 3/4 pojemności) słychać było chlupot paliwa podczas zatrzymywania ale ostatnio to ucichło. 3. Tylna wycieraczka nie przylega dobrze przy końcówce pióra - nie wiem czy to wina samej wycieraczki czy po prostu szyba jest uwypuklona :) 4. Gwarancja na lakier tylko 1 rok - ale nic się z nim póki co nie dzieje.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Kompletnie nic.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 VVT 120KM 88kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Suzuki SX4 I Hatchback Facelifting 1.6 VVT 120KM 88kW
Średni koszt przejechania 100 km
53,00 zł
8,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Suzuki SX4 I Hatchback Facelifting