Szukaj

Ocena kierowcy - Suzuki SX4 I Hatchback Facelifting

MarekWidaw, 13 lat temu
Silnik 1.6 VVT 120KM 88kW
Rok produkcji 2010
Przebieg: 6 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Suzuki SX4 I Hatchback Facelifting 1.6 VVT 120KM 88kW 2009-2013 - Oceń swoje auto
4,23
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu
4,0
Całokształt
Samochód zachowuje się dobrze, nie mogę narzekać. Świetnie się prowadzi, jest zgrabny i wszędzie wjedzie. Głęboko skrywana moc jest do pozyskania kosztem większego spalania, ale trudno. Dostaje się dzięki temu wszechstronny napęd i bardzo wygodny pojazd.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silik bez wysokich obrotów nie pojedzie. Jak dla mnie minimum to 4000 obrotów, by dostało fajnego przyspieszenia. Poniżej tego strasznie muli i nie ma dynamiki. Jak na 120km to mocy nie czuć, tzn. czuć, ale jak już wspomniałem trzeba się pomęczyć. Należy się wtedy liczyć z konkretnym spalaniem. Powyżej 3000 obrotów odczuwa się nagły skok mocy, jakby taka \"dziura\". Głośność na odpowiednim poziomie, w środku samochodu silnika nawet nie słychać, kabina świetnie wyciszona.
4,0
Skrzynia biegów
Fajny, krótki skok przełożeń, szybko można zmieniać biegi.
5,0
Układ jezdny
Komfort
3,0
Widoczność
Bardzo szerokie słupki przednie bardzo ograniczają widoczność. Przy pokonywaniu wielu zakrętów np. górskie serpentyny trzeba się wychylać, by \"wyprzedzić\" zakręt, inaczej można się zdziwić. Dodatkowe szybki nic nie pomagają.
5,0
Ergonomia
Wszystko w zasięgu ręki poza jednym szczegółem. Pokrętła do obsługi komputera to tragedia, bowiem trzeba wkładać rękę między kierownice by znaleźć przełącznik na tablicy zegarów. Nie rozumiem dlaczego fabryka nie wykorzystała wolnego miejsca po prawej stronie kierownicy. Skoro po lewej jest panel sterowania radiem, to czemu prawa strona nie została wykorzystana?
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie super, bardzo szybko osiąga 100% gotowości.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeni jest pod dostatkiem, nawet pasażerowie z tyłu są zachwyceni. Co więcej nie należy do ludzi małych, więc jak dla mnie i żony jest bardzo przestrzennie!
4,0
Wyciszenie
Przy pracy na biegu jałowym silnika kompletnie nie słychać. Dopiero przy 120km/h odczuwa się już konkretny hałas, a potem jest już tylko gorzej.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ponieważ bez konkretnych obrotów samochód nie chce wyprzedzać spalanie jest też konkretne. Nie zaliczyłbym SX4 do bardzo oszczędnych samochód. W porównaniu z moim poprzednim Renault Megane jest o 1,5l/100km gorzej. Co do napraw to się nie orientuje, bowiem samochód mam od pół roku, więc obym jeszcze nie musiał się tym martwić.
4,0
Stosunek jakość/cena
SX4 to kompromis między pojazdem miejskim a terenowym. Niczego nie ma w nadmiarze, ale też i niczego nie braknie. Jeśli ktoś nie potrzebuje napędu 4x4 to nie polecam, bowiem to główna zaleta tego samochodu. A przydaje się bardzo, zwłaszcza że u nas zimy są coraz to bardziej śnieżne.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 VVT 120KM 88kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Suzuki SX4 I Hatchback Facelifting 1.6 VVT 120KM 88kW
Średni koszt przejechania 100 km
53,00 zł
8,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Suzuki SX4 I Hatchback Facelifting