Szukaj

Ocena kierowcy - Suzuki SX4 I Classic

Cytryn, 4 lata temu
Silnik 1.6 VVT 120KM 88kW
Rok produkcji 2013
Przebieg: 87 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Suzuki SX4 I Classic 1.6 VVT 120KM 88kW 2013 - Oceń swoje auto
4,43
4% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Nie ma to jak prosta jednostka benzynowa.
Układ elektryczny : Żadnych migających problemów :) Nie ma że coś czasem nie działa albo przerywa.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ hamulcowy : Z trzech posiadanych aut ten ma odczuwalnie słabszy układ hamulcowy.
4,0
Całokształt
Ogólnie jest dobrze. Samochód nigdy mnie nie zawiódł. Przez prawie 7 lat nic poważnego się z autem nie stało. Drobne mankamenty zostały usunięte jeszcze na gwarancji - oprócz drgań lusterka wstecznego. Przez 7 lat tylko raz auto było pół dnia u mechanika z powodu wymiany tylnych amortyzatorów. Z używanym autem wyższej klasy pewnie tak kolorowo by nie było. Pozostaje pytanie: czy 7 lat to odpowiedni czas aby stwierdzić, że nowe Suzuki SX4 warte było 55 tys. zł ?
Wrażenia
5,0
Silnik
Trwały, bezobsługowy, niezawodny. Lubi wysokie obroty i wtedy nie muli. Na postoju często wydaje mi się, że zgasł - jest po prostu cichy i równiutko pracuje.
4,0
Skrzynia biegów
Wsteczny czasem nie wejdzie za pierwszym razem. Po za tym nic nie haczy.
3,0
Układ jezdny
Niby na zakrętach mnie nie wyrzuca, na przeglądach, pomiarach geometrii wszystko bajka ale ... często czuję jakby tył żył po swojemu. Tylne amortyzatory już dwa razy wymieniane bo wylały. Po za tym na nierównościach całe zawieszenie stuka jakby było kompletnie rozregulowane. Tylne hamulce dziwnie podatne na rdzę. Hamulce przednie ogólnie słabe.
5,0
Karoseria
Częste wizyty na myjniach, auto raz w garażu/raz pod chmurką. Lakier ciągle bez zarzutu.
Komfort
4,0
Widoczność
Boczne przednie słupki nie raz zasłoniły mi skręcający inny samochód albo przechodzącego pieszego. Wskazane wychylenie się. Przy parkowaniu tyłem zero problemów. Tylna wycieraczka ogarnia małą powierzchnię szyby ale tyle w zupełności wystarcza. Lusterko wsteczne drży przy szybkiej jeździe.
5,0
Ergonomia
Brak zbędnych zakamarków, niepraktycznych schowków. Przyciski, pokrętła w zasięgu ręki i wzroku. Przydałby się podłokietnik jako standardowe wyposażenie. Lepszym rozwiązaniem były by też tylne oparcia od razu składane do poziomu bagażnika a nie składane, podnoszone, zapinane i w rezultacie zabierające 30cm płaskiej przestrzeni.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Pierwszy stopień nawiewu klimatyzacji wystarcza aby w deszczu szybko odparować szyby. Ogrzewanie tylnej szyby i lusterek też działa sprawnie. Przy dwóch osobach i klimatyzacji na drugim stopniu samochód staje się "mułem" przy ruszaniu i wyprzedzaniu.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Chyba jak każde auto w tej klasie - mimo, że 5-cio osobowy to tylko 4 osoby mogą komfortowo podróżować. Przy odchylonym na maxa fotelu kierowcy, osoba z tyłu nie narzeka na mało miejsca. Osoby z tyłu siedzą wyżej niż te z przodu. Autko ma wysoką kabinę więc z tyłu nawet przy 3 osobach nie trzeba kulić głowy. Pasażer obok kierowcy ma aż za dużo miejsca na nogi.
4,0
Wyciszenie
Tutaj zaskoczenia nie ma. Powyżej 120 km/h radio o 33% trzeba podgłosić. Siedząc z tyłu słychać pracę amortyzatorów. Przy silniejszym wietrze dochodzi świst z okolic lusterek.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W sumie serwisowanie okresowe nie trudno wykonać samemu. Do wszystkiego całkiem dobry dostęp. Części znanych marek łatwo dostępne, w przystępnych cenach. Jeśli jednak dojdzie do tego ASO to jest już średnio.
4,0
Stosunek jakość/cena
Wyciszenie, spalanie, komfort jazdy, wygląd samochodu itp. to kategorie, do których idzie się przyzwyczaić i je zaakceptować a z czasem nawet się z nich cieszyć ale ... słaby układ hamulcowy pozostawia niesmak po zakupie auta z salonu za kwotę 55 tys. zł
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przez 6 lat tylko jedna wymiana żarówki H4.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Amortyzatory tylne, tarcze i klocki tylne - nic bardzo poważnego ale też znowu nie takie drobiazgi

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 VVT 120KM 88kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Suzuki SX4 I Classic