Zawieszenie
: Auto dla kogoś, kto kocha jeździć dynamicznie samochodem. Daje mnóstwo frajdy i jest niezwykle przewidywalne na drodze.
5,0
Całokształt
Auto o niebo lepsze, niż to głosi potoczna opinia. Świetnie jeździ, ma mnóstwo miejsca, ma bardzo, ale to bardzo wygodne fotele. Na dodatek jest bardzo bogato wyposażone. Nie wiem, czy obecnie w segmencie B jest jakaś lepsza propozycja w tej cenie od Swifta.
Wrażenia
5,0
Silnik
Klasyczny, trochę staromodny wolnossak. Bardzo cichy, dynamiczny (nie trzeba kręcić, żeby jechał, ciągnie całkiem przyzwoicie już od ok. 2500 rpm, ale pełnię możliwości pokazuje od 4000 w górę. Jest bardzo OK.
5,0
Skrzynia biegów
Prawie ideał - jedynie biegi mogłyby wchodzić ciut oporniej, teraz to w zasadzie wystarczy dmuchnąć, żeby lewarek sam się przesunął w położenie innego biegu. Auto chyba kierowanie głównie dla kobiet, więc to można zrozumieć.
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie jest dosyć sztywne, ale bez przesady - nie jest betonowo twarde, jak to bywa w innych autach tego segmentu. Dziury wybiera dobrze, trochę słychać pracę zawieszenia. Jednocześnie można bez problemu brać zakręty z dużą prędkością z racji nieco gokartowego prowadzenia. Prowadzenie jest precyzyjne niczym brzytwa, wcześniej miałem Fiestę, ale Swift jest po prostu bardziej przewidywalny i pozwala na więcej. Trochę trudno to opisać, ale daje mnóstwo przyjemności z jazdy na limicie. Mimo tego, że nie jest zbyt szybki.
Dla mnie w zasadzie ideał i najmocniejszy punkt samochodu. Po prostu chce się tym autem jeździć po zakrętach!
4,0
Karoseria
Na masce mam odprysk lakieru mimo niedużego przebiegu. Nie wiem, czy to przypadek, czy tendemcja ogólna. W każdy razie auto łatwo się rysuje.
Komfort
4,0
Widoczność
Do tyłu słabo (ale kamera cofania załatwia sprawę), do przodu bez zarzutu. Nisko przebiega krawędź dachu, jak się za blisko podjedzie pod światła na skrzyżowaniu, to czasem się trzeba pogimnastykować. Ale to żadna wada moim zdaniem.
5,0
Ergonomia
Perfekcyjna. Wszystko na swoim miejscu, łatwe do ogarnięcia, najważniejsze rzeczy robi się przyciskami lub pokrętłami (np. ustawienia klimy). Nie trzeba klikać po ekranie dotykowym - tam jest tylko radio i nawigacja. Jestem z tego bardzo zadowolony, bo nie lubię tabletów skupiających wszystkie funkcje w aucie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Rewelacja. Nie znam innego auta z tak wydajną klimatyzacją - serio. Ogrzewanie też w porządku. Bardzo mocny punkt tego auta.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Auto jest większe w środku, niż na zewnątrz. Cztery dorosłe osoby sporych gabarytów mają bardzo wygodnie, zero ciasnoty. Bagażnik mały, ale coś za coś. Dla kierowcy i pasażera z przodu - super dużo miejsca. Przewieziony autem dwumetrowy kolega był w szoku, że do dachu mu jeszcze mnóstwo miejsca zostało od czubka głowy, a na nogi też bez problemu z dużym zapasem.
4,0
Wyciszenie
Wyciszenie to wada Swifta, jak chyba większości japońskich aut w tym segmencie. Tak do 110 km/h jest OK, powyżej robi się dosyć głośno. Ale dramatu nie ma.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pali śladowe ilości benzyny, innych kosztów poza przeglądami w ASO (ceny znośne) brak.
5,0
Stosunek jakość/cena
Rewelacja. Nic lepszego w tej cenie w tym segmencie nie ma. Może najwyżej Baleno... :)
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jedna akcja serwisowa dotycząca zmiany oprogramowania poduszek powietrznych, czy coś takiego. Drobiazg, który zajął 15 minut w ASO. Nic poza tym.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak. Za wcześnie na to. Ale Suzuki znane jest z tego, że auta się nie psują w ogóle, więc jestem dobrej myśli :)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.2 DualJet 90KM 66kW
[l/100km]