Auto zostało kupione jako nowe dla żony. Decyzja o zakupie akurat Suzuki Swifta podjęta została po przetestowaniu aut konkurencyjnych marek w tym segmencie. Pozostałe auta albo miały silniki trzy cylindrowe jak Peugeot 208 czy Citroen C 3 albo było wyjątkowo mało dynamiczne jak Clio 1.2 lub Hyundai i 20 1.2 i paliły przy tym ok 7 litrów na 100 km. Suzuki wygrało stosunkiem ceny do tego, co otrzymujemy w zamian. 3 lata gwarancji, 4 cylindry w silniku, nowoczesny wygląd z zewnątrz i wewnątrz . bogate wyposażenie m.in duży ekran dotykowy android, kamera cofania, podgrzewane fotele, kierownica skórzana, auto jest bardzo dynamiczne już w podstawie ma silnik 1.2 i 90 koni, co jest rzadko spotykane u konkurencji. Autem się bardzo miło jeździ, jest żwawe, dobrze trzyma się drogi - talki mały gokart, ma precyzyjny układ kierowniczy i przede wszystkim mało pali. W cyklu mieszanym oscyluje w granicach 4.8 litra benzyny na 100 kilometrów przy normalnej jeździe. Auto bardzo przestronne wewnątrz. Ten niepozorny maluch w środku ma bardzo dużo miejsca i 4 dorosłe osoby mogą podróżować bez większego problemu. Do prędkości 110 km/h nie słychać w kabinie żadnych odgłosów, dopiero powyżej słychać szumy powietrza i dźwięk sinika. Auto bez większego problemu osiąga prędkości 140 km/h 160 km/h a przy 100 km/h ma jedynie ok 2500 obrotów na minutę. Auto jest bardzo lekkie i ma sztywne zawieszenie, dlatego podczas jazdy po poprzecznych nierównościach z zawieszenia dochodzą pewne odgłosy tłumienia, do których trzeba się przyzwyczaić - szczególnie jak ktoś wcześniej jeździł autem wyższej klasy. Swift to naprawdę bardzo fajny samochodzik i miłe zaskoczenie. Przy wymianie opon trzeba jednak pamiętać, że w felgach umieszczone są czujniki ciśnienia opon, które mogą ulec uszkodzeniu podczas nieudolnej wymiany opony. Koszt takiego czujnika to 400 zł sztuka. Wobec czego najlepiej mieć drugi komplet kół na zimę. Auto polecam Mariusz.
Wrażenia
5,0
Silnik
4 cylindry, bardzo dynamiczny i ekonomiczny
5,0
Skrzynia biegów
precyzyjna, krótki skok
5,0
Układ jezdny
precyzyjny układ kierowniczy.
4,0
Karoseria
blachy cienkie i niewielka grubość lakieru
Komfort
4,0
Widoczność
widoczność ograniczona, szczególnie przy dojeżdżaniu do świateł trzeba się wychylać zza kierownicy gdyż linia dachu jest bardzo wysunięta do przodu.
5,0
Ergonomia
kabina bardzo przestronna, zegary czytelne, system multimedialny przyjazny.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
klima bardzo wydajna, szybko schładza i nagrzewa kabinę
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
bardzo przestronne auto.
5,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
pali niewiele 4.8 litra także koszty minimalne.
5,0
Stosunek jakość/cena
Rewelacja
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
żadnych
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
żadnych
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.2 DualJet 90KM 66kW
[l/100km]