Szukaj

Ocena kierowcy - Suzuki Swift VI Hatchback

quadalcanal1, 7 lat temu
Silnik 1.0 BoosterJet 111KM 82kW
Rok produkcji 2017
Przebieg: 1 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Suzuki Swift VI Hatchback 1.0 BoosterJet 111KM 82kW 2017-2020 - Oceń swoje auto
4,69
18% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
świadomy zakup ostatniego Japończyka. auto dla określonego nabywcy - małe ale pojemne. Po co płacić za kolosa 4,5 długości w którym mniej miejsca dla pasażerów a trudniejsze manewrowanie a i spalanie adekwatnie większe?
Wrażenia
5,0
Silnik
przy masie 865 kg 111 KM to daje naprawdę b żwawe autko, zwłaszcza przy dobrym zawieszeniu, nie boję się górskich zakrętów a mam porównanie bo poprzednie auto to bmw e90. silnik ciągnie do ok 1800 obr.
4,0
Skrzynia biegów
czasem ciężko dochodzi do końca 5 bieg, ale tak poza tym krótkie skoki miła praca.
5,0
Układ jezdny
to autko nie boi się zakrętów i często wchodzę w zakręty z 100-120 km/h. po mieście świetnie - niewielki promień skrętu.
Komfort
5,0
Widoczność
nareszcie autko świetnie wyciszone to jedno a turbina czyli mniejsze obroty to drugie. Ponadto płyta ochrony silnika, czego nie było w poprzednim modelu. naprawdę przyjemnie się jeździ w cichej kabinie.
4,0
Ergonomia
byłoby świetnie ale brakuje podłokietnika, który był w folderach reklamowych aut sprzedawanych w Japonii. są schowki na butelki /0,7 l/ w drzwiach, są na 2 kawy z Orlenu koło kokpitu jest też gdzie położyć smartfon 5,5'' czego nie ma w dużym aucie peugeot 508!. ergonomie poprawiają klawisze funkcyjne w kierownicy.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
tu jest zdecydowana poprawa. ustawiłem pod siebie fotel /mam 182 cm wzrostu/ i z tyłu jest więcej miejsca niż w moim poprzednim bmw e90! (siadając z tyłu miedzy fotel a kolana włożę dłoń obróconą w poprzek) jest też spora poprawa w stosunku do poprzedniego swifta. spory bagażnik bo zmieściłem w nim zapakowane felgi aluminiowe. jak tak małym aucie wyczarowali tyle miejsca dla pasażerów i dodali jeszcze jakiś bagażnik? niektóre auta z klasy C mogą się wstydzić..
5,0
Wyciszenie
nie słychać silnika, lekkie pomrukiwanie od ok 3 000 obr. można spokojnie cicho rozmawiać lub słuchać muzyko poważnej
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
mam 450 km i jeżdżąc do pracy obwodnicą mam spalanie na liczniku rzędu 4,7 /zapewne ok 5,2 w realu co zmierzę po ponowny tankowaniu/. w trasie 80 km + 30 autostradą spalanie rzędu 4,5 l na liczniku...i to jest póki co jedyny koszt utrzymania oprócz przeglądów.
4,0
Stosunek jakość/cena
Zapewne w Polsce sprzedawać się bedą swifty z silnikiem 1,2 a więc za ok 45-50 000 zł. dlatego cena za nowy model z silnikiem 1.0 60 000 zł plus dopłata za lakier metalik, będzie wysoka. ale to jest ostatni japończyk, w całości zrobiony w kraju kwitnącej wiśni. (ponoć jeszcze outlander Mitsubishi jest sprowadzany na zamówienie z Japonii). moim zdaniem warto. Np: teleskopy z tyłu Hitachi, akumulator obsługowy (wyjątkowa rzadkość), silnik wysoko obrotowy z turbina od Mitsubishi.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
brak, ale poczekamy na ocenę trzycylindrowego silnika.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.0 BoosterJet 111KM 82kW [l/100km]

Średnie zużycie
4,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
4,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
5,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,1
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Suzuki Swift VI Hatchback