świadomy zakup ostatniego Japończyka. auto dla określonego nabywcy - małe ale pojemne. Po co płacić za kolosa 4,5 długości w którym mniej miejsca dla pasażerów a trudniejsze manewrowanie a i spalanie adekwatnie większe?
Wrażenia
5,0
Silnik
przy masie 865 kg 111 KM to daje naprawdę b żwawe autko, zwłaszcza przy dobrym zawieszeniu, nie boję się górskich zakrętów a mam porównanie bo poprzednie auto to bmw e90. silnik ciągnie do ok 1800 obr.
4,0
Skrzynia biegów
czasem ciężko dochodzi do końca 5 bieg, ale tak poza tym krótkie skoki miła praca.
5,0
Układ jezdny
to autko nie boi się zakrętów i często wchodzę w zakręty z 100-120 km/h. po mieście świetnie - niewielki promień skrętu.
Komfort
5,0
Widoczność
nareszcie autko świetnie wyciszone to jedno a turbina czyli mniejsze obroty to drugie. Ponadto płyta ochrony silnika, czego nie było w poprzednim modelu. naprawdę przyjemnie się jeździ w cichej kabinie.
4,0
Ergonomia
byłoby świetnie ale brakuje podłokietnika, który był w folderach reklamowych aut sprzedawanych w Japonii. są schowki na butelki /0,7 l/ w drzwiach, są na 2 kawy z Orlenu koło kokpitu jest też gdzie położyć smartfon 5,5'' czego nie ma w dużym aucie peugeot 508!. ergonomie poprawiają klawisze funkcyjne w kierownicy.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
tu jest zdecydowana poprawa. ustawiłem pod siebie fotel /mam 182 cm wzrostu/ i z tyłu jest więcej miejsca niż w moim poprzednim bmw e90! (siadając z tyłu miedzy fotel a kolana włożę dłoń obróconą w poprzek) jest też spora poprawa w stosunku do poprzedniego swifta. spory bagażnik bo zmieściłem w nim zapakowane felgi aluminiowe. jak tak małym aucie wyczarowali tyle miejsca dla pasażerów i dodali jeszcze jakiś bagażnik? niektóre auta z klasy C mogą się wstydzić..
5,0
Wyciszenie
nie słychać silnika, lekkie pomrukiwanie od ok 3 000 obr. można spokojnie cicho rozmawiać lub słuchać muzyko poważnej
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
mam 450 km i jeżdżąc do pracy obwodnicą mam spalanie na liczniku rzędu 4,7 /zapewne ok 5,2 w realu co zmierzę po ponowny tankowaniu/. w trasie 80 km + 30 autostradą spalanie rzędu 4,5 l na liczniku...i to jest póki co jedyny koszt utrzymania oprócz przeglądów.
4,0
Stosunek jakość/cena
Zapewne w Polsce sprzedawać się bedą swifty z silnikiem 1,2 a więc za ok 45-50 000 zł. dlatego cena za nowy model z silnikiem 1.0 60 000 zł plus dopłata za lakier metalik, będzie wysoka. ale to jest ostatni japończyk, w całości zrobiony w kraju kwitnącej wiśni. (ponoć jeszcze outlander Mitsubishi jest sprowadzany na zamówienie z Japonii). moim zdaniem warto. Np: teleskopy z tyłu Hitachi, akumulator obsługowy (wyjątkowa rzadkość), silnik wysoko obrotowy z turbina od Mitsubishi.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
brak, ale poczekamy na ocenę trzycylindrowego silnika.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.0 BoosterJet 111KM 82kW
[l/100km]