Szukaj

Ocena kierowcy - Suzuki Swift VI Hatchback Facelifting

Łukasz, ponad rok temu
Silnik 1.2 DualJet SHVS 83KM 61kW
Rok produkcji 2023
Przebieg: 1 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Suzuki Swift VI Hatchback Facelifting 1.2 DualJet SHVS 83KM 61kW od 2020 - Oceń swoje auto
4,64
16% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
5,0
Całokształt
To były długie poszukiwania małego, miejskiego auta. Brałem pod uwagę wiele aut i szczerze nigdy mi przez myśl nie przeszedł mi swift dopóki nie odwiedziłem salonu. Miałem dosyć proste wymagania od auta: łapatologiczny silnik z 4 cylindrami, automat, niskie spalania i możliwie wysoka bezawaryjność. Pomijałem kwestie takie jak osiągi i prędkość bo nie tego szukałem. Swift właśnie spełnił wszystkie moje wymagania i liczę, że posłuży mi jako daily do jeżdżenia wokoło komina przez najbliższe 10 lat :)
Wrażenia
5,0
Silnik
w tej klasie chyba ciężko znaleźć już zwykły, wolnossący i 4 cylidrowy silnik. Wszystko w tym segmencie to z reguły 3 cylidrowce aktualnie z nowych aut co mnie trochę irytuje :(
4,0
Skrzynia biegów
CVT wbrew opiniom naprawdę zapewnia mi spoko doznania z jazdy. Jedyne co to nagłe przyspieszania sprawia, ze silnik wpada w jakieś szalone obroty i wyje okropnie i za to mocny minus. Tak to skrzynia nie szarpie i spisuje się git. Cvt raczej nie lubi gwałtownej jazdy więc polecam osobom preferującym spokojne rozpędzanie
5,0
Układ jezdny
bez zarzutów
4,0
Karoseria
Chyba mam za krótko ten samochód żeby widzieć tutaj jakieś wady więc raczej póki co jestem neutralny. Jedynie mogę powiedzieć, że mega mi się podoba kolor czerwony z czarnym dachem :D
Komfort
4,0
Widoczność
Tutaj na pewno trzeba się lekko przyczepić bo nieraz gdy stoję na światłach to musze się schylić żeby zobaczyć światło. Oprócz tego wszystko ok
5,0
Ergonomia
Tutaj akurat jestem miło zaskoczony. Wszystko pod ręką i na szczęście klima ma fizyczne przyciski. Lekki minusik za ściszanie/podgłaszanie radia z panelu dotykowego ale i tak w większości robie to z kierownicy
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Brakuje mi funkcji przycisku, który odparowałby szyby gdy zaczynają nagle parować. Mam wrażenie, że zbieranie wilgoci troche zajmuje klimie co może być upierdliwe zwłaszcza rano. Mój stary 20-letni saab miał taką funkcje szybkiego odparowania szyb co wydaje mi się jest mega pomocne rano.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ogólnie na plus. Niby malutkie auto ale 4 dorosłe osoby spokojnie się mieszczą i mają z tyłu sporo miejsca
4,0
Wyciszenie
Nie spodziewałem się cudów mimo wszystko jest raczej ok. Powyżej 120 robi się trochę głośniej ale zauważyłem, że jak zmieniłem opony na całkiem dobre zimówki to zrobiło się ciszej. Więc wbrew opiniom - jestem zadowolony. Nie planuje raczej jeździć tym więcej niż 140 :)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Automat palący 5 litrów benzyny w mieście. Chyba nie trzeba nic dodawać :)
5,0
Stosunek jakość/cena
Ogólnie uważam, że to dobry zakup. W tej cenie i tym wyposażaniu nie kupimy według moich obserwacji nic co łączy 4 cylindry i automat w roku 2023.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
brak awarii, ciężko mi cokolwiek napisać. Odezwę się po gwarancji :)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak awarii, ciężko mi cokolwiek napisać. Odezwę się po gwarancji :)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.2 DualJet SHVS 83KM 61kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Suzuki Swift VI Hatchback Facelifting 1.2 DualJet SHVS 83KM 61kW
Średni koszt przejechania 100 km
38,00 zł
6,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Suzuki Swift VI Hatchback Facelifting