Szukaj

Ocena kierowcy - Suzuki Swift V Hatchback 5d

Varp, 4 lata temu
Silnik 1.2 VVT 94KM 69kW
Rok produkcji 2012
Przebieg: 125 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
Suzuki Swift V Hatchback 5d 1.2 VVT 94KM 69kW 2010-2013 - Oceń swoje auto
4,64
16% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Trudno mówić o zaskoczeniu, bo tego się spodziewałem, ale nie rozczarowałem się oszczędnością silnika.
5,0
Całokształt
Za całokształt daję 5 gwiazdek dlatego, że to czego oczekiwałem od tego auta dostałem w stu procentach, jednocześnie będąc wcześniej świadomy jego mankamentów. To drugie auto w rodzinie, niejako "uzupełniające", więc nie potrzebowałem auta idealnego pod każdym względem. Przede wszystkim szukałem samochodu oszczędnego z uwagi na codzienne dojazdy do pracy (około 70km w jedną stronę). Poza tym nigdy nie chciałem i raczej nigdy nie przekonam się do diesla (powiedzmy, że to taka osobista maniera, a nie racjonalny powód), tak więc musiał to być oszczędny benzyniak, a z uwagi, że mieszkam za granicą to o gazie nie ma mowy. Następną kwestią była bezawaryjność. No i właściwie na tych trzech najważniejszych kwestiach można by zamknąć listę moich oczekiwań. No, ale jak to podczas szukania auta zawsze chce się jeszcze coś ekstra i wtedy dochodzą do głosu inne kwestie, o których bardziej szczegółowo poniżej.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik jak dla mnie rewelacja. Nie dlatego, że jest żwawy, ma moc, czy piękny dźwięk, ale dlatego, że jest oszczędny. W tej chwili średnie spalanie komputer pokładowy pokazuje na poziomie 5,2 litra. Mój rekord to zejście do poziomu 4,8 litra, ale musiałem długo nad tym pracować i właściwie następnego dnia było już znowu 5 litrów. Co do wspomnianego wcześniej dźwięku, mile zaskakuje zaraz po odpaleniu, prawie go nie słychać i przyjemnie, delikatnie mruczy. Ogólnie rzecz biorąc silnik nie jest żwawy, ale nie jest też mułowaty. Potrafi jeśli trzeba zebrać się i ruszyć z kopyta, ale o żadnym pisku opon nie może być mowy.
4,0
Skrzynia biegów
Ogólnie bardzo dobrze wchodzą biegi, ale jedna gwiazdka mniej za wsteczny. Całkiem często zdarza się, że trzeba korygować i wrzucać bieg jeszcze raz. Natomiast od 1 do 5 wszystko przebiega płynnie i bezproblemowo. Trochę szkoda, że nie ma szóstego biegu, ale i tak spalanie jest niskie, a większych prędkości raczej nie ma potrzeby rozwijać tym autem.
5,0
Układ jezdny
Świetne trzymanie w zakrętach jak zresztą we wszystkich Japończykach, które miałem do tej pory.
5,0
Karoseria
Tutaj się trochę bałem tej kwestii, ale spotkała mnie przyjemna niespodzianka. Auto ma w tej chwili prawie 8 lat i nie ma śladów rdzy, nawet w niewidocznych miejscach gdzieś w bagażniku, podłodze, czy pod podwoziem. Czytałem opinie o słabym lakierze, ale ja żadnych mankamentów w tej kwestii nie doświadczyłem.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność w każdą stronę bardzo dobra i bez zastrzeżeń. Duże, albo nawet bardzo duże boczne lusterka mogą co niektórych denerwować (mój kolega kiedy nim jechał to stwierdził, że są jak uszy u słonia i gdyby nie to, to nie miałby na co w tym aucie narzekać). Jeśli natomiast o mnie chodzi, to w ogóle mi to nie przeszkadza, a wręcz traktuję to jako zaletę.
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką, wygodnie i intuicyjnie. Przy wyborze auta uważam, że warto wybrać wersję ze sterowaniem radia w kierownicy i zestawem głośnomówiącym, bluetooth'em i usb, bo te drobnostki naprawdę bardzo podnoszą komfort kierowcy.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Podgrzewanie foteli z przodu wymienione w ramach akcji serwisowej Suzuki. Wcześniej fotel nagrzewał się do tego stopnia, że aż prawie parzył od spodu po czym sam się wyłączał i już nie działało aż do następnego odpalenia auta (waga fabryczna niektórych modeli, ale za darmo naprawiona). Teraz działa, ale nie jednostajnie, a na zasadzie - zaczyna grzać, coraz mocniej i mocniej i przestaje na kilka minut, po czym znowu schemat się powtarza. Poza tym szczególnie zimą mimo włączonego ciepłego nawiewu na przednią szybą to i tak w górnej warstwie na styku z dachem widać nieodparowane ślady, które nie chcą znikać (trochę jakby ktoś nachuchał).
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jestem kierowcą, więc miejsca bardzo dużo. Kiedy pytam się osób siadających z tyłu, czy nie ma tragedii to wszyscy twierdzą, że nie ma na co narzekać i jest całkiem komfortowo.
3,0
Wyciszenie
Na postoju rewelacja co jest zasługą silnika, a nie samego wyciszenia, Przy jeździe do około 70-80 km/h bardzo dobrze, potem coraz głośniej, a powyżej 100 km/h trzeba już solidnie podnosić głos jeśli się rozmawia z pasażerami.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Niskie spalanie i brak awarii, a poza tym całkiem przystępne ceny części materiałów eksploatacyjnych sprawiają, że ekonomia w przypadku tego auta wypada naprawdę bardzo dobrze.
5,0
Stosunek jakość/cena
Właściwie nie ma się do czego przyczepić. Otrzymujemy dokładnie taką jakość za jaką płacimy. Dla mnie jakość mechaniczna stoi o wiele wyżej od jakości np. plastików w środku, więc nie mam na co narzekać.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na przestrzeni 4 lat użytkowania kompletnie bezawaryjny. Oprócz klocków hamulcowych i przepalonych dwóch żarówek od reflektorów, zupełnie żadnych innych usterek.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Żadnych poważnych i niepoważnych usterek.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.2 VVT 94KM 69kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
5,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Suzuki Swift V Hatchback 5d 1.2 VVT 94KM 69kW
Średni koszt przejechania 100 km
33,50 zł
6,8
l/100km
9,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Suzuki Swift V Hatchback 5d