Układ hamulcowy
: Niesamowicie czułe i precyzyjne. To, oraz skrzynia biegów to największe niespodzianki tego auta.
5,0
Całokształt
Długo wybierałam odpowiednie auto, oglądałam i jeździłam wieloma, zanim się zdecydowałam (prawie już kupiłam yarisa, oglądane były m.in polo,ford ka i focus, jazz). I absolutnie nie żałuję swojej decyzji, z auta jestem zadowolona w 100% i nie ma w nim niczego, co mi się nie podoba (no, może poza kluczykiem :) ). Auto miało najmocniejszy silnik w tej cenie, fajne wyposażenie i udało mi się dostać fajny rabat. Moim decydującym kryterium było spalanie i tu przebijał je tylko yaris- pozostałe (szczególnie vw) na jazdach próbnych pokazywały zdecydowanie większe spalanie. Auto jest dynamiczne, żwawe i zwinne, ma to, czego na tym etapie i za tę cenę wymagam od samochodu.
I jeszcze słowo o wyglądzie- dla mnie najładniejsze auto tej klasy :) Na szczęście nie widzę ich dużo na ulicy (mówię o nowym modelu) i nie jest tak opatrzone, a jak już widzę, to zawsze się oglądam, bo jest po prostu ładne. Mam w kolorze niebieskim i jestem zachwycona moim wyborem. Ładnie prezentuje się także biały.
Wrażenia
4,0
Silnik
Ja jestem bardzo zadowolona. Kupując to auto wiedziałam, że nie kupuje BMW czy Subaru, jeździłam nim i wiedziałam co dostaję. I tak ma najmocniejszy silnik w swojej klasie. Jest zrywny, dynamiczny i nie mam żadnych problemów do uzyskania porządnej prędkości przy np. ruszaniu spod świateł.
5,0
Skrzynia biegów
Świetne przełożenia, zmiana biegów w tym aucie, to prawdziwa przyjemność. Tylko spojrzę na skrzynię a właściwy bieg się włącza ;)
5,0
Układ jezdny
Prowadzi się doskonale, faktycznie jak mały gokart, trzyma się na zakrętach. Zawieszenie mogłoby być ciut twardsze, ale i tak jest dobrze.
Komfort
4,0
Widoczność
Do wszystkiego można się przyzwyczaić. Przednia szyba faktycznie trochę zbyt krótka, co ma wady i zalety- na światłach trzeba stawać trochę dalej, ale za to jak świeci słońce i niekoniecznie prosto w twarz (duży \"daszek\" przeciwsłoneczny też jest wielkim plusem). Ogromne lusterka boczne spisują się doskonale, tylna szyba akurat.
3,0
Ergonomia
Auto intuicyjne, w ogóle nie skomplikowane, jego \"nauka\" trwa dosłownie chwilę. Prosty kokpit, niewiele przycisków, dla mnie jest to akurat ogromny plus. Świetne jest kierowanie radiem z kierownicy :)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacji nie używam w ogóle, ogrzewanie mam zawsze ustawione tak jak lubię i jest dobrze. Gdy zaparują szyby, wystarczy moment i odpowiedni nawiew.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Piszę z punktu widzenia jedynego użytkownika auta- dla mnie jest idealnie. Z przodu mam tyle miejsca, że właściwie nie widzę różnicy między autami wyższej klasy. Jestem oczywiście świadoma, że gdyby dodać np. 2 dzieci mógłby być problem. Acz uważam, że nawet jako auto dla rodziny z 1 dzieckiem sprawdziłoby się.
Co do bagażnika, ja używam do pracy i mam non stop złożone tylne siedzenia.
W każdym oglądanym aucie potrzebowałam większego bagażnika, także dla mnie ważne było, aby siedzenia się dobrze i łatwo składały- tu Suzi był bezkonkurencyjny :)
3,0
Wyciszenie
No, przy większej prędkości szału nie ma, niestety. Na pocieszenie, jeździłam większymi i \"lepszymi\" autami, które też mają z tym problem. Niewiele było idealnie wyciszonych :)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jeżdzę dość dynamicznie, więc spalania najmniejszego możliwego nie mam. Gdy się postaram i jadę jak ciamajda, na trasie udało mi się dobić do 4,8. Ale tak naprawdę, przy cyklu mieszanym (miasto plus trzypasmówka codziennie) wychodzi mi średnio 6,5l/100km.
3,0
Stosunek jakość/cena
Patrząc na inne auta tej klasy, widzę, że cena wcale nie jest wygórowana. Inne auta, z mniejszą mocą silnika i podobnym wyposażenie są droższe. Swojego czasu były na niego fajne promocje, dodatkowo niektóre salony potrafią naprawdę się postarać i zbyć cenę maksymalnie.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.2 VVT 94KM 69kW
[l/100km]